Vânzarea de automobile noi echipate cu motoare termice, oprită din 2035. Parlamentul European a aprobat proiectul

parlamentul european
Shutterstock

Parlamentul European a aprobat, marţi, printr-un vot final, un proiect de regulament care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035.

 

În urma votului final în plen, textul va trebui să fie aprobat oficial şi de Consiliu, urmând să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la scurt timp după aceasta.

Proiectul face parte din pachetul „Pregătiţi pentru 55". În ciuda opoziţiei PPE, principala formaţiune din Parlamentul European, eurodeputaţii au aprobat acordul încheiat cu Consiliul referitor la revizuirea standardelor de performanţă aplicabile emisiilor de CO2 pentru autoturismele şi camionetele noi.

Noua legislaţie stabileşte calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare noi până în 2035.

Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii de a reduce emisiile de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi cu 100% comparativ cu 2021.

Citește și
blue air
Min. Mediului: 28,7 milioane lei, datoria Blue Air, reprezentată de 54.230 de certificate de emisii de gaze cu efect de seră
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

„Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050. Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor", a declarat raportorul Jan Huitema (Renew), citat de Agerpres.

Regulamentul prevede însă că producătorii responsabili pentru o producţie mică într-un an calendaristic (între 1.000 şi 10.000 de autoturisme noi sau între 1.000 şi 22.000 de camionete noi) pot obţine o derogare până la sfârşitul anului 2035.

Producătorii care înregistrează sub 1.000 de vehicule noi pe an vor continua să beneficieze de derogarea existentă.

De asemenea, mecanismul existent de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero şi cu emisii scăzute, care recompensează producătorii care vând mai multe asemenea vehicule (cu emisii de la zero la 50g CO2/km, cum ar fi vehiculele electrice şi vehiculele hibride performante) aplicând obiective mai scăzute de reducere a emisiilor de CO2, va fi adaptat la tendinţele preconizate de vânzare a vehiculelor.

Între 2025 şi 2029, valoarea de referinţă pentru mecanismul existent de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero şi cu emisii scăzute va fi de 25% pentru vânzarea de autoturisme noi şi de 17% pentru camionetele noi, urmând să fie eliminată din 2030.

Din doi în doi ani, începând cu sfârşitul anului 2025, Comisia va publica un raport pentru a evalua progresele înregistrate în domeniul mobilităţii rutiere cu emisii zero.

 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Nokian Tyres va construi la Oradea prima fabrică cu emisii zero de CO2 din industria de anvelope
Nokian Tyres va construi la Oradea prima fabrică cu emisii zero de CO2 din industria de anvelope

Consiliul director de la producătorul finlandez de anvelope Nokian Tyres a decis să investească 650 milioane de euro în România pentru construcţia unei uzine de anvelope, care va fi prima fabrică cu emisii zero de CO2 din industria de anvelope.

Min. Mediului: 28,7 milioane lei, datoria Blue Air, reprezentată de 54.230 de certificate de emisii de gaze cu efect de seră
Min. Mediului: 28,7 milioane lei, datoria Blue Air, reprezentată de 54.230 de certificate de emisii de gaze cu efect de seră

Ministerul Mediului a transmis, marţi seară, că datoria totală pe care Blue Air o are către Administraţia Fondului pentru Mediu este de 28,7 milioane de lei.

Țara care va deschide prima „închisoare inteligentă” în care deținuții vor avea laptopuri și tablete
Țara care va deschide prima „închisoare inteligentă” în care deținuții vor avea laptopuri și tablete

Marea Britanie va deschide prima „închisoare inteligentă” cu emisii zero.  

MAI: De luni se vor elibera „numere verzi” pentru autovehicule cu zero emisii de CO2
MAI: De luni se vor elibera „numere verzi” pentru autovehicule cu zero emisii de CO2

Serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor vor elibera, de luni, „numere verzi”, pentru autovehiculele cu zero emisii de CO2.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.