Bicicleta inchiriata cu cardul de calatorie, cel mai eficient mijloc de transport in Timisoara. Cum au reusit autoritatile
Timisoara este tot mai aproape de orasele europene care promoveaza bicicleta drept cel mai eficient mijloc de transport. De doi ani, autoritatile au inceput sa cumpere vehicule, iar pana acum aproape 20 de mii de oameni si-au facut carduri speciale.
Incurajati de acest proiect, multi au renuntat la masinile personale si se felicita ca nu mai pierd timpul in trafic.
Peste 700 de persoane merg zilnic cu bicicletele puse la dispozitia lor de Regia de Transport Timisoara. Iar numarul clientilor care le inchiriaza din cele mai aglomerate statii de autobuz sau tramvai este in continua crestere.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Gabriel Carci: "Fara ele nu as putea sa fac naveta. Ar trebui sa iau taxi, si ar trebui sa dau probabil 12 lei, 13 lei zilnic. Asa e pe gratis. "
Cand vine caldura, un sofer isi lasa masina acasa si se deplaseaza doar pe doua roti: "Ma ajuta sa nu mai pierd timp in trafic si sa ajung cat mai repede unde vreau, faceam 40 de minute si acum fac cam 10 minute cu bicicleta."
Promovarea mersului pe bicicleta a inceput in 2015, cand autoritatile locale au cumparat 300 de biciclete si au amenajat 25 de statii de inchiriere. Acum, au luat inca 140 si le vor amplasa pe malurile raului Bega.
Sistemul functioneaza pe baza cardului de calatorie, pentru mijloacele de transport in comun. In prima luna acesta trebuie alimentat cu minimum 5 bilete de autobuz sau tramvai. Abia apoi oamenii au acces gratuit la biciclete.
Este cea mai buna alternativa pentru reducerea poluarii si fluidizarea traficului, spun oamenii.
Sistemul functioneaza cu succes in zeci de orase europene. Si in Cluj autoritatile ii incurajeaza pe soferi sa renunte la masini. Din acest motiv, au scumpit parcarile din centru.
Deocamdata in Timisoara exista aproximativ 30 de kilometri de piste pentru biciclisti. Problema este ca acestea se termina de multe ori brusc, au borduri mari sau sunt prea inguste. Sunt si situatii in care pista e doar o pata de vopsea pe trotuar si nu o banda amenajata special pe carosabil, asa cum prevede Codul Rutier.