Privatizarea CFR Marfa, o piesa de teatru cu final asteptat. Adevarurile dure din spatele ratarii vanzarii

×
Codul embed a fost copiat

O piesa de teatru cu final previzibil - asta a fost pana la urma privatizarea CFR Marfa. Duminica, la "Romania, te iubesc!", ii vedeti pe principalii actori rostind adevarurile dure din spatele privatizari.

De asemenea, va spunem care sunt motivele pentru care astazi CFR Marfa ramane o societate care genereaza statului roman pierderi de milioane de euro lunar.

Vara lunga a esecului privatizarii CFR Marfa a trecut. Ranile insuccesului, insa, nu s-au vindecat. Am pierdut timp, bani si increderea investitorilor intr-un proces lipsit de transparenta, fara niciun vinovat.

39.000 de vagoane, aproape 900 de locomotive, dar mai ales jumatate din piata de transport feroviar de marfa - aceasta este miza privatizarii CFR Marfa.

Lucian Isar, fost ministru pentru Mediul de Afaceri: "De la bun inceput am numit acest proces viciat".

Citește și
Nava Flaminia
Afaceri "otravite" in port, partea a II-a. Vasul Flaminia, secretomania din jurul miilor de tone de deseuri langa care romanii isi duc viata

Singura firma care a ramas in cursa s-a trezit c-a alergat singura si a iesit pe locul doi. Acum, sefii ei accepta sa vorbeasca despre momentele tensionate ale privatizarii.

Gruia Stoica, presedinte GFR: "Si va spun acuma, unde este vina mea? Si in toata aceasta perioada, unde este vina mea? Era problema vanzatorului. Daca imi aduc eu bine aminte, atunci au intervenit niste probleme politice. Trebuia aprobat in CSAT ceva. Eu oricum devenisem o minge de ping-pong".

Personajele politice au considerat CFR Marfa un teatru de operatiuni, in detrimentul celor care asistau neputinciosi de pe margine. Nota de plata le este trimisa tot romanilor care trebuie sa acopere gauri dupa gauri din neputinta sau din interesul conducatorilor.

Traian Basescu, presedintele Romaniei: "Omul oricat ar cauta, daca n-are contractul in mana semnat, nu-l ia in seama nicio banca serioasa".

Alexandru Nazare, fost minitru al Transporturilor: "Ei n-aveau ce sa negocieze in ziua aia. Din punctul ministerului de vedere nu era posibila o negociere, nu e vorba de tocmeala. Nu e ca si cum ai zice: 'Uite, eu m-am gandit sa platesc altfel, sau ce-ar fi sa platesc o parte'. Nu inteleg ce le-o fi luat atata timp, ce-or fi vorbit..".

Care au fost culisele acestei privatizari, cine sunt cei care niciodata nu raspund? Aflati duminica intr-o ancheta a emisunii "Romania, te iubesc!".

 

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Afacerea prin care Romania a devenit prima tara din Europa ce si-a cedat PAVILIONUL. Riscurile si milioanele din spatele unui simbol
Afacerea prin care Romania a devenit prima tara din Europa ce si-a cedat PAVILIONUL. Riscurile si milioanele din spatele unui simbol

Drepturile suverane ale unui stat se exprima prin acte si insemne oficiale, iar steagul este cel mai puternic simbol al unei natiuni.

Afaceri
Afaceri "otravite" in port, partea a II-a. Vasul Flaminia, secretomania din jurul miilor de tone de deseuri langa care romanii isi duc viata

Autoritatile nu actioneaza transparent. Si lasa impresia ca habar nu au ce anume se afla pe nava Flaminia. Secretomania din port amplifica toate suspiciunile, cata vreme in jurul vasului apare la tot pasul cuvantul interzis.

Afaceri
Afaceri "otravite" in port, partea I. Vasul Flaminia, nava cu un imens potential toxic si secrete nefiresc de bine pazite

Romania i-a urat "Bun venit!" unei nave port-containter pe care sapte state au refuzat sa o primeasca in porturile lor. Vasul urias este considerat o bomba ecologica peste tot in lumea civilizata.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”
Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, dacă o demite pe Diana Buzoianu, ministrul Mediului, pentru criza apei potabile din judeţele Prahova şi Dâmboviţa.