Ramona Manescu: Nu stiu daca in prezent circula vreun tren cu 160 km/h in Romania

Ultimul update: Joi 16 Ianuarie 2014 07:09
Data publicarii: Vineri 13 Decembrie 2013 19:15
Categorie: Dupa 20 de ani

Ramona Manescu a vorbit la "Dupa 20 de ani" despre prioritatile Ministerului Transporturilor in 2014, despre cand vor reusi sa depaseasca trenurile din Romania viteza melcului si daca este CFR in pericol sa intre in insolventa.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, spune ca nu stie cand ar urma ca drumurile nationale din Romania sa revina in portofoliul sau, dupa ce Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a fost mutata in subordinea lui Dan Sova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura.

Discutii in acest sens ar urma sa aiba loc anul viitor, a precizat Manescu, invitata emisiunii "Dupa 20 de ani", difuzata de ProTV si voyo.ro.

Ramona Manescu a explicat ca mutarea se va face printr-un act normativ, insa o discutie in acest nu a fost insa initiata.

"Eu sper ca vor trece pana la urma. Nu pot sa va spun de ce nu au trecut (...) Drumurile sunt la domnul Sova si trebuie facuta, trebuie facut un act normativ prin care autostrazile raman la domnul Sova si drumurile nationale trec inapoi la Ministerul Transporturilor", a explicat ministrul Transporturilor.

"Eu presupun ca da (exista o intentie politica n.r.), din moment ce aceasta a fost discutia de la inceput. Nu pot sa spun cand o sa treaca. Probabil ca in anul viitor o sa fie discutia aceasta", a aratat ea.

Intrebata daca stie despre discutiile care au loc privind o eventuala trecere a drumurilor nationale la Ministerul Dezvoltarii, Manescu a precizata ca "exista o discutie cu privire la trecerea fondurilor europene pentru drumurile nationale la domnul Dragnea, la POR. Eu nu sunt de acord".

"Eu nu cred ca ar fi bine sa treaca la domnul Dragnea si nu cred ca ar putea sa treaca la domnul Dragnea", a mai adaugat ea.

Manescu: Nu stiu daca in prezent circula vreun tren cu 160 km/h in Romania; ar fi posibil fara furturi

Modernizarea infrastructurii feroviare trebuie sa permita trenurilor de calatori sa circule cu 160 km/h, spune ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, care admite ca nu stie daca aceasta viteza este atinsa in prezent in Romania pe reteaua feroviara, dar ca tinta ar fi fezabila, fara furturi.

"In momentul de fata, trenurile de marfa, cel putin, circula cu putin peste 40 de kilometri la ora. Reabilitare inseamna ca in urma acestor interventii, trenurile de marfa sa circule cu 120 de kilometri la ora si trenurile de calatori cu 160 de kilometri la ora", a spus ministrul la emisiunea "Dupa 20 de ani".

Dintre proiectele derulate de minister pe acest segment, anul viitor va fi finalizata modernizarea a 204 kilometri de linie ferata, pe tronsoanele Sighisoara - Simeria si Radna - Curtici, potrivit ministrului.

Ministrul a spus ca nu stie daca sunt in Romania, in prezent, trenuri care sa circule cu viteza de 160 de kilometri la ora, dar ca aceasta ar putea fi o tinta fezabila daca nu ar exista "si alte inconveniente, obstacole".

"Stiti ca pe ruta Bucuresti – Constanta, cel putin la inceputul anului, au fost cateva probleme (...) de siguranta, furturi. Au fost aceste furturi, nu numai pe Bucuresti – Constata, mult mai multe furturi decat cele pe Bucuresti – Constata au fost pe Bucuresti – Ploiesti. S-au rezolvat, vreau sa va spun ca cel putin fata de 2012, s-au redus cu 50% aceste incidente, pentru ca s-a intervenit cu politia, cu jandarmii", a spus ea.

Ea a aratat ca dupa reducerea furturilor, viteza trenurilor a crescut, iar durata unei calatorii pe care a facut-o de la Bucuresti la Constanta a fost de aproximativ doua ore si 20 de minute.

In prezent sunt in executie mai multe proiecte de modernizare, iar tronsoanele finalizate "arata foarte bine", a precizat Manescu.

Intrebata cum vor fi impiedicate furturile in cazul viitoarelor tronsoane care vor fi modernizate, ministrul a raspuns ca este foarte greu "sa insiri jandarmi sau politie de-a lungul liniei ca sa nu se mai fure", iar cea mai buna solutie ar fi ca firmele care se ocupa de colectarea fierului vechi sa fie sanctionate daca accepta componente de cale ferata.

Manescu a spus ca a solicitat inasprirea pedepselor, actiunile de control sunt constante si spera ca anul viitor furturile sa fie in continuare reduse.

"Exista si a fost chiar o actiune concertata - Ministerul Transporturilor si Ministerul de Interne, chiar in primavara acestui an, si acea actiune de fapt a stopat si a incetinit acest proces de furturi. (...) Nu stiu sa va spun acum care este cuantumul pedepsei, dar va spun clar ca s-a intervenit exact pe acele centre, pe acele companii, pentru ca de fapt acolo este problema. Atat timp cat compania respectiva accepta, fara acte de provenienta, componente de cale ferata, sigur ca este la fel de vinovata ca cel care le fura", a adaugat ministrul Transporturilor.

Lucrarile de modernizare nu ar trebui sa conduca la scumpirea biletelor, intrucat sunt finantate din fonduri europene, a conchis ea.

Manescu a precizat totodata ca ar fi preferat ca si autostrazile sa ramana la Transporturi, pentru a putea fi gestionate integrat

"A fost o decizie politica pe care eu o respect. Nu am luat-o eu si nu am eu de ce sa o comentez, dar cu siguranta ar fi fost poate mult mai usor asa (...) Cred ca toata lumea isi aminteste ca a fost deja o decizie ca drumurile nationale sa se intoarca la Ministerul Transporturilor si nu s-a intamplat acest lucru - macar drumurile nationale. Daca autostrazile raman la domnul Sova, ok, raman la domnul Sova. Sa dea Dumnezeu sa faca foarte multe autostrazi", a mai spus ministrul la "Dupa 20 de ani".

Ministrul Transporturilor s-a aratat totodata deranjat de slaba finantare acordata de la buget pentru achitarea arieratelor companiilor indatorare care au ramas in subordinea sa, precizand ca motivul invocat de ministrul pentru Liviu Voinea ar fi fost "ca nu are bani".

"Am probleme foarte mari pentru ca nu vorbim doar de datoriile pe care companiile le au la furnizori, furnizori de electricitate de exemplu, sunt in momentul de fata din 660 de milioane de lei datorie, am reusit sa platim doar 100 de milioane", a declarat Manescu la "Dupa 20 de ani".

In afara de suma de 560 de milioane de lei plati restante la furnizorii de energie, companiile de stat de la Transporturi mai au datorii de circa 350 de milioane de lei "arierate acumulate de CFR Calatori si pe cale de consecinta CFR Infrastructura, din plata asigurarilor sociale si ajutoare catre persoanele cu dizabilitati, pensionari", a declarat ministrul.

La aceste datorii se mai adauga restantele acumulate fata de companiile care au realizat lucrarile de reabilitare la calea ferata.

"Este un cerc vicios si sigur ca eu imi dau seama ca este foarte greu si pentru bugetul de stat, pentru cei care construiesc bugetul de stat, sa aranjeze aceste cifre si aceste datorii in asa fel incat sa nu depasim deficitul", a spus Manescu.

Manescu a adaugat ca este necesar ca ministrul pentru Buget sa gaseasca o solutie pentru plata acestor arierate deoarece o acumulare excesiva de plati restante ar putea duce la intrarea unor companii precum CFR SA (CFR Infrastructura) in insolventa, dupa cum au avertizat expertii Fondului Monetar International (FMI).

"Eu insist la Ministerul Bugetului sa aloce acesti bani pentru Ministerul Transporturilor (...) pentru ca acumuleaza arierate, exista riscul major ca CFR Infrastructura sa intre in insolventa asa cum ne-a indicat Fondul Monetar International. 'Daca mai acumulati arierate in plus fata de ce aveti, intrati in insolventa' ", a spus ministrul, adaugand ca a avut mai multe discutii cu Liviu Voinea.

"Sigur ca am vorbit (cu Voinea n.r.). Eu sper ca nu mi i-a dat ca nu are bani, ca daca are bani si nu mi i-a dat ar fi foarte grav. Cinstit", a adaugat Ramona Manescu la Dupa 20 de ani.

Citeste si:

Cea mai desteapta aplicatie a momentului

Primarul Londrei: "Inegalitatea veniturilor e buna. Unii nu pot reusi in viata din cauza prostiei"
 

 

Consuma produse 100% romanesti si ajuta micile business-uri sa creasca! Vezi aici oferta din Saptamana Romaneasca ---> saptamanaromaneasca.stirileprotv.ro/producatori.php

Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - III. Povestea unui esec care poate duce la faliment
Culisele ratarii privatizarii CFR Marfa - III. Povestea unui esec care poate duce la faliment
FULLSCREEN
Ramona Manescu: Nu stiu daca in prezent circula vreun tren cu 160 km/h in Romania
  • /

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO
Robert D. Kaplan la Dupa 20 de ani
Robert Kaplan: "Cu Trump presedinte, va trebui sa va temeti de Rusia". Metodele folosite de agentii lui Putin in Romania
Ministrul Muncii: "Nu vrem ca lumea sa ne iubeasca". Marirea pensiilor, oprita de proiectele "ghiduse" ale parlamentarilor
Ministrul Agriculturii, despre cum s-a mutat politica lui Putin in farfuriile romanilor: "Am ajuns la o situatie tragica"
Corina Suteu, nou ministru al Culturii, la "Dupa 20 de ani": "Incerc sa folosesc momentul de la Opera si sa incep o reforma"
Preotul Constantin Necula, despre proiectul Mega-Moscheei: "E ca si cum ai mai face o buba pe o rana". Catedrala, "un parc"
"Mai putine teme pentru elevi" Mesajul Ministrului Curaj pentru profesori. Ce spune de folosirea telefoanelor la ore
Catalin Radulescu, deputat si presedinte al PSD Diaspora,
Sefa DNA propune o lege impotriva alesilor corupti. Deputat PSD, condamnat pentru coruptie: "Spune prostii la televizor"
Sute de milioane de euro furate de la statul roman NU sunt recuperate de ANAF. Mesajul sefei DNA pentru cei de la Fisc
Laura Codruta Kovesi si-a dezvaluit planurile dupa terminarea mandatului in fruntea DNA. "Mai bine sa fie speriati"
Kovesi: "Nu e nici prima, nici ultima data cand se incearca intimidarea". Cum ar putea ameninta Parlamentul activitatea DNA
Kovesi: "Au fost date telefoane insistente catre familia mea timp de o zi si jumatate". Pe cine banuieste ca ar fi spionat-o
Alina Gorghiu: Cel mult 40%, prezenta la locale, Basescu "nu e de luat in seama". Cat de posibila este revenirea la 2 tururi