Primul tren romanesc de mare viteza circula de luna aceasta. De ce nu vrea CFR sa il cumpere
Primul tren romanesc de mare viteza va incepe sa circule cu pasageri de luna aceasta. Prinde si 160 de kilometri pe ora, asa ca intre Craiova si Bucuresti ar putea face putin peste o ora, daca linia nu ar fi plina de restrictii.
Reprezentantii CFR nu sunt interesati insa sa cumpere trenul modern.
Testele de viteza au aratat ca acest tren numit Hyperion ajunge la 160 de kilometri la ora fara probleme. Cu un plus de putere, motorul poate atinge si 200 de kilometri pe ora. In curand, garnitura de lux, daca e sa o comparam cu una aflata acum pe sine, va face curse intre Craiova si Bucuresti, operat de o companie privata de fransport feroviar.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
La viteza maxima drumul ar dura o ora si 20 de minute, in vreme ce un tren inter-regional de la CFR ajunge acum din Banie pana in Capitala in 3 ore. Surprinzator, pretul este mai mare la stat cu 22 de lei.
O a doua garnitura va fi gata anul acesta si ar putea lega Bucurestiul de Constanta intr-un timp record, la jumatate fata de un tren clasic. Pe o alta ruta, spre munte, pana in Brasov Hyperion face o ora, Rapidul - 2 ore si 45 de minute.
Trenul are internet de mare viteza, prize si incarcatoare pentru telefoane sau laptopuri, plus un sistem de climatizare care se regleaza dupa cantitatea de dioxid de carbon emanata de pasageri, temperatura din exterior si umiditatea din vagoane.
Trenul are doar doua vagoane, unde incap 180 de pasageri pe scaune.
Prototipul a costat 5 milioane de euro si este cu 10% mai ieftin fata de alt tren european din clasa lui. CFR nu este insa interesata sa-l cumpere.
Compania de stat CFR Calatori sustine pe de alta parte ca are si ea in dotare vagoane si locomotive care pot atinge 160 de kilometri pe ora, insa infrastructura proasta face imposibile astfel de viteze pe caile ferate romane.
Tren de viteza
Craiova Bucuresti 209 km / 1h 20min
Bucuresti Brasov 166 km / 1h 2 min
Bucuresti Constanta 255 km / 1h 36 min
CFR
Craiova Bucuresti 209 km / 3h
Bucuresti Brasov 166 km / 2h 45 min)