Ultimele 4 min inainte de dezastrul din Atlantic, cuvant cu cuvant."De ce coboram? Urca! Urca! Urca"
Noi detalii din cursa mortii dinspre Brazilia spre Franta arata momentele de panica prin care au trecut pilotii inainte ca avionul sa se prabuseasca.
Co-pilotul de 37 de ani al Air France, cu peste 6.000 de ore de zbor, ramanea fara idei in timp ce alarma suna prin cabina avionului Airbus pentru a sasea oara in doar doua minute.
Colegul sau junior, cu doi ani vechime, era deja disperat in timp ce se lupta sa controleze viteza avionului si sa-l impiedice sa balanseze intr-o bezna deplina, deasupra Atlanticului.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Nu controlez avionul, nu-l controlez deloc" a tipat pilotul mai tanar, de 32 de ani. Comandantul nu era prezent in cabina si nici n-a fost convins usor sa revina acolo desi era mare nevoie de experienta sa de peste 11.000 de ore de zbor.
"Deci, vine?" a intrebat co-pilotul, conform unei transcrieri publicata vineri.
Comandantul de 58 de ani plecase de 10 minute sa se odihneasca, iar, in absenta lui, avionul a inceput sa cada la o viteza de peste 200km/h.
"Ce faceti ..." a spus cand a revenit in sfarsit in cabina. "Ce se intampla? Nu stiu, nu stiu ce se intampla" a raspunsul co-pilotul senior.
Cutiile negre, recuperate de la o adancime de 4.000 de metri din ocean acum 2 luni, arata ca avionul a incetat sa mai functioneze corect si a intrat in pozitie de stall.
Echipajul a miscat maneta in toate directiile posibile in timpul celor 4 minute de chin si pilotii s-au contrazis in repetate randuri in timp ce incercau sa salveze avionul si pe cei 228 de pasageri.
La un moment dat nici nu mai stiau daca urca sau coboara pentru ca particulele de gheata au blocat senzorii de viteza ai avionului.
Cei care investigheaza cazul s-au declarat uimiti de faptul ca pilotii au ignorat alarmele si ca au facut prost fata situatiei.
Air France neaga aceasta varianta si da vina pe instrumentele care au cedat.
Atunci cand avionul intra in stall, starea in care aripile intra sub curenti, iar avionul intra in picaj, solutia e sa cobori botul avionului pentru a prinde aer. In schimb, pilotul junior a incercat sa-l ridice, crezand ca avionul merge prea repede.
"Nu stiu ce faci, dar coboram" a tunat comandantul.
Zborul 447 a intrat in ultimul sau minut la o altitudine de 3.000 de metri, coborand de la 12.000.
"Ce naiba, cum coboram asa?", "Urca! Urca! Urca!" strigau intre ei copilotii, contrazisi de comandant, "Nu, nu, nu urca!".
Pe tot parcursul ultimelor 4 minute de zbor, pilotii nu au discutat niciodata despre posibilitatea ca avionul sa se prabuseasca si pasagerii sa moara.
Ultimele cuvinte ale comandantului au fost de un calm remarcabil, reprezentand indicatii pentru aparatele din cabina.
Cititi si:
FOTO Ea l-a refuzat in hohote de ras pe Marica din cauza unui fotbalist de Liga a 2-a