Cine este cel mai popular parlamentar român de pe TikTok. Postările sale adună și 200.000 de aprecieri
Tik Tok, platforma la modă printre tineri, este vânată de politicieni. Pentru a-i cuceri, parlamentarii explică în filmuleţe de 30-40 de secunde cum se face o lege sau cât costă mâncarea la Casa Poporului.
Postările trebuie să fie scurte şi dinamice ca să aibă succes, dar nu înseamnă neapărat voturi, le transmit specialiştii în strategii politice.
Filip Havârneanu, deputat USR: "Sunt Gabi şi Mariana, ne-au sunat de la PROTV să ne ia un interviu, să afle despre voi"
La 26 de ani, Filip Havârneanu este cel mai cunoscut parlamentar român de pe TikTok. 27.000 de oameni îl urmăresc.
Filip Havârneanu: "Cartofi prăjiţi 5 lei, sote spanac 10 lei, mămăliguţa 28. Aaa... 2,8 lei"
Filip Havârneanu: "Vă spun un secret: avem liftiere. Noi nu putem să apăsăm singuri pe buton, e o persoană angajată care stă toată ziua."
Tânărul deputat le explică adolescenţilor şi cum se face o lege sau care este diferenţa dintre Senat şi Camera Deputaţilor. Primeşte de la câteva zeci de mii până la peste 200.000 de aprecieri la o postare.
Filip Havârneanu, deputat USR: "Surprinzător, sunt oameni care nu votează şi cred că e un lucru bun - putem să ajungem la un nou electorat"
Cu mai puţini urmăritori, Dan Barna postează pe TikTok filmuleţe în care susţine vaccinarea, campaniile ecologice sau voluntariatul.
Politicienii au înţeles că mesajele pe care trebuie să le posteze trebuie să fie scurte, dinamice, cu cât mai multe elemente grafice şi cu muzica.
Victor Negrescu, europarlamentar PSD: "Când le arăt ceva ce nu văd de obicei, la TV sau în ziare, am mai multe likeuri, mai multe comenatrii, o implicare directă."
În acest moment, platforma TikTok este folosită de politicieni mai mult pentru atacuri, dar e în avantajul lor dacă îşi exersează dicţia şi îşi fac o echipă care să le pregătească scenarii pentru internet, susţin specialiştii în comunicare politică.
Vlad Tauscance, consultant: "În social media funcţionează o lege a numerelor mari. Dacă vrei să convingi nişte oameni să facă ceva, trebuie să ajungi la 1 mil de oameni, dintre care 10.000 să dea un clic şi 1.000 chiar să ţi rămână alături. Likeurile nu înseamnă voturi, popularitatea nu se traduce în intenţie de vot"
Cifrele arată că, în România, această platformă nouă are peste şase milioane de utilizatori, iar jumătate dintre ei au între 18 şi 35 de ani.