Trafic de cosmar la intrarea in Capitala, dupa introducerea "de test" a benzii unice RATB. "Doamna Firea ne-ati omorat"

×
Codul embed a fost copiat

A fost o dimineata de cosmar luni la intrarea in Bucuresti. Masinile au stat intr-o coloana kilometrica, dupa ce primarul Capitalei, Gabriela Firea, a vrut sa vada cum se circula daca exista un culoar unic pentru RATB.

Practic, soferii au fost nevoiti sa se limiteze la doua benzi, in loc de 3. Rezultatul insa a fost unul dezastruos. Drept urmare, autoritatile anunta ca au sistat implementarea acestui proiect pana cand se termina anul scolar.

Ora 9.30, Otopeni, DN1. Drumul national arata ca o imensa parcare. Masinile au inaintat cu 5 kilometri pe ora iar cei care au plecat dimineata spre serviciu au ajuns cu mare intarziere. Soferii nu au inteles initial ce se intampla insa in zona Fantanii Miorita s-au lamurit. Banda unica pentru RATB era functionala iar drumul se ingusta.

Solutia gasita de primarul Gabriela Firea pentru a nu aglomera Bucurestiul este sa ii impiedice pe cei care locuiesc in judetul Ilfov sa mai intre in Capitala. Suna ca o gluma insa nu este pentru ca asta se intampla in fiecare zi aici pe DN1. Se creeaza ambuteiaje din cauza benzii unice pentru mijloace de transport in comun, care restrictioneaza traficul de la 3 benzi la doua.

Exasperati de coada interminabila multi au intrat pe banda autobuzelor.

Citește și
Gabriela Firea, primarul Capitalei
Conflict intre primarul Firea si Biserica Catolica, pe tema Cathedral Plaza. "Il somez pe arhiepiscop sa inceteze"

"Trebuie data afara neaparat."

"Foarte folositoare pentru autobuze, ca pentru noi tot aglomerat e. Ne-a terminat complet, doamna Firea ne-ati omorat complet."

Ideea initiala a fost ca transportul public sa fie folosit de locuitorii oraselor din judetul Ilfov, care muncesc in Capitala. Asadar o banda speciala pentru RATB ar fi asigurat un flux constant de autobuze. Numai ca mijloacele de transport in comun au ramas blocate in aceeasi coada la intrarea in Capitala. In martie, Gabriela Firea era optimista.

"Eu spun ca aceasta actiune va fluidiza foarte mult traficul sufocant din Bucuresti. Sunt convinsa ca prin inaugurarea benzilor pentru transpoortul in comun vom simti cu totii aceste efecte", spunea primarul.

Efectul a fost atat de puternic incat primaria a anuntat ulterior ca renunta la banda pentru RATB de pe DN1 pana la vara.

Autoritatile vor sa infiintete astfel de benzi pentru autobuze si troleibuze in toata zona centrala a orasului. Pe sapte artere vor fi instalati stalpi astfel incat circulatia mijlocaelor de transport in comun sa nu mai fie deranjata de ceilalati soferi. Numai ca sunt portiuni din care vor disparea spatiile de parcare de pe marginea drumului.

Apoi, Calea Dorobanti sau Bulevardul Magheru sunt artere deja aglomerate cu toate ca au cate doua sau trei benzi pe un singur sens. Gatuirea traficului va face sa creasca numarul de ore petrecute in trafic si, implicit, poluarea.

Comunicatul Primariei Capitalei

Primarul general al Capitalei arata, intr-un comunicat de presa transmis luni dupa-amiaza, ca urmare a testului realizat in aceasta dimineata "au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulatia transportului public", iar proiectul va fi implementat imediat dupa incheierea cursurilor scolare.

"Am solicitat tuturor institutiilor implicate in proiectul benzii unice ca demararea acestuia sa se faca intr-o perioada in care traficul este mai redus, respectiv imediat ce incepe vacanta elevilor. Pana atunci, vor fi luate toate masurile complementare care sa asigure eficienta acestui proiect, si ma refer atat la componenta de informare a populatiei, cat si la suplimentarea efectivelor de politisti locali si de la circulatie in intersectii. De asemenea, RATB va spori numarul de autobuze care circula pe liniile care vor beneficia de acest culoar si va infiinta noi linii preorasenesti care sa preia o parte dintre navetistii care vin zilnic in Bucuresti", arata primarul general, potrivit News.ro.

Gabriela Firea sustine ca acest proiect reprezinta solutia pentru descongestionarea traficului in Bucuresti.

Potrivit acesteia, studiile de mobilitate arata ca implementarea benzilor unice genereaza o crestere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor si o diminuare cu pana la 25% a timpilor de asteptare in statii, iar costurile de operare ale RATB se diminueaza semnificativ.

Primarul General mai spune ca a solicitat directiilor din cadrul Primariei Capitalei, ca masura provizorie, sa identifice terenuri la intrarile in Capitala (la capatul tramvaiului 21 si in zona Baneasa) unde cetatenii din Ilfov care lucreaza in Bucuresti sa isi poata lasa masinile pentru a folosi mijloacele de transport in comun. Aceasta masura se va lua pana in momentul in care se construiesc parcarile de tip park & ride.

Totodata, Primaria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public in comun cu Primariile Corbeanca, Snagov, Balotesti si Gruiu, astfel incat cetatenii din aceste localitati sa beneficieze de liniile RATB, mai spune sursa citata.

Primaria Capitalei mai transmite ca benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere: soseaua Bucuresti - Ploiesti, soseaua Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), bulevardul Constantin Prezan (pe ambele sensuri), Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bulevardul Dacia (pe ambele sensuri), Calea Dorobanti (sensul spre centru), intre bulevardul Dacia si Piata Lahovari, strada George Enescu - intre Piata Lahovari si bulevardul Magheru, bulevardul Magheru (sens spre periferie), intre C.A. Rosetti si Piata Romana si bulevardul Magheru (sens spre centru), intre Piata Romana si strada George Enescu.

In Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere: bulevardul Mihail Kogalniceanu – bulevardul Regina Elisabeta, Splaiul Independentei, portiunile dintre soseaua Cotroceni si bulevardul Eroilor si din dreptul Centrului Istoric, bulevardul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia, Calea Dorobanti, intre bulevardul Dacia si soseaua Stefan cel Mare, bulevardul Dacia, intre calea Dorobanti si strada Icoanei, Calea Grivitei, intre Piata Mures si strada Caraiman, pe sensul Gara de Nord, bulevardul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si Piata Charles de Gaulle.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Primaria Capitalei majoreaza amenzile. Cati bani scoti din buzunar daca arunci gunoi din masina sau nu-ti speli tomberonul
Primaria Capitalei majoreaza amenzile. Cati bani scoti din buzunar daca arunci gunoi din masina sau nu-ti speli tomberonul

Cele mai mari amenzi, de 5.000 de lei, vor fi platite de bucurestenii care arunca zapada din curti pe trotuare sau pe spatiul verde, conform unei hotarari a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

Conflict intre primarul Firea si Biserica Catolica, pe tema Cathedral Plaza.
Conflict intre primarul Firea si Biserica Catolica, pe tema Cathedral Plaza. "Il somez pe arhiepiscop sa inceteze"

Gabriela Firea ar vrea sa ii consulte pe bucuresteni, daca sunt de acord cu demolarea cladirii gigant - Cathedral Plaza, din bugetul Primariei. Ar fi o ingerinta in sfera puterii judecatoresti, spun reprezentantii Arhiepiscopiei Catolice.

Primarul Capitalei cere demiterea purtatorului de cuvant al Arhiepiscopiei Catolice.
Primarul Capitalei cere demiterea purtatorului de cuvant al Arhiepiscopiei Catolice. "Cum se spune ţoapă si tupeu?"

Primarul Capitalei i-a transmis marti o scrisoare deschisa arhiepiscopului mitropolit de Bucuresti Ioan Robu, prin care ii cere inlocuirea lui Francisc Dobos din functia de purtator de cuvant al Arhiepiscopiei Romano-Catolice din Bucuresti.

Bucurestiul are, in sfarsit, un castigator oficial al concursului pentru logo-ul Capitalei. Invingatorul va primi 50.000 lei
Bucurestiul are, in sfarsit, un castigator oficial al concursului pentru logo-ul Capitalei. Invingatorul va primi 50.000 lei

Avem, in sfarsit, un castigator oficial al concursului de realizare a unui logo pentru Bucuresti! Invingatorul competitiei este graficianul Alexandru Mihai Nenciu, angajatul unei companii IT din Brasov.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.