Binecuvantare de Sfanta Maria pentru proprietarii de magazine. Sumele uriase cheltuite de romani pe bere si mici
In cele trei zile ale vacantei de Sfanta Maria, romanii n-au stat pe ganduri si au lasat in magazine cu 90 de milioane de euro mai mult fata de un sfarsit de saptamana obisnuit.
A fost si primul week-end cand pe litoral au ajuns un sfert de milion de oameni, dintre care 50.000 fara sa aiba un sejur platit in avans. Inclusiv cei care s-au racorit prin parcuri sau in fata blocului si-au suplimentat bugetul pentru bere si mici.
Unii chiar cred ca fetele sunt cu atat mai frumoase, cu cat berea e mai multa. Si asa a inceput ultimul drum pentru zeci de mii de baxuri cu bere luate brutal pe paleti si duse spre locul pierzaniei: cosul romanilor insetati.
8.400 de doze, sticle si minibutoaie cu bere au disparut, in numai 3 zile, de pe rafturile depozitului unui hipermarket. La nivel de tara, s-au vandut si s-au baut peste 25 de milioane de litri. Adica fiecare roman adult s-a racorit cu cel putin o halba, in fiecare zi. Cifrele le depasesc pe cele din minivacanta de 1 mai. Fenomen explicabil, probabil, prin temperaturile mai ridicate.
Oamenii au dat 25 de milioane de euro doar pe bere. Si, data fiind asocierea clasica, au investit inca 40 de milioane de euro in materia prima pentru gratar.
Cei 160.000 de romani care erau deja intr-un sejur planificat la mare au cheltuit, in medie, 150 de euro. Cei 50.000 care s-au hotarat tarziu au dat de doua ori mai mult.
Ciprian Enea, consultant turism: ''Daca vorbim despre acei turisti care s-au dus strict pentru week-end-ul de Sf. Maria, bugetul lor a urcat la 350-400 de euro, media de persoana".
Aici includem cazarea gasita la noroc, adica la intermediarii de pe marginea drumului si transportul. Cei care au venit cu masina au platit intre 150 si 250 de lei pe carburant. In total, cu 2,5 milioane de euro peste un sfarsit de saptamana obisnuit.
Pacat ca un singur lucru nu s-a putut cumpara: un petec de nisip pe care sa poti sa stai altfel decat ghemuit.