Misterul locului 11A. Experții în aviație explică cum a scăpat cu viață singurul supraviețuitor al zborului prăbușit în India
După tragedie și incredibila poveste a unicului său supraviețuitor, mulți se întreabă, dacă locul pe care a stat, cu numărul 11, se află în cea mai sigură zonă din avion.
„Este doar un mit”, răspund experții în aviație, care au explicat, pentru Știrile PRO TV, cum a fost posibil ca indianul de 40 de ani să scape teafăr, după ce aeronava s-a izbit de o clădire cu aproape 300 de kilometri pe oră.
Atenție, urmează imagini și detalii care vă pot afecta emoțional.
Viswashkumar Ramesh, singurul supraviețuitor al catastrofei aviatice, stătea în aeronavă pe locul 11A. De pe patul de spital, dar având răni superficiale, le-a povestit jurnaliștilor că doar un miracol l-a ținut în viață.
Reporter: Aeronava a luat foc înainte să ieși?
Viswashkumar Ramesh: Da, la început erau flăcări mici, după ce am ieșit a explodat.
Reporter: Te-a ajutat cineva, cum ai reușit să sari din epava?
Viswashkumar Ramesh: Nu, am sărit, pur și simplu am ieșit din ea, apoi au apărut ambulanțele.
Reporter: Ai ieșit pe clădire?
Viswashkumar Ramesh: Nu, la parter, din interiorul epavei.
În aeronava Boeing 787 Dreamliner, locul 11A este poziționat în primul rând al clasei economice, direct în spatele cabinei business și aproape de ieșirile de urgență din partea stângă. În momentul impactului toată partea din stânga față s-a rupt, inclusiv zona 11A, și aici s-a format un spațiu prin care pasagerul a putut să iasă din aeronavă.
Reporter: Locul 11A într-un avion de tip Dreamliner e considerat norocos?
Andrei Trandafir - pilot instructor: Nu, în aviație toate locurile sunt standard. Pasagerul de pe locul 11A putem spune doar că a avut un mare noroc față de ceilalți.
Anchetatorii spun că secțiunea avionului opusă locului 11A, care a lovit practic clădirea, a fost cuprinsă instant de flăcări, iar pasagerii nu au scăpat. Expertul în aviație Cătălin Prunariu a explicat pentru Știrile PRO TV cum a supraviețuit singurul pasager.
Cătălin Prunariu, expert în aviație: „Din ce am văzut pe Flight Radar, ultima viteză citită era de 147 de noduri, undeva pe aici, asta înseamnă aproximativ 280, 300 de km pe oră. Dacă impactul era frontal, această persoană era clar că nu putea supraviețui, pentru că decelerația gravitațională e imensă. El cumva a fost victima, sau beneficiarul unui cumul de forte care s-au compus în așa fel încât s-au anulat una pe cealaltă până când șocul a fost supraviețuibil. Trebuie sa ai mare noroc”.
Un studiu realizat de Federal Aviation Administration din Statele Unite a arătat că în cazul unui impact frontal, pasagerii aflați în partea din spate a aeronavelor au mai multe șanse de a supraviețui. Asta pentru că forța impactului scade pâna ajunge la ei. Povestea indianului Ramesh a arătat încă o dată că nicio prăbușire nu se produce la fel.