Un american a avut cea mai trăsnită idee. A înființat Muzeul Eșecurilor
Un american, sătul să tot audă poveștile de succes ale unora, a venit cu o idee de-a dreptul năstrușnică de a le arăta oamenilor importanța greșelilor.
A adunat zeci de produse lansate de-a lungul anilor de diverse companii, produse care s-au dovedit a fi eșecuri de proporții.
Le-a pus pe toate la un loc și așa a luat ființă Muzeul Eșecurilor.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Rolul lui este unul educativ și asta pentru că fără eșecuri nu ar exista progres, spune creatorul muzeului.
Muzeul Eșecurilor și-a deschis porțile în orașul american Minneapolis. Fondatorul lui, doctorul Samuel West, spune că a vrut să sublinieze cât de importante sunt eșecurile pentru progres.
Dr. Samuel West: "Mă săturasem de toate poveștile acelea de succes. Știi la ce mă refer? La antreprenorul simpatic, bogat, arătos care urcă pe scenă și spune că a început într-un garaj, s-a întâmplat ceva și acum e miliardar. Suntem îndopați cu aceste povești de succes și uităm cum au ajuns acolo: dând greș de multe ori".
Muzeul are zeci de exponate și produse care nu au avut deloc parte de succes la public. Unele dintre ele, lansate de producători necunoscuți, altele promovate pe piață de companii de talie mondială.
Dr. Samuel West: "Astea sunt câteva dintre eșecurile alimentare. De exemplu, "Coca Cola Black". "Noua Coca Cola" e o poveste clasică din anii '80. Asta este "Four Loco", a fost interzisă pentru că era de-a dreptul periculoasă. E o băutură alcoolică foarte tare, avea 12% alcool, e foarte tare și e plină de cafeină".
O altă nereușită a fost păpușa care îi spionează pe copii și al cărei slogan era "Știu atât de multe despre tine!".
Si vizitatorii au ocazia să se laude cu propriile eșecuri. Au la dispoziție un panou unde pot lăsa mesaje.
Reporter: "Am uitat cafeaua pe capota mașinii, m-am urcat la volan și am plecat".
Dr. Samuel West: "E un eșec clasic".
Chiar și Muzeul Eșecurilor a început cu un eșec, povestește fondatorul lui.
Dr. Samuel West: "Eram atât de entuziasmat atunci când mi-a venit ideea să înființez un muzeu al eșecurilor, încât am cumpărat domeniul MuseumofFailure.com și mă simțeam deja un geniu. Apoi m-am uitat la factură și scria acolo că dețin MusumofFailure.com".
West spune, însă, că fiecare greșeală oferă și ocazia de a face o treabă mai bună. E cazul unui joc video lansat de compania Nintendo, care s-a dovedit un eșec de piață, dar a stat la baza lansării consolei Wii (Uii), una dintre cele mai de succes de până acum.
Dr. Samuel West: "Dacă dai greș, ce mare scofală? Cel mai rău lucru posibil e să nu înveți din acel eșec. Asta înseamnă o oportunitate pierdută".