Copiii le pot salva viața bunicilor. "Eroii FAST" - campanie de informare privind accidentul vascular cerebral
ȘtirileProTV.ro sprijină campania ”Eroii FAST - Împreună salvăm lumea câte un bunic erou pe rând”, un proiect desfășurat în peste 20 de țări, derulat în România cu sprijinul ALIA - Asociația pentru Lupta Împotriva Accidentului Vascular Cerebral.
Într-o țară în care lipsește educația medicală, campania "EROII FAST" este primul proiect corect, coerent și de durată care se desfășoară la nivel național. "Eroii FAST" reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte în care ALIA – Asociația pentru Lupta Împotriva Accidentului Vascular Cerebral este implicată. Direcțiile în care acționează această campanie sunt extrem de utile.
Copiii pot, într-adevăr, să devină mici eroi atunci când bunicul sau bunica lor suferă un AVC și ei îi salvează, recunoscând semnele și sunând la 112. Și au fost cazuri când cei mici au făcut acest lucru. Pe de altă parte, venind acasă de la grădiniță sau de la școala, copiii împărtășesc părinților/bunicilor ce au învățat. Iar aceasta este o modalitate foarte bună ca adulții să afle despre accidentul vascular cerebral - AVC.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Chiar dacă nu este un proiect românesc, autoritățile au înțeles cât este de important și, astfel ,ALIA a încheiat protocoale cu Ministerul Educației și Ministerul Sănătății pentru promovarea campaniei în școli și grădinițe. Anul trecut mesajul campaniei a ajuns în peste 1800 de unități de învățământ și au fost distribuite, gratuit, 30.000 de caiete de lucru. Anul acesta aproape că au fost epuizate cele 35.000 de caiete disponibile, iar cadrele didactice le solicită în continuare. Campania se adresează, în primul rând, copiilor cu vârste între 5 și 9 ani.
Inițiativa este concepută pentru a crește gradul de informare și sensibilizare cu privire la simptomele accidentului vascular cerebral, dar și asupra necesității luării unor măsuri rapide în astfel de situații.
Ce este AVC - Accidentul Vascular Cerebral
Accidentul vascular cerebral este una din principalele cauze care provoacă decesul, dar e prima cauză care provoacă dizabilitate și unul din principalele motive pentru care copiii își pierd bunicii. Trista realitate este că majoritatea pacienților nu primesc tratament, deoarece aceștia ajung la spital prea târziu.
Oamenii pot supraviețui dacă primesc îngrijire acută rapidă și eficientă.
Prin urmare, este extrem de important să ne continuăm creșterea gradului de conștientizare a principalelor simptome de accident vascular cerebral și să le oferim oamenilor încrederea și claritatea de a solicita îngrijire de urgență imediată.
”Am aflat despre eroii FAST și știu că bunica lui Tibi, Clara, era o cântăreață desăvârșită. Chiar așa i se spunea: Clara cântăreața. Dar, într-o zi, n-a mai putut să pronunțe nicio notă muzicală, pentru că Cheag Malefic i-a atacat creierul. Norocul ei a fost că Tibi cunoștea semnele unui AVC și știa că trebuie să sune rapid la 112. Clara a ajuns în timp util la spital, unde doctorii au avut grijă de ea foarte bine. În câteva zile, Clara s-a întors acasă și a putut să cânte din nou. Atunci când o persoană suferă un AVC, sună la ambulanță, formează 112 și îi poți salva viața. Împreună salvăm lumea, câte un bunic erou pe rând!”.
Situația de mai sus se poate întâmpla oricui și ... oricând.
Cum pot ajuta campania Eroii FAST
Pentru a te implica direct în acțiunea ”Eroii FAST”, înscrie un copil, o școală sau un profesor în campanie, accesând link-ul https://ro-ro.fastheroes.com/
Proiectul Eroii FAST este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 9 ani și se axează pe legătura prețioasă pe care aceștia o au cu bunicii lor. Acest proiect este compus din 5 lecții educative, care îi vor învăța pe cei mici despre empatie, dragoste și competențe practice de salvare a vieții.
Toate materialele didactice în format digital sunt disponibile în mod gratuit pe platforma ro-ro.fastheroes.com.
Ne dorim ca EROII FAST să ajungă la cât mai mulți copii și acesta este motivul pentru care cerem ajutorul companiilor și al oamenilor care doresc să sprijine această campanie.
Rolul și misiunea campaniei Eroii FAST în lume
Este extrem de important să creștem gradul de constientizare a principalelor simptome de accident vascular cerebral și să le oferim oamenilor încrederea și claritatea de a solicita îngrijire de urgență imediată.
Campania Eroii FAST pentru şcoli a fost elaborată de Departamentul pentru educaţie şi politici sociale al Universităţii Macedonia şi implementarea sa este posibilă cu sprijinul Iniţiativei Angels. Lions Club International este partenerul oficial de implementare a campaniei. Campania Eroii FAST este susţinută de Organizaţia Mondială de AVC.
Iniţiativa Angels este un proiect de îmbunătăţire a serviciilor medicale destinat ameliorării îngrijirii AVC-ului la nivel mondial— ajutând la înfiinţarea de noi spitale de îngrijire a AVC-ului şi îmbunătăţirea calităţii îngrijirii în spitalele existente.
Lions Club International este format din 1,4 milioane de bărbaţi şi femei care activează împreună, dând dovadă de compasiune, astfel încât ace.ştia să aibă un impact de durată şi să schimbe mai multe vieţi.
Organizaţia Mondială de AVC este principala organizaţie globală în lupta împotriva AVC-ului. Aceasta dezvoltă îndrumări pe bază de probe și resurse de implementare practice pentru a sprijini profesioniştii din domeniul sănătăţii să îmbunătăţească calitatea îngrijirii AVC-ului.
Credem că cei mici pot ajuta să facă diferenţa, acţionând ca un catalizator pentru a stimula interesul în rândul familiei lor extinse. De fapt, s-a dovedit că educarea copiilor este o modalitate viabilă de a consolida gradul de pregătire comunitar pentru AVC.
Programul educativ distractiv, activ şi interactiv, destinat în special copiilor cu vârsta între 5 şi 9 ani, îi învaţă despre empatie şi dragoste, precum şi competenţe practice de a salva viaţa. Copiii primesc instrumente care îi ajută la îndeplinirea misiunii lor de educare a bunicilor.
Campania se axează pe legătura unică dintre copii şi bunicii lor, întrucât media de vârstă a pacienţilor cu AVC este de aproximativ 70 ani. Știm că bunicii sunt o sursă deosebit de importantă de iubire necondiţionată, răbdare şi bunătate pentru mulţi copii din întreaga lume. Având în vedere că AVC-ul este unul dintre motivele principale pentru care copiii îşi pierd bunicii — din cauza decesului sau a dizabilităţii — în esenţă luptăm pentru ei pentru a avea mai mult timp preţios împreună.
Reprezentanți ai mediului privat se implică în campanie alături de Pro TV
În campania ”Eroii FAST - Împreună salvăm lumea câte un bunic erou pe rând”, alături de Știrile Pro TV au început să se implice și reprezentanți ai mediului privat, care doresc să susțină financiar acest proiect important prin care se pot salva vieți.
Primii care au anunțat că vor să contribuie la acest program sunt cei de la Laboratoarele Dermatologice Avène, un brand care este implicat deja în alte inițiative de responsabilitate socială.
Iată câteva detalii despre Laboratoarele Dermatologice Avène:
”În 1990, în sudul Franței, se pun bazele Laboratoarelor Dermatologice Avène, cu scopul unic de a crea formule şi a dezvolta tehnici inovatoare pentru calmarea celor mai sensibile tipuri de piele. Brandul Eau Thermale Avène are la baza Apa Termală Avène, cu o moștenire biologică și minerală unică, a cărei acțiune calmantă și anti-iritanta a fost demonstrată în peste 150 de studii științifice.
Acest brand este dedicat îngrijirii pielii sensibile și conține, pe lângă produse de uz zilnic, game ce adresează diverse patologii și condiții ale pielii pentru nou născuți, copii și adulți. Legitimitatea Apei termale Avène începe la Centrul de Hidroterapie. Inaugurat în 1990 şi extins în 2004, acesta oferă o arhitectură elegantă în deplină armonie cu cadrul natural al izvorului Sainte-Odile.
O echipă tânără şi dedicată întâmpină 2.600 de pacienţi în fiecare an şi le oferă terapii zilnice eficiente (acestea se desfăşoară sub control dermatologic şi includ terapii de bază comune tuturor patologiilor şi terapii suplimentare prescrise individual) atât pentru adulţi cât şi copii.
De asemenea, brandul este implicat în inițiative de responsabilitate socială precum Skin Protect, Ocean Respect și Skin Cancer Foundation.”
Sursa: Pro TV
Etichete: copii, campanie, sanatate, accident vascular cerebral,
Dată publicare:
17-05-2023 12:55