Bucată de autostradă, distrusă de un deal, în urma unei alunecări de teren
România chiar nu are parte de autostrăzi. O alunecare de teren apărută recent pune în pericol darea în folosinţă anul acesta a peste 28 de kilometri din A10, Sebeş-Turda. Un deal a luat-o la vale şi a distrus o porţiune din asfaltul abia turnat.
Alunecarea de teren din zona lacului Stejeriş, între Turda şi Aiud, se vede şi în fotografiile din satelit de pe Google Earth. Iar o filmare aeriană făcută acum câteva zile de Asociaţia Pro Infrastructură arată amploarea alunecării, care porneşte din vârful dealului. Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere spune că responsabilitatea îi revine contructorului.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Se ştia de probleme, chiar Studiul de Fezabilitate din 2006 arată clar că acolo există nişte potenţiale alunecări de teren. Ca atare, putem spune că în acest moment faptul că au apărut acele alunecări în şantier se pot imputa modului de abordare şi soluţiei tehnice găsite de proiectant şi puse în practică de antreprenor."
În filmarea aeriană se vede cum alunecarea de teren s-a propagat până în terasamentul autostrăzii, unde o basculantă abia reuşeşte să treacă peste fisură. Iar câteva fotografii făcute de la sol şi postate pe forumul Pe Unde Merg arată amploarea avariilor suferite de autostradă. Totuşi, constructorul a promis că va da autostrada în folosinţă în noiembrie.
Ionuţ Ciurea, preşedinte Asociaţia Pro Infrastrustura: "În ciuda promisiunilor contructorului noi suntem rezervaţi în acest moment pentru că nu este foarte clar dacă acest contructor îşi va asuma şi în ce fel îşi va asumă costurile pentru această remediere "
Compania de autostrăzi nu acceptă însă nici o amânare.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: "Darea în folosinţă a loturilor 3 şi 4 trebuie să fie realizate până la sfârşitul acestui an. În cazul în care nu vor fi date în folosinţă, sau unul din din loturi nu va fi dat în folosinţă, antreprenorul şi consultantul vor primi penalizări."
Atunci când cele două loturi vor fi date în folosinţă România va avea 28 de kilometri de autostrada în plus între Aiud şi Turda, unde A10 întâlneşte Autostrada Transilvania în cel mai specaculos nod rutier din România.
Ionuţ Ciurea, preşedintele Asociaţia Pro Infrastrustura: "Acest constructor este unul serios şi îşi asumă la cel mai înalt nivel de fapt deschiderea anul acesta. Chiar directorul general şi-a asumat încă o dată termenul de noiembrie, cel târziu noiembrie, pentru finalizarea lucrărilor la autostradă."
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, pericole, asfalt, autostrazi, alunecare, deal,
Dată publicare:
21-09-2017 19:54