Ultimele 4 min inainte de dezastrul din Atlantic, cuvant cu cuvant."De ce coboram? Urca! Urca! Urca"

×
Codul embed a fost copiat

Noi detalii din cursa mortii dinspre Brazilia spre Franta arata momentele de panica prin care au trecut pilotii inainte ca avionul sa se prabuseasca.

Co-pilotul de 37 de ani al Air France, cu peste 6.000 de ore de zbor, ramanea fara idei in timp ce alarma suna prin cabina avionului Airbus pentru a sasea oara in doar doua minute.

Colegul sau junior, cu doi ani vechime, era deja disperat in timp ce se lupta sa controleze viteza avionului si sa-l impiedice sa balanseze intr-o bezna deplina, deasupra Atlanticului.

"Nu controlez avionul, nu-l controlez deloc" a tipat pilotul mai tanar, de 32 de ani. Comandantul nu era prezent in cabina si nici n-a fost convins usor sa revina acolo desi era mare nevoie de experienta sa de peste 11.000 de ore de zbor.

"Deci, vine?" a intrebat co-pilotul, conform unei transcrieri publicata vineri.

Citește și
Resturi Airbus A330
Final Destination? A pierdut cursa blestemata, dar a murit intr-un accident
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Comandantul de 58 de ani plecase de 10 minute sa se odihneasca, iar, in absenta lui, avionul a inceput sa cada la o viteza de peste 200km/h.

"Ce faceti ..." a spus cand a revenit in sfarsit in cabina. "Ce se intampla? Nu stiu, nu stiu ce se intampla" a raspunsul co-pilotul senior.

Cutiile negre, recuperate de la o adancime de 4.000 de metri din ocean acum 2 luni, arata ca avionul a incetat sa mai functioneze corect si a intrat in pozitie de stall.

Echipajul a miscat maneta in toate directiile posibile in timpul celor 4 minute de chin si pilotii s-au contrazis in repetate randuri in timp ce incercau sa salveze avionul si pe cei 228 de pasageri.

La un moment dat nici nu mai stiau daca urca sau coboara pentru ca particulele de gheata au blocat senzorii de viteza ai avionului.

Cei care investigheaza cazul s-au declarat uimiti de faptul ca pilotii au ignorat alarmele si ca au facut prost fata situatiei.

Air France neaga aceasta varianta si da vina pe instrumentele care au cedat.

Atunci cand avionul intra in stall, starea in care aripile intra sub curenti, iar avionul intra in picaj, solutia e sa cobori botul avionului pentru a prinde aer. In schimb, pilotul junior a incercat sa-l ridice, crezand ca avionul merge prea repede.

"Nu stiu ce faci, dar coboram" a tunat comandantul.

Zborul 447 a intrat in ultimul sau minut la o altitudine de 3.000 de metri, coborand de la 12.000.

"Ce naiba, cum coboram asa?", "Urca! Urca! Urca!" strigau intre ei copilotii, contrazisi de comandant, "Nu, nu, nu urca!".

Pe tot parcursul ultimelor 4 minute de zbor, pilotii nu au discutat niciodata despre posibilitatea ca avionul sa se prabuseasca si pasagerii sa moara.

Ultimele cuvinte ale comandantului au fost de un calm remarcabil, reprezentand indicatii pentru aparatele din cabina.

Cititi si:

FOTO Ea l-a refuzat in hohote de ras pe Marica din cauza unui fotbalist de Liga a 2-a

VIDEO TSKA a facut instructie cu Litex in Supercupa! Vezi ce gol a reusit Zicu! Bulgarii il vad in "trio-ul atomic"

Marele Ronaldo ne-a decis DESTINUL! Ne batem cu Olanda, Turcia si Ungaria pentru CM 2014! Spania si Franta, in aceeasi grupa! Vezi TOATE grupele

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Cutiile negre ale aparatului Ai France ar putea rezolva misterul prabusirii
Cutiile negre ale aparatului Ai France ar putea rezolva misterul prabusirii

La zece zile de la prabusirea avionului 447, expertii au incercat pentru prima data recuperarea cutiilor negre, care ar putea lamuri misterul tragediei aeronavei Air cazut in Atlantic cu 228 de persoane la bord.

Final Destination? A pierdut cursa blestemata, dar a murit intr-un accident
Final Destination? A pierdut cursa blestemata, dar a murit intr-un accident

S-a bucurat ca a pierdut cursa Air France 447 intre Rio de Janeiro si Paris, prabusita in Atlantic pe 1 iunie, dar, din nefericire, a murit intr-un accident rutier. Este povestea unei italience, scrisa de site-ul agentiei ANSA.

73 de accidente aviatice provocate de turbulente, in ultimii 60 de ani
73 de accidente aviatice provocate de turbulente, in ultimii 60 de ani

Misterul prabusirii cursei 447 i-a pus pe jar pe marii constructori de avioane. Ei sustin ca aeronavele de linie sunt aparate prea sofisticate ca sa cedeze la socul unui fulger, oricat de puternic ar fi acesta.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.