Cu dedicatie pentru regii asfaltului. Licitatie accelerata, de 300 mil euro
"Regii asfaltului" si-au impartit o treime din strazile Capitalei. Timp de patru ani acestia vor asfalta si plomba gropi pe 202 strazi si artere importante ale Bucurestiului. Valoarea totala a contractelor de intretinere e de peste 300 de mil. euro.
Gandul: In luna decembrie, Administratia Strazilor, institutie subordonata Primariei Capitalei, a organizat o licitatie restransa accelerata pentru incheierea a sase acorduri cadru de intretinere multianuala a 202 strazi si artere importante din Bucuresti.Licitatia pentru un pachet a fost contestata, valoarea totala a contractului pentru cinci pachete de strazi, timp de patru ani, este de 1,7 miliarde de lei fara TVA adica 287 milioane de euro tot fara TVA.
● Primul pachet, in valoare de 281,8 milioane de lei, aproximativ 70 de milioane de euro, a fost castigat de asocierea formata din Tehnologica Radion si Pro Cons XXI. Firma Tehnologica Radion este controlat de Theodor Berna, iar la Pro Cons XXI actionar este Florentina Corina Bonciog.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
● Pachetul doi, in valoare de 270,7 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 67 de milioane de euro, a fost castigat de asocierea Euro Construct Trading 98, RCV Global Group, Swietelsky Constructii Feroviare si Pro Cons XXI. Firma Euro Construct este detinuta de Sorin Serban Vulpescu cu 60 la suta si Dan Besciu cu 40 la suta. La RCV Global Group asociatii principali sunt Naomi Cristina Cristescu si Corneliu Nicolae, fiecare detinand 49,5 la suta. Firma Swietelsky Constructii Feroviare este parte din grupul austriac Swietelsky.
Romania Libera: Regii asfaltului fac cincinalul in patru ani Ministrul Anca Boagiu calca pe urmele predecesorilor sai si promite dublarea retelei de autostrazi. Angajamentul trebuie dus la indeplinire de regii asfaltului, Nelu Iordache si Dorinel Umbrarescu. Romania va avea, peste cativa ani, 845 de kilometri de autostrada, fata de 313 km in prezent, in urma unor cheltuieli de 5,17 miliarde euro, a declarat vineri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Tronsoanele luate in calcul de Boagiu sunt prezentate in tabelul alaturat. "In prezent sunt 313 kilometri de autostrazi executati si alti 276 kilometri in executie", a spus Boagiu. Ea a semnat vineri cinci contracte pentru 98 kilometri de pe Coridorul IV de transport pan-european (Nadlac-Sibiu-Bucuresti-Constanta), cu o valoare totala de 692,68 milioane euro, care vor intra in executie in perioada urmatoare, avand ca termen de finalizare anul 2013. Urmeaza sa fie incheiate patru contracte pentru alti 85 kilometri, cu o valoare de 562 milioane euro, aceasta dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor se va pronunta asupra plangerilor depuse de constructori in privinta corectitudinii licitatiilor.
Adevarul: O CAPITALA, UN SINGUR PRIMAR: Spaga, fundatie pentru blocurile-turn Bucurestiul este orasul tuturor posibilitatilor cand vine vorba de eliberarea autorizatiilor de constructii. Planurile Urbanistice Zonale (PUZ) sunt aprobate cu usurinta de primariile de sector, chiar daca acest lucru presupune aparitia unor cladiri de zeci de etaje in zone de case, iar autorizatiile de constructie sunt eliberate chiar daca incalca decizii judecatoresti. „Aproape 80 la suta dintre PUZ-urile facute la sectoare sunt ilegale din punctul de vedere al Directiei de Urbanism a Capitalei. Asta inseamna ca 80 la suta din ce s-a ridicat in Bucuresti, in sectoarele 2, 3, si 6 este haotic”, a spus Nicolae Radulescu Dobrogea, presedintele organizatiei non-guvernamentale „Eco Civica”. Mai mult, acesta spune ca exista situatii in care avizele pentru constructii sunt obtinute foarte repede, cu toate ca demersurile ar trebui sa dureze mai mult. „Se practica traficul de influenta si nu numai”, a precizat Radulescu Dobrogea.