"Un proiect absolut senzational". Vezi cum va arata TNB in 2013
Teatrul National din Bucuresti intra in renovare. Schimbarea la fata a institutiei va dura 28 de luni dar, la final, teatrul va avea cinci sali de spectacol, un amfiteatru in aer liber situat pe acoperisul cladirii, galerii de arta, cafenele si magazine.
Gandul: Renovarea se bazeaza pe doua expertize, potrivit carora cladirea TNB este subrezita si se poate darama la primul cutremur. Asa ca, teatrul va scapa de fatada, care cantareste 1200 de tone, sustine Romeo Belea, arhitect. Tot el spune ca "actuala Sala Mare va avea doar 900 de locuri fata de 1100 cate numara-n prezent. Sala Amfiteatru va disparea cu totul, la fel si doua ateliere ale teatrului, inclusiv cel de pictura. In locul lor vor fi sali de repetitie. Astfel, teatrul va avea cinci sali de spectacole si un amfiteatru construit chiar pe acoperis, unde ramane si Laptaria lui Enache". Sala Studio, singura din lume care se modifica in 20 de minute in sala tip italian sau elisabetan, va reveni in folosinta TNB. Schimbari vor fi si la exteriorul cladirii. Parcarea de acum se va transforma in loc de promenada. Un parc verde cu alei, banci, poate si o fantana, afirma arhitectul Belea. "Acolo unde faci un spatiu foarte bine gandit si il si intretii, lumea se poarta extrem de civilizat. Spatiul impune respect", mai spune acesta.
Romania Libera: Cum s-a construit prima cale ferata din Romania In 1856, teritoriul pe care se afla astazi Dobrogea era sub ocuparea Imperiului Otoman. Constanta nu era altceva decat un vechi sat de pescari, care putea adaposti cu greu cateva nave locale, zona fiind inconjurata de hectare de pamant nefertil. Oamenii de afaceri straini isi doreau construirea unei cai ferate care sa traverseze acest tinut aspru, pana in Cernavoda, scurtand astfel distantele si eliminand pericolele sloiurilor de gheata care se adunau pe canalul navigabil cuprins intre Dunare si bratul Sulina. 1856 este anul cand ia sfarsit si razboiul din Crimeea. In ciuda influentei Imperiului Otoman, navele comerciale englezesti au devenit din ce in ce mai numeroase in Marea Neagra si pe Dunare, si Marea Britanie a incercat sa gaseasca modalitati pentru colectare si transportarea marfurilor. O cale ferata era necesara pentru transferul marfurilor din si inspre port.
Adevarul: Strategia Dunarii, sansa de relansare a Romaniei Oficial, se numeste „Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii" si este un amplu proiect multinational prin care comunitatea europeana si-a propus sa reduca decalajele - in primul rand economice - dintre tarile aflate pe cursul superior al batranului fluviu si cele de pe cursul inferior. Adica dintre Germania, Polonia, Croatia, Slovenia, Slovacia, Cehia Austria si Ungaria - pe de-o parte - si Serbia, Bulgaria, Romania, Republica Moldova si Ucraina - de cealalta parte. Observati ca unele state nu sunt membre UE si totusi sunt cuprinse sau pot fi implicate in aplicarea Strategiei Dunarii - aceasta este, de fapt, marea provocare lansata de comunitatea europeana pentru tarile riverane. Si, atentie, parteneri sau generatori de proiecte pot sa fie nu doar autoritatile publice locale, regionale sau centrale, cum s-ar putea crede la prima privire, ci si organizatii private, cum sunt companiile, fundatiile nonprofit, organizatiile neguvernamentale, patronatele, dar mai ales unitatile de invatamant, culturale sau de cercetare.