Efectele crizei: ieftinire masiva la produsele de baza din hipermarketuri
Marii comercianti s-au trezit brusc din adormire. Au vazut ca nu mai sunt cozi interminabile la case si ca sa incurajeze consumul, ca sa nu aiba ei probleme, se arata dispusi sa ieftineasca sute de produse.
O ieftinire masiva de 10 pana la 20%, pentru sute de produse de baza, majoritatea alimentare: asta anunta comerciantii, care precizeaza ca nu este vorba de o simpla promotie temporara, ci de o ieftinire permanenta.
Astfel, in anumite locuri, laptele a scazut sub 2 lei pe litru, caserola de 10 oua sub 4 lei, iar pulpele de pui congelate la mai putin de 9 lei.
Aceasta reducere se alatura ofertei de produse sub marca proprie, tehnica folosita si de alti comercianti, deoarece aceste produse sunt mai ieftine cu 10-15%, dar la aceeasi calitate cu cele vandute sub marca producatorului.
Alta metoda este reducerea pretului pentru mai multe produse de acelasi fel. Oferta "al doilea produs la jumatate de pret" echivaleaza cu o reducere de 25%, iar varianta "Cumperi doua, al treilea este gratis" cu o ieftinire de 33%.
Partea buna pentru oameni este ca s-a declansat chiar o intrecere care nu poate fi decat in favoarea lor.
In ciuda acestei avalanse de oferte, romanii au ajuns sa cumpere numai dupa ce se documenteaza serios. Cei mai multi stau cu ochii pe promotii si le iau numai daca au nevoie, nu ca in trecut de dragul reducerilor.