Verdictul justiției olandeze, la opt ani de la tragedia zborului MH17 din Ucraina: Avionul, doborât de o rachetă rusească

×
Codul embed a fost copiat

O instanţă olandeză a confirmat că zborul MH17 al companiei Malaysia Airlines a fost doborât, în 2014, de o rachetă rusească trasă din estul Ucrainei.  

Zborul MH17 al companiei Malaysia Airlines a fost doborât, în 2014, de o rachetă de fabricație rusească trasă de pe un câmp din estul Ucrainei, a declarat joi tribunalul olandez care se ocupă de procesul celor patru suspecți în cazul doborârii avionului.

„Instanța este de părere că MH17 a fost doborât de o rachetă BUK de pe un câmp agricol de lângă Pervomaisk, ucigând toți cei 283 de pasageri și 15 membri ai echipajului”, a declarat judecătorul care prezidează procesul, conform Reuters.

Tribunalul olandez spune că Rusia deținea „controlul general” asupra separatiștilor din Ucraina în momentul doborârii MH17, potrivit sursei citate.  

„De la jumătatea lunii mai 2014, Rusia a avut așa-numitul control general asupra Republicii Populare Donețk”, a declarat judecătorul Hendrik Steenhuis.

Citește și
avion
Opt ani de la prăbușirea avionului Malaysia Airlines deasupra Ucrainei. În ce stadiu se află dosarul internațional

Suspecţii - trei ruşi, Igor Ghirkin, Serghei Dubionski şi Oleg Pulatov şi un ucrainean, Leonid Harcenko nu au fost prezenți în sala de judecată. Ei se află în libertate şi au refuzat să participe la acest proces care a durat doi ani şi jumătate, scrie news.ro.

Potrivit acuzării, ei făceau parte din forţele separatiste susţinute de Kremlin şi au jucat un rol-cheie în trimiterea sistemului de rachete de tip Buk în Ucraina de la o bază militară din Rusia, chiar dacă nu au apăsat pe butonul de lansare. 

Doi ruşi şi un separatist ucrainean au fost condamnaţi la închisoare pe viaţă

 

Suspecţii - trei ruşi, Igor Ghirkin, Serghei Dubionski şi Oleg Pulatov şi un ucrainean, Leonid Harcenko nu au fost prezenți în sala de judecată. Ei se află în libertate şi au refuzat să participe la acest proces care a durat doi ani şi jumătate, scrie news.ro.

Potrivit acuzării, ei făceau parte din forţele separatiste susţinute de Kremlin şi au jucat un rol-cheie în trimiterea sistemului de rachete de tip Buk în Ucraina de la o bază militară din Rusia, chiar dacă nu au apăsat pe butonul de lansare. 

Tribunalul olandez i-a găsit vinovaţi de crimă pe doi ruşi şi pe un separatist ucrainean, condamându-i la închisoare pe viaţă pentru rolul pe care l-au jucat în doborârea zborului MH17 al companiei Malaysia Airlines

Cetăţenii ruşi Igor Ghirkin, fost colonel al Serviciului Federal de Securitate (FSB) al Rusiei, şi Serghei Dubinski, fost angajat al agenţiei ruse de informaţii militare GRU, au fost condamnaţi alături de separatistul ucrainean Leonid Harcenko, care nu avea legături cu armata, dar ar fi condus o unitate de luptă în Doneţk în iulie 2014.

Un al patrulea suspect, cetăţeanul rus Oleg Pulatov, fost militar al forţelor speciale ruse Spetsnaz-GRU, a fost achitat.

Procurorii ceruseră arestarea şi condamnarea pe viaţă a celor patru suspecţi. Niciunul dintre ei nu a apărut în instanţă şi doar Pulatov a ales să numească avocaţi, care au pledat „nevinovat” în numele său.

Igor Ghirkin, în vârstă de 51 de ani, un fost spion rus devenit ”ministru al apărării” al ”republicii populare” separatiste de la Doneţk se afla în contact cu Moscova pentru a obţine un sistem de rachetă, potrivit parchetului.

Serghei Dubinski, în vârstă de 60 de ani, care are şi el legături cu serviciile ruse de informaţii, ar fi fost şeful serviciilor militare de informaţii separatiste proruse şi ar fi dat ordine cu privire la rachetă.

 

Subordonaţii lor - Oleg Pulatov, un fost militar din cadrul Forţelor Speciale ruse, şi Leonid Harcenko, în vârstă de 50 de ani, care ar fi condus o unitate separatistă, au jucat un rol direct în trimiterea rachetei către locul de lansare, a acuzat Parchetul.

Tragedie aviatică

Zborul 17 al Malaysia Airlines, de la Amsterdam la Kuala Lumpur, s-a prăbușit la 17 iulie 2014 în apropiere de Hrabove, regiunea Donețk, Ucraina, la aproximativ 40 de kilometri de frontiera Ucrainei cu Rusia.

Avionul, un Boeing 777-200ER, transporta 283 de pasageri și 15 membri ai echipajului.

Acesta a fost al doilea incident al Malaysia Airlines care a avut loc în doar cinci luni. De asemenea, acesta este cel mai mare incident al companiei aeriene de până acum.

Cei 298 de pasageri şi membri ai echipajului au murit în urma tragediei aviatice. Aeronava a fost lovită de o rachetă deasupra estului Ucrainei, o zonă aflată atunci sub controlul separatiştilor proruşi. 

Moscova neagă orice implicare în această tragedie. La opt ani de la catastrofă, regiunea în care a căzut avionul a devenit unul dintre principalele câmpuri de luptă pentru războiul Rusiei din Ucraina. 

 

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Verdictul în cazul prăbuşirii avionului de pe zborul MH17, care survola Ucraina, va fi anunţat pe 17 noiembrie
Verdictul în cazul prăbuşirii avionului de pe zborul MH17, care survola Ucraina, va fi anunţat pe 17 noiembrie

Justiţia olandeză va anunţa pe 17 noiembrie verdictul său în procesul prăbuşirii avionului de pe zborul MH17, al companiei Malaysia Airlines, care survola Ucraina în 17 iulie 2014, a anunţat luni tribunalul de la Haga, transmit AFP şi Reuters.

Opt ani de la prăbușirea avionului Malaysia Airlines deasupra Ucrainei. În ce stadiu se află dosarul internațional
Opt ani de la prăbușirea avionului Malaysia Airlines deasupra Ucrainei. În ce stadiu se află dosarul internațional

Se împlinesc opt ani de la una dintre cele mai mari tragedii aeriene din Europa, prăbușirea avionului Malaysia Airlines în estul Ucrainei.  

Experții cred că sunt la un pas să descopere epava avionului MH370, prăbușit în ocean acum șase ani
Experții cred că sunt la un pas să descopere epava avionului MH370, prăbușit în ocean acum șase ani

Experții în aviație cred că au identificat, de data aceasta cu precizie, locul unde s-a prăbușit în ocean, acum șase ani, zborul Malaysia Airlines MH370.

O nouă teorie privind dispariția avionului MH370. Pasagerii au fost asfixiați
O nouă teorie privind dispariția avionului MH370. Pasagerii au fost asfixiați

O nouă teorie privind dispariția avionului Malaysia Airlines, în urmă cu 5 ani, pe 8 martie 2014, îl are în prim-plan pe căpitanul zborului MH370.

O firmă
O firmă "misterioasă" ar avea legătură cu prăbuşirea zborului Malaysia Airlines MH370

Un grup de investigatori francezi a descoperit probleme în raportul oficial malaezian cu privire la dispariţia zborului Malaysia Airlines MH370 din 2014, identificând o parte terţă "misterioasă" care mai deţine informaţii, relatează The Sun.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.