Etichetele care ne mint. Branza bulgareasca cu grasime de balena, in loc de oaie
Etichetele nu spun intotdeauna adevarul, au constatat comisarii de la Protectia Consumatorilor, care au incheiat recent o campanie de verificare a lactatelor facute in Bulgaria si vandute in magazinele si pietele noastre.
Analizele de laborator au aratat ca telemeaua de vaca avea 80% soia si ulei de palmier, branza de oaie avea un adaos bogat de grasimi de balena, iar untul bulgaresc 0% continut de lapte.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Oaie, vaca si bivolita scrie pe eticheta. Biochimistii sustin ca un procent important din cele 70 de produse made in Bulgaria inseamna ulei de nuca de cocos, palmier, soia si rapita, si chiar grasime de balena. Pentru fabricanti toate sunt mai ieftine si mai usor de procesat fata de lapte. Asemenea practici sunt insa interzise in toate tarile comunitare.
"Se aseamana ca forma, culoare si chiar gust de produsele lactate. Consumatorul nu-si poate da seama de diferenta", spune Anita Popa, comisar Protectia Consumatorului.
Testele au aratat ca nici continutul declarat in lipide nu este cel real.
"Sunt falsuri fata de consumatorii romani si concurenta neloiala pentru procesatorii romani. Producatorii romani sunt controlati aproape saptamanal", spune Dorin Cojocaru, vicepresedinta APRIL.
Inspectorii au dat amenzi de sute de lei si au confiscat cateva tone de marfa. Paguba a fost pusa de fapt in spinarea vanzatorului roman, care nu stie ce cumpara in asemenea cazuri.