Autostrada care se mareste mereu, dar nu se termina niciodata. Inca 21 de km pentru A2
Cei care vor merge pe litoralul Marii Negre la finele acestei saptamani vor putea evita aglomeratia din Constanta, intrucat va fi deschisa circulatia, cate o banda pe fiecare sens, pe o lungime de inca 21 km de autostrada.
Capital: Traseul pe care se va putea circula incepe de la intersectia cu DN 3 in zona localitatii Basarabi, continua pana la nodul rutier cu Varianta de ocolire a municipiului Constanta si pana la intersectia cu DN 39 spre Mangalia. Este vorba de puțin peste 21 de kilometri de autostrada care vor fi deschise circulatiei la o cale, conform, anunțului facut luna trecuta de ministrul Transporturilor Anca Boagiu. In urma cu doua saptamani, Anca Boagiu a vizitat șantierul tronsonului de autostrada de la Medgidia la Constanța. Cu aceasta ocazie, ea a declarat ca pana in septembrie vor fi finalizate si alte portiuni, ''o cale a tronsonului de la Medgidia la Constanta si sectiunea intre intersectia de la Valea Dacilor si DN3'', urmand ca in 2012, pe ruta Bucuresti - Constanta sa se circule pe intreaga autostrada finalizata, cu exceptia tronsonului Cernavoda-Medgidia pe care se va circula pe o singura banda.
Evenimentul Zilei: Norvegienii isi vad de treaba: "Avem nevoie de muncitori straini" Dupa ce Spania a anuntat ca va restrictiona accesul muncitorilor romani pe piata muncii, o solutie pentru munca in strainatate a devenit Norvegia. Statul nordic se bucura de o situatie economica buna, insa atacurile teroriste de la sfarsitul saptamanii i-au stirbit eticheta de "stat al pacii". In ultimii doi ani, coroana norvegiana s-a apreciat cu 11% fata de moneda euro. Norvegia, care nu este stat-membru UE, nu resimte puternic criza acuta a unor state ca Grecia, Irlanda sau Portugalia. In timp ce statele din zona Euro aveau un deficit de 712 miliarde de dolari, Norvegia inregistra in 2010 un surplus de 6 miliarde.
Romania Libera: Programul „Nici o cresa din cele 400 promise"Premierul Emil Boc si ministrul Elena Udrea promiteau, in 2010, ca vor construi 400 de crese in 2011. Pana la aceasta data insa, autoritatile nu au depasit faza procedurilor de licitatie. „Am decis sa construim in 2011 un numar de 400 de crese", spunea ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, in decembrie 2010. Oficialul promitea ca primele crese vor fi inaugurate in mai 2011 si ca astfel se va rezolva problema mamelor care nu au cu cine sa-si lase copiii cand se intorc la munca. Promisiunea Elenei Udrea venea la scurt timp dupa ce primul ministru, Emil Boc, anunta micsorarea concediului ma-ternal platit de stat de la doi, la un an. Pentru a linisti spirite-le aprinse in urma acestei taieri, premierul a vorbit despre ace-easi solutie: 400 de crese in 2011. „Pe parcursul lui 2011 se va crea infrastructura necesara, astfel incat, incepand cu anul urmator, sa poata exista locuri suficien-te in cresa pentru copiii care vor veni acolo in urma deciziei parintilor de a se reintoarce la munca la sfarsitul celor douaspre-zece luni de concediu care vizeaza cresterea copilului", spunea premierul. Banii urmau sa fie alocati prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii si, pentru ca lucrurile sa fie simple, exista un proiect-tip aplicat la nivel national, de 20, 40 sau 80 de copii, in functie de cerere.