Victor Ponta, huiduit de un grup de tineri in Gara de Nord. Premierul a sugerat ca protestul ar fi fost orchestrat de Basescu
Victor Ponta a avut surprize neplacute in Gara de Nord, unde a ajuns cu primul tren electric produs in Romania. Pe peron a fost asteptat de un grup de 30 de tineri, care l-au huiduit.
Premierul a sugerat ca protestul este aranjat ca raspuns la incidentul pe care l-a avut presedintele in portul Constanta.
La scurt timp dupa ce Victor Ponta a coborat din Hyperion, primul tren electric produs in Romania, au inceput huiduielile. Unul dintre cei 30 de tineri protestatari avea in maini o simpla pancarta alba, iar premierul a fost inconjurat rapid de ofiterii SPP.
Alegeri 2024
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
Victor Ponta le-a facut mai intai cu mana protestatarilor, apoi s-a indreptat spre masina. La plecare s-a aratat nedumerit de protest si a declarat ca el nu are nicio legatura cu incidentul din portul Constanta.
"Eu chiar nu i-am organizat nimic (n.r. presedintelui Traian Basescu)", a spus Victor Ponta.
Pe langa acest incident, calatoria cu primul tren electric a mai avut o problema: viteza prea mica.
"Acum mai ramane sa facem si caile de rulare pentru asemenea trenuri", a spus premierul.
Desi trenul poate rula cu 160 de kilometri pe ora, viteza medie intre Craiova si Bucuresti a fost de 100 kilometri, chiar 60 in zonele cu restrictii.
"Am ajuns sa avem acest tren atat de frumos si performant si la nivelul tehnicii europene si poate mondiale aici la Craiova deorace avem forta de munca si oameni inteligenti", a spus Ionel Ghita, reprezentant al companiei producatoare.
"Tren care arata mai bine decat orice alt tren din Germania sau din Franta sau din America. Si sunt absolut convins ca de la Craiova o sa plece foarte multe trenuri moderne. Acum faceti si locomotive", i-a indemnat premierul.
Cand infrastructura feroviara din Romania va permite, trenul poate fi modificat pentru a circula si cu 200 de km pe ora.
Hyperion a costat cinci milioane de euro, este de conceptie romaneasca si are patru vagoane, cu 190 de locuri. Garnitura va fi folosita de CFR Calatori pe ruta Craiova-Bucuresti trei zile pe saptamana.