LOST. Avionul disparut din Malaysia ziua 20, UPDATE. 300 de fragmente, descoperite de un satelit in Oceanul Indian

avion

Operatiunile de cautare ale avionului Malaysia Airlines, au fost suspendate din nou, joi, din cauza vremii proaste, relateaza Sky News. Aria de cautare se afla intr-o zona cu furtuni dese si vant puternic.

Sumarul evenimentelor:

-► Un satelit thailandez a identificat 300 de fragmente care ar putea proveni din avionul disparut

-► Operatiunile de cautare au fost suspendate joi in Oceanul Indian, din cauza vremii.

-► Cutiile negre ale zborului MH370, cautate intr-o zona numita de navigatori "tinutul umbrei".  Acestea mai emit semnal inca aprox. 9 zile

Citește și
pasageri
Dublura lui Jet Li si un cuplu in luna de miere. INFOGRAFIC AFP cu povestile pasagerilor din avionul prabusit
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

-► Satelitii au fotografiat 122 de obiecte, posibile ramasite ale avionului disparut

Cronologia evenimentelor, joi, 27 martie:

ORA13:00 Un satelit tailandez a localizat in jur de 300 de fragmente care ar putea proveni din avionul malaiezian disparut acum aproape trei saptamani. Ar fi vorba de fragmente cu dimensiuni intre doi si 15 metri, dispersate pe o suprafata de cateva sute de kilometri patrati, in sudul Oceanului Indian, la 2.700 de kilometri in largul orasului Perth.

Miercuri, un satelit francez descoperise 122 de obiecte plutind pe o suprafata de 400 de kilometri patrati, cam in aceeasi zona, insa operatiunile de cautare au fost oprite din nou in aceasta dimineata, din cauza furtunilor si a vantului violent.

ORA 07:30 Vremea proasta le-a determinat pe autoritati sa suspende si joi cautarile aeronavei. Miercuri, in afara navelor trimise ieri de China, cel putin 12 avioane au incearcat sa gaseasca presupuse resturi, detectate de sateliti in sudul Oceanului Indian. Potrivit informatiilor, dezvaluite de oficialii din Malaysia, satelitii ar fi reperat peste 120 de posibile fragmente, rasfirate pe 400 de kilometri patrati. In acest timp, anchetatorii se concentreaza pe informatii vitale furnizate de semnalele emise de aeronava, dupa ce a disparut de pe radar. Recent, a fost detectat un asa-numit beep partial, care ar putea indica momentul exact cand Boeingul 777 s-a prabusit in Ocean.

"Toate avioanele revin la Perth (unul dintre cele mai importante orase de pe coasta de vest a Australiei), iar navele parasesc zona de cautare", a anuntat joi Autoritatea australiana pentru Securitate Maritima (AMSA).

Sase avioane militare australiene, chineze, japoneze si americane se aflau in misiune, impreuna cu alte cinci avioane civile, scrutand zonele de cautare, la cateva mii de kilometri sud-vest departare de Perth.

CURSA CONTRACRONOMETRU

Cautarea cutiilor negre ale zborului MH370 in "infernul" delimitat de paralele de 40 si 50 grade latitudine sud, o zona cu rafale puternice de vant, se anunta delicata atat la suprafata, cat si pe fundul marin, aflat intr-o continua miscare, relateaza AFP.

O cursa contracronometru a fost lansata in incercarea de a capta semnale emise de baliza cutiilor negre ale avionului care asigura zborul MH370, care mai are de emis, teoretic, doar aproximativ noua zile, relateaza Mediafax.

Nimic nu garanteaza succesul operatiunii angajate in sudul Oceanul Indian, la care participa armate din sase state, in vederea recuperarii epavei avionului de tip Boeing 777 apartinand companiei Malaysia Airlines care a disparut in mare, pe 8 martie, cu 239 de persoane la bord.

Avionul s-a prabusit in zona in care se "intalnesc" oceanele Indian si Antarctic, la foarte mare departare de coastele vestice ale Australiei, la aproximativ 2.500 de kilometri de orasul Perth.

Aceasta zona marina este temuta de catre navigatorii cei mai experimentati, care o numesc "tinutul umbrei", din cauza conditiilor extreme - rafale puternice de vant, adevarate ziduri de apa, aisberguri si lumina razanta.

"Este partea cea mai afectata de rafale de vant si de hula a Oceanului" Indian, confirma oceanograful Erik van Sebille, adaugand ca navele infrunta frecvent valuri cu o inaltime de 10-15 metri pe timp de furtuna.

Grupul american Soufan, specializat in informatii si securitate geostrategica, evoca "un ac in deriva intr-o claie de fan haotica si care nu inceteaza sa schimbe felul in care arata".

In opinia geologului Robin Beaman, cateva fragmente reperate in ultimele zile prin stalit sau avion ar putea fi recuperate relativ usor la suprafata de catre "armada" de nave civile si militare trimise in zona.

Probabilitatea ca ele sa apartina avionului este foarte importanta."Daca avionul s-ar fi prabusit in orice alt ocean, as fi mult mai pesimist cu privire la faptul ca fragmentele reperate ar putea sa apartina avionului", noteaza Erik van Sebille.

DISPARITIA ZBORULUI MH370

Zborul MH370 care asigura legatura intre Kuala Lumpur si Beijing a disparut, cu 239 de persoane la bord, o ora mai tarziu dupa ce a decolat din capitala Malaysiei sambata, 8 martie, la ora 00.41 (vineri, 18.41 ora Romaniei).

Cautarile s-au concentrat intr-o prima faza in Marea Chinei de Sud, pe coasta orientala a Malaysiei, inainte ca noi elemente sa le reorienteze in Oceanul Indian.

Luni, premierul Malaysiei, Najib Razak, a declarat ca "regretam ca am ajuns la concluzia clara ca Zborul MH370 s-a prabusit si ca nu exista surpavietuitori. Trebuie sa acceptam ceea ce indica toate dovezile - ca avionul s-a prabusit in sudul Oceanului Indian".

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
LOST. Avionul disparut din Malaysia ziua 19, UPDATE. Satelitii au descoperit 122 de obiecte, posibile ramasite ale aeronavei
LOST. Avionul disparut din Malaysia ziua 19, UPDATE. Satelitii au descoperit 122 de obiecte, posibile ramasite ale aeronavei

Autoritatile din Kuala Lumpur au declarat in cadrul unei conferinte de presa ca au vazut cu ajutorul satelitilor, in Oceanul Indian, 122 de obiecte ce pot fi ramasite ale aeronavei, relateaza AP.

Dublura lui Jet Li si un cuplu in luna de miere. INFOGRAFIC AFP cu povestile pasagerilor din avionul prabusit
Dublura lui Jet Li si un cuplu in luna de miere. INFOGRAFIC AFP cu povestile pasagerilor din avionul prabusit

Disperare si durere fara margini pentru rudele si prietenii pasagerilor disparuti in sudul Oceanului Indian, unde anchetatorii au stabilit ca s-a prabusit avionul Boeing 777 al Malaysia Airlines.

Experti oceanografici pentru Sky News: E posibil ca avionul pierdut de Malaezia sa NU fie gasit niciodata. Solutia propusa
Experti oceanografici pentru Sky News: E posibil ca avionul pierdut de Malaezia sa NU fie gasit niciodata. Solutia propusa

Expertii care au gasit epava avionului Air France, prabusit in 2009 in Oceanul Atlantic, cred ca este posibil ca avionul Boeing 777, pierdut de Malaezia de pe radare, sa nu fie gasit niciodata.

Recomandări
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1991

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul
Pun capăt războiului și acceptă pacea, cu o condiție. Ce a cerut Hamas ca să oprească luptele cu Israelul

Un oficial de rang înalt din Hamas a declarat pentru AP că grupul islamist militant este dispus să accepte un armistițiu de cinci ani sau mai mult cu Israelul.

 

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale
Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.