Cat de sigure mai sunt garniturile de metrou din flota veche a Metrorex?

×
Codul embed a fost copiat

O intrebare cat se poate de indreptatita dupa ce miercuri seara 240 de oameni, aflati intr-un vagon deraiat, au trecut pe langa tragedie.

Din fericire, cu totii au fost evacuati teferi. Doar o femeie care a suferit un atac de panica a fost preluata de ambulanta. Vehiculul tocmai iesise dintr-o revizie si avea roti noi, sustin reprezentantii firmei de intretinere. Conducerea de la metrou exclude insa eroarea umana.

Transfigurata de socul accidentului, pasagera care a suferit atacul de panica a cedat cand a ajuns pe peron. Medicii de la SMURD au dus-o la spital.

Ar fi putut fi MULT mai rau. Salvatorii au oprit imediat curentul pentru a evita un incendiu. Apoi 100 de medici SMURD, pompieri si angajati de la Metrorex i-au evacuat pe calatori prin tunel.

Vagonul deraiat era al cincilea din sase aflate in garnitura. Boghiul a sarit de pe linie la iesirea dintr-o curba, dupa care a fost tarat mai multe sute de metri pana mecanicul a reusit sa opreasca. Interesant este ca nici roata, nici alte elemente ale vagonului, nici sina nu s-au rupt.

Citește și
metrou
Imagini tulburatoare: un pasager lesina pe sinele metroului de la NY

Directorul Metrorex, Gheorghe Udriste, spune ca mecanicii nu au nici o implicare in acest incident, iar cercetarile sunt extinse catre firma de mentenanta. Un lucru greu de inteles, avand in vedere ca garnitura a iesit din revizie tehnica exact acum doua zile.

Trenurile din flota veche Metrorex ajung la revizie generala la fiecare 150.000 de km sau aproape doi ani. Se fac interventii masive, se schimba rotile, franele, partea electrica. Se mai si schimba cate o bucata de tabla ruginita. Desi nu sunt prea aratoase, pot circula fara restrictii pentru ca mai au resursa de utilizare pana in 2030.

Vagonul deraiat este produs in 1989, arata la fel si tocmai fusese "renovat" dupa 1.700.000 de kilometri.

Specialisti de la Metrorex, Autoritatea Feroviara Romana si firma de intretinere au pornit investigatii.

Este verificata in primul rand starea tehnica a vagonului si a boghiului, care nu avea mai mult de 600 de kilometri de cand fusese reparat capital. Acesta nu s-a rupt si nici nu s-a defectat, pentru ca vagonul a ajuns la depou pe propriile roti, dupa ce a fost repus in linie.

A doua varianta ia in calcul depasirea vitezei limita in acea zona. Exista riscul ca forta centrifuga sa fi fortat vagonul de pe sina din aceasta cauza.

A treia varianta ia in calcul cedarea unor materiale de la infrastructura, adica de la sina care ar fi putut fi prea uzata.

Desigur, pentru fiecare dintre aceste posibile cauze exista proceduri si masuri stricte de verificare pentru ca ele sa nu apara, tocmai de aceea concluziile anchetei devin cu atat mai importante pentru sutele de mii de pasageri care folosesc metroul in fiecare zi.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
Panica la metroul bucurestean! 240 de calatori evacuati. Un vagon a deraiat
Panica la metroul bucurestean! 240 de calatori evacuati. Un vagon a deraiat

UPDATE: Calatorii mai aveau 200 de metri pina sa ajunga in statia Timpuri Noi, dar s-au oprit in tunel. Si acolo au asteptat aproximativ 50 de minute, pana cand au sosit salvatorii.

Imagini tulburatoare: un pasager lesina pe sinele metroului de la NY
Imagini tulburatoare: un pasager lesina pe sinele metroului de la NY

Compania care administreaza metroul new-yorkez a dat publicitatii imagini cu un incident tulburator care a avut loc in august.

Panica printre calatori! Vagon de metrou, vandalizat in Bucuresti
Panica printre calatori! Vagon de metrou, vandalizat in Bucuresti

Incidentul a avut loc la ora 12.18 si, in urma agresiunii, au fost distruse dispersoare ale lampilor de iluminat din vagon. Mai multi calatori au intrat in panica din cauza acestor vandalizari, insa nimeni nu a fost ranit.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.