Privatizarea CFR Marfa, o piesa de teatru cu final asteptat. Adevarurile dure din spatele ratarii vanzarii

×
Codul embed a fost copiat

O piesa de teatru cu final previzibil - asta a fost pana la urma privatizarea CFR Marfa. Duminica, la "Romania, te iubesc!", ii vedeti pe principalii actori rostind adevarurile dure din spatele privatizari.

De asemenea, va spunem care sunt motivele pentru care astazi CFR Marfa ramane o societate care genereaza statului roman pierderi de milioane de euro lunar.

Vara lunga a esecului privatizarii CFR Marfa a trecut. Ranile insuccesului, insa, nu s-au vindecat. Am pierdut timp, bani si increderea investitorilor intr-un proces lipsit de transparenta, fara niciun vinovat.

39.000 de vagoane, aproape 900 de locomotive, dar mai ales jumatate din piata de transport feroviar de marfa - aceasta este miza privatizarii CFR Marfa.

Lucian Isar, fost ministru pentru Mediul de Afaceri: "De la bun inceput am numit acest proces viciat".

Citește și
Nava Flaminia
Afaceri "otravite" in port, partea a II-a. Vasul Flaminia, secretomania din jurul miilor de tone de deseuri langa care romanii isi duc viata

Singura firma care a ramas in cursa s-a trezit c-a alergat singura si a iesit pe locul doi. Acum, sefii ei accepta sa vorbeasca despre momentele tensionate ale privatizarii.

Gruia Stoica, presedinte GFR: "Si va spun acuma, unde este vina mea? Si in toata aceasta perioada, unde este vina mea? Era problema vanzatorului. Daca imi aduc eu bine aminte, atunci au intervenit niste probleme politice. Trebuia aprobat in CSAT ceva. Eu oricum devenisem o minge de ping-pong".

Personajele politice au considerat CFR Marfa un teatru de operatiuni, in detrimentul celor care asistau neputinciosi de pe margine. Nota de plata le este trimisa tot romanilor care trebuie sa acopere gauri dupa gauri din neputinta sau din interesul conducatorilor.

Traian Basescu, presedintele Romaniei: "Omul oricat ar cauta, daca n-are contractul in mana semnat, nu-l ia in seama nicio banca serioasa".

Alexandru Nazare, fost minitru al Transporturilor: "Ei n-aveau ce sa negocieze in ziua aia. Din punctul ministerului de vedere nu era posibila o negociere, nu e vorba de tocmeala. Nu e ca si cum ai zice: 'Uite, eu m-am gandit sa platesc altfel, sau ce-ar fi sa platesc o parte'. Nu inteleg ce le-o fi luat atata timp, ce-or fi vorbit..".

Care au fost culisele acestei privatizari, cine sunt cei care niciodata nu raspund? Aflati duminica intr-o ancheta a emisunii "Romania, te iubesc!".

 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Afacerea prin care Romania a devenit prima tara din Europa ce si-a cedat PAVILIONUL. Riscurile si milioanele din spatele unui simbol
Afacerea prin care Romania a devenit prima tara din Europa ce si-a cedat PAVILIONUL. Riscurile si milioanele din spatele unui simbol

Drepturile suverane ale unui stat se exprima prin acte si insemne oficiale, iar steagul este cel mai puternic simbol al unei natiuni.

Afaceri
Afaceri "otravite" in port, partea a II-a. Vasul Flaminia, secretomania din jurul miilor de tone de deseuri langa care romanii isi duc viata

Autoritatile nu actioneaza transparent. Si lasa impresia ca habar nu au ce anume se afla pe nava Flaminia. Secretomania din port amplifica toate suspiciunile, cata vreme in jurul vasului apare la tot pasul cuvantul interzis.

Afaceri
Afaceri "otravite" in port, partea I. Vasul Flaminia, nava cu un imens potential toxic si secrete nefiresc de bine pazite

Romania i-a urat "Bun venit!" unei nave port-containter pe care sapte state au refuzat sa o primeasca in porturile lor. Vasul urias este considerat o bomba ecologica peste tot in lumea civilizata.

Recomandări
Klaus Iohannis discută astăzi cu liderii partidelor parlamentare, pentru a rezolva criza politică. USR participă separat
Klaus Iohannis discută astăzi cu liderii partidelor parlamentare, pentru a rezolva criza politică. USR participă separat

Noua rundă de negocieri pentru formarea Guvernului, purtate de PSD, PNL și UDMR, s-a încheiat sâmbătă seară fără a se ajunge la o înțelegere.

VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit
VIDEO. Tragedie în Brazilia. Cel mai grav accident rutier din ultimii 17 ani: 38 de oameni aflați într-un autocar au murit

Un accident de autocar urmat de un incendiu s-a soldat cu cel puţin 38 de morţi, sâmbătă, în statul brazilian Minas Gerais (sud-est), a anunţat poliţia, citată de AFP, potrivit News.ro.

La Rânca a început deja vacanța de Crăciun. Turiștii au primit pomana porcului, țuică și vin fiert, direct pe pârtie
La Rânca a început deja vacanța de Crăciun. Turiștii au primit pomana porcului, țuică și vin fiert, direct pe pârtie

Pentru unii români a început deja vacanța de Crăciun, iar cei care au ajuns la Rânca, în Gorj, au intrat repede în atmosfera de sărbătoare.