Cat mai dureaza sa faci o sosea de centura in Romania? La Iasi, 14 kilometri vor fi gata in 4 ani
Soseaua de centura a municipiului Iasi, la care lucrarile au inceput in 2008, va fi finalizata in mai 2012, a declarat, duminica, premierul Emil Boc, care a inspectat stadiul lucrarilor.
"Cei 14 kilometri ai centurii vor fi terminati cel mai tarziu in mai 2012. Cinci kilometri au fost finalizati deja, iar restul vor fi executati anul acesta si anul viitor. Astfel Iasiul va scapa de traficul greu din municipiu", a declarat premierul.
El a spus ca lucrarile la soseaua de centura sunt in grafic si ca daca totul decurge normal acestea se pot termina chiar mai repede de mai 2012.
Boc a mai afirmat ca anul acesta si anul viitor vor fi finalizate soselele de centura de la Constanta, Cluj-Napoca, Suceava si Arad, urmand sa fie incepute si lucrarile la centrura Bacaului.
Emil Boc a vizitat soseaua de centura a Iasiului in cursul duminetii de duminica, dupa care va participa la alegerile care vor avea loc in filiala judeteana a PDL.
Lucrarile la soseaua de centura a municipiului Iasi au fost incepute in 2008, investitia fiind de aproximativ 52 de milioane de euro.
Lucrarile sunt executate de firma Vega 93 SRL Galati si au intarziat din cauza procedurii greoaie a exproprierilor, oamenii din zona impotrivindu-se cedarii terenurilor.
Soseaua de centura a Iasiului are in total 24 de kilometri, iar intr-o prima etapa vor fi finalizati 14 kilometri, soseaua legand drumul european E 583 de drumul judetean Iasi-Vaslui.
Premierul a mai declarat ca daca autoritatile locale din Iasi nu vor ajunge la o intelegere privind modernizarea Aeroportului Iasi atunci obiectivul va fi preluat de Guvern, pentru a se reusi derularea investitiei, in conditiile in care la nivel local "se bate pasul pe loc din orgolii si pasiuni".
"Daca autoritatile si partidele de la Iasi nu se vor intelege, atunci solutia va fi preluarea aeroportului la Bucuresti, in Guvern, pentru a rezolva aceasta tema", a declarat, duminica, la Iasi, premierul Emil Boc.
El a afirmat ca este necesar un pact local incheiat intre toate fortele politice pentru modernizarea Aeroportului Iasi, sustinand ca pana acum Guvernul si-a facut datoria rezolvand toate problemele legate de schimburile de terenuri de la aeroport.
Premierul a spus ca, din nefericire, "se bate pasul pe loc din orgolii si pasiuni politice" pe care nu le intelege, iar daca autoritatile judetului nu vor reusi sa realizeze modernizarea aeroportului atunci Iasiul va pierde locuri de munca.
"Pierdeti o gramada de investitii, pierdeti si o multime de locuri de munca pentru ieseni. Daca ramaneti in filozofii nu il veti face. Iasiul are potential de dezvoltare, iar pentru asta are nevoie, pe langa o sosea de centura, si de un aeroport", a declarat Emil Boc.
El a precizat ca a discutat in mai multe randuri cu seful CJ Iasi, Constantin Simirad, pe aceasta tema, concluzia fiind ca este necesar un pact politic local.
In luna mai, consilierii judeteni ieseni au aprobat proiectul construirii unui nou terminal de pasageri la Aeroportul International Iasi, in urma cresterii fluxului de pasageri din ultimii cinci ani, investitia fiind estimata la aproximativ 1,8 milioane de euro.
La sfarsitul lunii iunie, presedintele CJ Iasi, Constantin Simirad, a anuntat ca investitia pentru modernizarea Aeroportului Iasi se va ridica in prima faza la 80 de milioane de euro, jumatate din suma existand deja in conturile institutiei, iar restul banilor urmand a fi asigurati printr-un imprumut bancar.
Investitia viza si realizarea unei noi piste, pista aeroportului masurand acum doar 1.800 de metri, ceea ce nu permite aterizarea si decolarea in siguranta a avioanelor de mare capacitate.
Aceasta problema insa a generat neintelegeri intre Constantin Simirad si consilierii judetenei ai PSD si PNL, care detin majoritatea in CJ, ajungandu-se la un blocaj.
In ultimele sedinte ale Consiliului Judetean Iasi reprezentantii PSD si PNL s-au opus proiectului propus de Constantin Simirad privind constructia unei noi piste, cu o lungime de cel mult 2.500 de metri, la Aeroportul Iasi, reprezentantii PSD si PNL sustinand varianta unei piste flexibile, lunga de 3.000 de metri.