Metoda prin care produsele „Made în China” evită taxele vamale din SUA. Tot mai mulți producători o folosesc
Exportatorii chinezi își intensifică eforturile de a evita tarifele impuse de președintele american Donald Trump prin expedierea mărfurilor prin țări terțe pentru a ascunde adevărata lor origine.
Platformele chineze de socializare sunt pline de reclame care oferă „spălarea locului de origine”, în timp ce afluxul de mărfuri din China a alarmat țările vecine, care se tem să nu devină puncte de tranzit pentru comerțul destinat de fapt SUA, notează FT.
Utilizarea din ce în ce mai frecventă a acestei tactici subliniază temerile exportatorilor că noile tarife de până la 145% impuse de Trump asupra produselor chinezești îi vor priva de accesul la una dintre cele mai importante piețe ale lor, notează FT.
„Tariful este prea mare”, a declarat Sarah Ou, vânzătoare la Baitai Lighting, un exportator cu sediul în orașul Zhongshan din sudul Chinei. „Dar putem vinde bunurile țărilor vecine, iar apoi țările vecine le vând Statelor Unite, iar tariful se va reduce.”
Legislația SUA încearcă să împiedice „spălarea” etichetelor
Legislația comercială a SUA impune ca mărfurile să fie supuse unei „transformări substanțiale” într-o țară, incluzând, de obicei, prelucrarea sau fabricarea care adaugă o valoare semnificativă, pentru a putea fi considerate ca originare din respectiva țară în ceea ce privește taxele vamale.
Cu toate acestea, anunțurile de pe platformele de social media, precum Xiaohongshu, oferă ajutor exportatorilor pentru expedierea mărfurilor în țări precum Malaezia, unde acestea vor primi un nou certificat de origine și apoi vor fi trimise în SUA.