Nou serviciu de ride sharing cu microbuze electrice. Regulile după care funcționează MOIA

×
Codul embed a fost copiat

Un nou serviciu de tip ride sharing, denumit MOIA, a început să funcţioneze la Hamburg, deocamdată cu 100 de microbuze electrice.

Însă, dacă totul merge bine, flota ar urma să se extindă de cinci ori. Ideea de bază este ca pasagerii care au același traseu, ori destinații apropiate, să fie transportați împreună.

Totul e gestionat printr-o aplicație al cărei algoritm decide de la ce punct de oprire va începe o nouă călătorie și unde se va termina, în funcție de numărul de pasageri și destinațiile dorite de fiecare.

Vehiculul poate fi solicitat printr-o aplicație, iar clientul îl găsește în "stații virtuale", care nu au refugii sau marcaje, dar pot fi identificate tot cu ajutorul aplicației.

Concret, dacă vrei să mergi din punctul A în punctul B cu MOIA, atunci introduci destinația, precizezi dacă vrei să pleci imediat, în cinci sau zece minute, și îți va fi sugerata o legătură.

Citește și
amnistie fiscala, datorii, anaf
ANAF pregăteşte ”controale antifraudă” la colaboratorii Uber şi Taxify

Totuși, microbuzele vopsite în negru și auriu nu își preiau pasagerii chiar din punctul de plecare, din fața ușii cum s-ar spune, spre deosebire de un taxi obișnuit. Dar, promit cei care au lansat acest serviciu de ride sharing, clientul va găsi una dintre stațiile virtuale la cel mult 250 de metri de locul unde se află, localizat prin GPS.

Robert Henrich, director serviciu ride sharing: ”Sunt stații virtuale, nu o să vedeți vreun semn care să le indice. Dar sunt multe asemenea stații, peste 10.000, ceea ce înseamnă că un client va trebui să meagă pe jos până la cea mai apropiată stație destul de puțin, de obicei mai puțin de 150 de metri.”

Clientul, însă, trebuie să fie punctual, căci vehiculul nu aşteaptă.

În concluzie, microbuzul MOIA nu e nici taxi, nici autobuz, dar își duce pasagerii relativ aproape de destinație, fără să fie nevoie să schimbe mijloacele de transport.

Și costurile se află undeva la mijloc între autobuze și taxiuri. Astfel, o călătorie obișnuită în Hamburg costă cam 6 -7 euro de persoană.

Un mare constructor auto german furnizează microbuzele electrice, iar un "plin" al acumulatorului permite cam cinci ore de condus în traficul din Hamburg.

Municipalitatea a aprobat noul serviciu de transport în aprilie 2018, dar a fost nevoie să treacă un an până la soluționarea unor contestații în justiție, inclusiv din partea unor companii de taxiuri tradiționale.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Modificările la Legea taximetriei, adoptate. Cum sunt afectați șoferii Uber și Taxify
Modificările la Legea taximetriei, adoptate. Cum sunt afectați șoferii Uber și Taxify

Guvernul a adoptat controversata Ordonanţă de Urgenţă care permite amendarea de la prima abatere a şoferilor care folosesc aplicaţii de ridesharing.

ANAF pregăteşte ”controale antifraudă” la colaboratorii Uber şi Taxify
ANAF pregăteşte ”controale antifraudă” la colaboratorii Uber şi Taxify

Potrivit News.ro, un document oficial al Ministerului Finanţelor redactat la începutul lunii şi obţinut de Profit.ro dezvăluie planul pus la cale de Fisc în privinţa şoferilor care fac curse prin intermediul Uber şi Taxify.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.