Numarul de telefon care va salveaza de orele pierdute pe holurile spitalelor cu copilul in brate. Cum functioneaza
O informatie pentru cei care au copii si sunt ingroziti la gandul ca pot pierde cateva ore pe holurile spitalelor. Call-center-urile pentru urgente pediatrice pot fi o solutie.
Serviciul ALOPEDI se apeleaza la numarul 0364917 iar Peditel la 1791.
Sunt functionale in cateva orase din tara, iar medicii de la celalalt capat al firului ii invata pe parinti sa ii trateze pe cei mici, acasa, daca la mijloc nu este vorba despre un caz grav.
La Spitalul de Copii din Cluj programul Alo Pedi functioneaza din 2014. 35 de medici specializati in pediatrie sau medicina de urgenta ii consiliaza telefonic pe parinti. Initial, proiectul a fost gandit pentru cei din oras doar ca au aflat si altii.
Din cele peste 9300 de apeluri primite de medicii de la Cluj anul trecut, aproape jumatate sunt de la parinti din alte judete precum Brasov, Constanta, Alba sau din Bucuresti.
Proiectul este sustinut din fonduri de la Ministerul Sanatatii. Medicii sunt de parere ca ar fi nevoie de call-center-uri si in alte parti.
Daniela Dreghiciu medic coordinator Alo Pedi: "E o crestere fata de anul 2015 de 36%, e mult, dar nu putem sa nu acordam sfaturi si pentru cei care suna, de exemplu, din Bucuresti, atata doar ca pentru un parinte din Cluj pot sa ii spun, de exemplu, ca sectia de dermatologie nu are garda, pentru ca am informatia la nivel local, la nivel de Bucuresti evaluam gravitatea starii de sanatate, recomandari putem sa dam".
La Cluj s-au primit apeluri chiar si de la romanii din strainatate.
Mihai Bucur, medic specialist medicina de urgenta: "Sunt oameni plecati din tara, care sunt plecati in Canada, Elvetia, Anglia carora le dam cateva sfaturi pana ajung la cel mai apropiat cabinet medical".
Serviciul de call-center pediatric este extrem de util, mai ales pentru cazurile care nu reprezinta o urgenta, desi, initial, parintii copilului cred acest lucru. In acest fel oamenii primesc sfaturi depre cum sa ii ingrijeasca pe cei mici la domiciliu fara sa astepte pe holurile spitalelor ore intregi.
Nicoleta Cristea mamica:"M-a ajutat sa nu ajung in urgenta, sa nu stau la coada doua ore, m-a salvat atunci cand am avut probleme cu fetita."
Si la Peditel, un alt call-center infiintat tot la Cluj si sustinut din sponsorizari si donatii, 11 medici asigura permanenta. In doar 8 ore au fost 43 de apeluri.
Cristina Grigore, director executiv Fundatia Parinti din Romania: "La momentul in care vorbim sunt deja 4144 de apeluri asta inseamna 37 de apeluri pe zi, 95 la suta dintre cazurile care se prezinta la camera de garda sunt non-urgente, a scazut numarul de ambulante trimise, care era 2500, au fost redirectionate catre cazurile cu adevarat grave."
Serviciul ALOPEDI se apeleaza la numarul 0364917 iar Peditel la 1791.