Modificările la Legea taximetriei, adoptate. Cum sunt afectați șoferii Uber și Taxify
Guvernul a adoptat controversata Ordonanţă de Urgenţă care permite amendarea de la prima abatere a şoferilor care folosesc aplicaţii de ridesharing.
Ordonanţa conţine şi o păsuire de 30 de zile, timp în care aplicaţiile de tip Uber, Clever sau Taxify vor fi reglementate de un alt act normativ, promite ministrul Dezvoltării. Fără această reglementare, după perioada de graţie, şoferii parteneri, riscă să fie amendaţi repetat şi să se retragă, avertizează reprezentanţii acestora.
Taximetriştii care au protestat în repetate rânduri piaţa Victoriei au obţinut ce doreau. Din legea taximetriei au fost scoase cuvintele "în mod repetat". Orice şofer de pe aplicaţiile de tipul Uber, Taxify, Clever, BlaBlaCar poate fi amendat de autorităţi pentru că nu are autorizaţie de taximetrist, încă de la prima abatere. Astfel, poate începe o vânătoare de şoferi parteneri, lasa de înţeles reprezentaţii aplicaţiilor.
Anca Gherle, manager Public Affairs Clever: "Știm de aceste operaţiuni care se pregătesc în special în social media pentru a prinde în flagrant şoferii parteneri ai aplicaţiilor. Ei pot să fie supuşi unor interpretări legislative pe legea taximetriei şi să primească numeroase amenzi."
Aceeași reprezentanţi spun însă că au obinut o păsuire.
Șoferii care folosesc aplicațiile de ridesharing vor scăpa pentru o perioadă de amenzi. Articolul din ordonanța de urgenţă, care afectează aceste aplicații intra în vigoare în 30 de zile. Până atunci, ar trebui să fie adoptată altă ordonanță.
Cea de-a doua ordonanţă de urgenţă care va reglementa noile aplicaţii a fost promisă de ministrul Dezvoltării.
Daniel Suciu, ministerul Dezvoltării: "În 2 săptămâni, maxim 3, vom avea un act normativ care să reglementeze activitatea de ridesharing."
Şi oficialii Uber susţin că pe perioada de graţie nu se va schimba nimic în activitatea lor şi că apreciază angajamentul guvernului de a grăbi adoptarea unei legislaţii moderne pentru a răspunde nevoilor pasagerilor şi şoferilor din România.
"Apreciem angajamentul Guvernului de a grăbi adoptarea unei legislații moderne pentru a răspunde nevoilor pasagerilor și șoferilor din România", transmite Uber România.
Noua ordonanţă stabileşte că Aplicaţiile trebuie să-şi ia o autorizaţie specială de la ministerul Transporturilor pentru care vor plăti până la 50.000 de euro pe an. Pentru asta vor fi înscrişi într-un registru.
La rândul lor, pentru a primi o autorizaţie, şoferii trebuie să plătească o taxă anuală de aproape 300 de lei la consiliul local. Vor fi obligaţi să aibă certificat de şofer profesionist, să fie persoană juridică şi să îşi pună în geam un ecuson special pe care să scrie ŞOFER VTS, adică efectuează transport de persoane în regim ridesharing.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!