Ana Maria a comandat cizme de pe un site, dar nu a primit nimic. Zeci de mii de reclamații la ANPC
Românii au cheltuit anul trecut 7,5 milioane de euro zilnic, în magazinele online. Aceste cifre uriaşe au dus la creşterea vânzărilor pe internet cu 40 de procente.
Doar că, proporţional a explodat şi numărul reclamaţiilor. Aproape 30.000 de persoane au cerut ajutorul celor de la Protecţia consumatorului. Principalele nemulţumiri au fost legate de termenele de livrare, urmate de întârzierile în returnarea banilor. Comisia Europeană vrea ca pe viitor statul să poată să suspende site-urile care strâng multe plângeri.
Ana Maria şi-a comandat două perechi de cizme, însă coletul nu a venit nici după 17 zile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Ana Maria Grecu: "Mi s-a confirmat că le voi primi, iar ulterior de fapt după ce am mai insistat am aflat că ele au fost anulate, doar că nu am fost înştiinţată. La fel au păţit şi câţiva colegi de ai mei din departament."
Pe pagina de Facebook a site-ului comentariile oamenilor nemulţumiţi s-au strâns cu zecile.
"Am făcut greşeala să plătesc online comanda făcută şi acum nu mai reuşesc să iau legătura cu ei nici telefonic, nici pe Fb, fără cuvinte."
Reprezentanţii companiei ne-au transmis că din punctul lor de vedere, nu au încălcat nicio regulă pentru că oamenii ar trebui să citească secţiunea de termeni şi condiţii care spune că nu li se poate reproşa nimic dacă nu mai au un produs pe stoc.
În paralel, la ANPC reclamaţiile curg cu zecile de mii. Doar anul trecut, peste 28 de mii de oameni s-au simţit nedreptăţiţi.
50% nerespectarea termenului de livrare
15% probleme cu restituirea banilor
10% deteriorarea produselor în timpul transportului
25% alte nemulţumiri
Jumătate dintre ei spun că produsele le-au fost livrate cu întârziere sau deloc. 15% au avut probleme când şi-au cerut banii înapoi iar aproape 3.000 de persoane au primit produsele deteriorate. Pentru că astfel de lucruri să nu se mai întâmple Comisia Europeană vrea să le dea mai multă putere inspectorilor de la ANPC şi ANCOM.
Paul Anghel, director ANPC: "Trebuie găsit un cadru legislativ pentru a suspenda sau a închide unele site-uri. În acest moment doar poliţia o poate face, le este foarte greu şi dânşilor pentru că de cele mai multe ori aceste siteuri sunt înregistrate de persoane fizice din alte ţări."
În curând, ar putea apărea şi o listă neagră a site-urilor cu probleme. Până atunci: "Fie ne interesăm pe forumuri, citim review-uri, fie căutăm cu atenţi în termenii şi condiţiile informaţii legate de vânzător, avem posibilitatea de a căuta şi după domeniul site-ulu ca să aflăm dacă este înregistrat în UE sau în afară UE", spune Irina Chirițoiu, director Centrul European al Consumatorilor România.
Nu uitaţi că aveţi dreptul să returnaţi în 14 zile orice lucru cumpărat online. În cazul în care produsele comandate nu sosesc, sunaţi imediat la bancă şi refuzaţi plata.
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!