Calea ferata de 11 mld. euro care va traversa tara de la Est la Vest, planul chinezilor in Romania

×
Codul embed a fost copiat

Chinezii au facut primul pas pentru investitiile de miliarde promise si au inceput discutiile cu autoritatile romane.

 

Un prim exemplu este linia feroviara

cale ferata china
de mare viteza care va traversa tara de la vest la est pana la Constanta.

11 miliarde de euro sunt gata sa cheltuiasca investitorii asiatici ca sa vedem minunea: un tren care va circula prin Romania cu pana la 250 de kilometri la ora. Pot trece insa cativa ani pana cand vom auzi semnalul de plecare.

Dupa ce au uimit toata lumea cu trenurile care zboara cu peste 400 de kilometri pe ora, chinezii negociaza cu autoritatile din Romania pentru a construi si la noi o linie similara. Este adevarat, viteza va fi la jumatate si totul este deocamdata un plan pe hartie.

Citește și
Romania, China
Planul romano-chinez dupa 24 de ani. De la creioane cu guma si tenisi, la autostrazi si hidrocentale
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

cale ferata china

Daca romanii vor bate palma cu chinezii, primul tronson de cale ferata de viteza va fi construit intre Bucuresti si Constanta. Cu alte cuvinte, din Gara de Nord vor pleca trenuri care vor circula si cu 250 de km pe ora, asta inseamna ca din Bucuresti, pana pe litoral, veti ajunge in maxim o ora.

Acest tronson face parte dintr-un proiect urias care va lega Constanta de Curtici pe granita de vest. Linia de mare viteza ar avea in jur de 800 de km si ar costa 11 miliarde de euro.

Functionari din ministerul Transporturilor s-au intalnit deja cu investitorii chinezi. Noua linie va fi paralela cu cea actuala, pe care trenurile noastre merg de zece ori mai incet. Chinezii ar putea investi si in modernizarea liniilor noastre de cale ferata. Mai exact este vorba de tronsonul dintre Iasi si Giurgiu, de 600 de km.

cale ferata china

Invitata in emisiunea "Dupa 20 de ani", ministrul Transporturilor a explicat in ce ar consta lucrarile.

"Trenurile de marfa circula cu 40 de km la ora. Reabilitare inseamna ca in urma acestor interventii, trenurile de marfa sa circule cu 120 de km la ora si trenurile de calatori cu 160 km la ora. ", a declarat Ramona Manescu.

Si inelul feroviar din jurul Bucurestiului ar putea fi reabilitat cu banii chinezilor si folosit si pentru transportul de calatori, nu numai de marfa. Modernizarea celor 82 de km ar costa 350 de milioane de euro.

Mai multe despre problemele cailor ferate din Romania, dar si de ce a suparat-o ministrul bugetului Liviu Voinea pe Ramona Manescu, aflati duminica in emisiunea "Dupa 20 de ani".

cale ferata china

Citeste si:

A doua uzina auto din Romania si-a inchis portile. Ce se va intampla cu angajatii in urmatoarele zile

Prima tara din zona euro care se elibereaza. Pretul platit pentru evitarea falimentului

 

Consuma produse 100% romanesti si ajuta micile business-uri sa creasca! Vezi aici oferta din Saptamana Romaneasca ---> saptamanaromaneasca.stirileprotv.ro/producatori.php

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Lista celor 30 de mari proiecte de 8.5 miliarde euro pe care China le va incepe in Romania din 2014
Lista celor 30 de mari proiecte de 8.5 miliarde euro pe care China le va incepe in Romania din 2014

Chinezii vorbesc pentru prima data despre proiecte de investitii de miliarde de euro pe care vor sa le puna in practica in Romania.

Planul romano-chinez dupa 24 de ani. De la creioane cu guma si tenisi, la autostrazi si hidrocentale
Planul romano-chinez dupa 24 de ani. De la creioane cu guma si tenisi, la autostrazi si hidrocentale

Romania poate deveni tigrul Europei, spune unul dintre cei mai puternici oameni ai Planetei. Iar, pentru asta, premierul chinez si Guvernul de la Beijing ofera o linie de credit uriasa de 10 miliarde de euro pe langa investitiile anuntate.

Cand ar putea fi gata autostrada care va lega Vestul de Estul tarii. Sova invita China la licitatii
Cand ar putea fi gata autostrada care va lega Vestul de Estul tarii. Sova invita China la licitatii

Autoritatile sunt interesate de participarea firmelor de constructii din China la proiecte de infrastructura, in special la cele realizate prin concesiune, unde investitia este finantata din fonduri private, a declarat Dan Sova.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.