Povestea familiei cu 5 copii care a fost la un pas sa NU se urce in avionul EgyptAir. Ce au descoperit anchetatorii pana acum
Noi informatii ies la iveala in cazul avionului EgyptAir disparut joi noaptea desupra Marii Mediterane. Potrivit CNN, au fost emise alerte de fum la bord inainte de prabusire.
Intre timp, ramasite umane si resturi ale avionului au fost gasite in largul orasului Alexandria. Pentru moment, nu a fost stabilita cauza disparitiei, dar oficialii egipteni suspecteaza ca este vorba despre un caz de terorism. Cum nu exista deocamdata prea multe indicii concludente, recuperarea cutiilor negre este esentiala.
Cititi in articol:
► Imagini cu resturile recuperate din Marea Mediterana
► Incendiu la bordul avionului
► Alerte de fum la bord inainte de prabusire
► Ipotezele luate in calcul
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
UPDATE 20:30 O prima inregistrare audio dintre pilotii avionului EgyptAir si turnul de control din Zurich, Elvetia, a fost data publicitatii. Conversatia este una de rutina, iar nimic din comunicarea pilotilor nu da de inteles ca ar fi existat o problema.
UPDATE 19:55 Un angajat al aeroportului Charles de Gaulle este in stare de soc dupa ce a ajutat o familie cu cinci copii sa se urce in avionul EgyptAir, dupa ce acestia sosisera cu intarziere la terminalul gresit.
"Era o familie cu cinci copii: patru fete si un baiat. Au ajuns la Terminalul 2, unde lucrez eu. Dar EgyptAir opereaza la Terminalul 1, asa ca le-am aratat cum sa ajunga acolo. L-am vazut pe tatal copiilor ca era foarte stresat, asa ca l-am linistit si i-am spus ca voi telefona eu sa faca o exceptie pentru ei. Asta e ceva ce nu fac in mod obisnuit", a declarat femeia, potrivit Joe.co.uk.
Femeia inca mai spera ca familia sa nu fi prins zborul, intrucat nu a primit nicio confirmare deocamdata: "Sper ca nu au reusit. Una dintre fete i-a spus tatalui ei: lasa tati, il luam pe urmatorul daca il pierdem pe acesta", a mai marturisit femeia.
UPDATE 16:10 Echipajele de cautare ar fi localizat cele doua cutii negre ale avionului EgyptAir, in apropiere de zona in care mai devreme au fost descoperite bucati din epava si ramasite umana, relateaza postul de televiziune CBS, care citeaza surse din guvernmul egiptean.
Recuperarea cutiilor negre este cel mai important pas in cazul unui accident aviatic, intrucat acestea ofera atat date tehnice despre pozitia, altitudinea sau viteza aeronavei, dar inregistreaza si discutiile dintre pilotii avionului.
BREAKING: Data recorders for EgyptAir Flight 804 located close to area where human remains, debris have been found: https://t.co/y7qNxpkW3P
— CBS News (@CBSNews) May 21, 2016
UPDATE 14:10 Armata Egipteana a dat publicatii imagini cu obiectele recuperate din Marea Mediterana. In poze se pot vedea veste de salvare, bucati din avion sau bagaje ale pasagerilor.
UPDATE 13:50 Autoritatile franceze au reiterat sambata ca sunt in continuare examinate toate scenariile posibile cu privire la prabusirea avionului Airbus A320 al companiei EgyptAir joi, in Mediterana, dupa ce anchetatorii aviatiei civile au confirmat ca aparatul a transmis mesaje automate care semnalau fum in cabina pilotilor, transmite AFP.
'În acest moment (...) toate ipotezele sunt examinate şi niciuna nu este privilegiată', a declarat presei şeful diplomaţiei franceze, Jean-Marc Ayrault, după o întâlnire la Paris cu familii ale pasagerilor cursei EgyptAir.
UPDATE 11:30 La bordul avionului "a avut loc un incendiu"
Fum a fost detectat la bordul avionului EgyptAir care a disparut joi de pe radare deasupra Marii Mediterane, potrivit unor mesaje automatizate trimise la statii terestre, relateaza DPA.
"A avut loc un incendiu la bord", a declarat pentru Deutsche Welle Tim van Beveren, un expert in aviatie.
"Sistemul a trimis mesaje foarte clare. S-a detectat fum la toaleta", iar un minut mai tarziu in compartimentul sistemelor electronice de bord, a declarat el in acest interviu publicat vineri seara.
"Analizam aceste informatii", a declarat pentru postul german, sub protectia anonimatului, un oficial de la Ministerul egiptean al Aviatiei Civile. "In acest stadiu nu pot sa neg sau sa confirm" aceste informatii, a adaugat oficialul.
Semnalele ar fi fost transmise de sistemul de comunicatii codate intre o aeronava si o statie de la sol (ACARS), care trimite actualizari scurte despre starea aeronavei catre statii de la sol, prin unde radio sau satelit, a anuntat The Aviation Herald, citand trei surse independente.
CNN: Alerte de fum la bord inainte de prabusire
"Suntem la curent cu aceste informatii aparute in presa. in acest stadiu, nu le pot nici confirma, nici nega", a declarat pentru France Presse un responsabil al Ministerului egiptean al Aviatiei Civile, potrivit Agerpres.
Unul dintre aceste mesaje mentioneaza ca "un fum intens a declansat alarmele in partea din fata a aparatului, unde sunt situate partile sale vitale, panoul electronic de bord", potrivit Wall Street Journal, citand surse neidentificate, apropiate anchetei.
"Mesajele de eroare dureaza aproximativ doua minute, alertand echipajul cu privire la fumul detectat in toalete si un compartiment" amplasat sub podeaua carlingii avionului, potrivit WSJ.
"Acest compartiment contine o parte esentiala a calculatorului de control al zborului" aparatului care, potrivit mesajelor, s-a "defectat", a adaugat cotidianul, mentionand ca aceste indicii "nu sunt suficiente pentru a stabili daca avionul a fost victima unei bombe sau a altor cauze inexplicabile".
"Au fost alerte de fum la bordul zborului 804 EgyptAir cu cateva minute inainte de a se prabusi in Marea Mediterana", a declarat la randul sau canalul CNN, indicand ca a obtinut informatiile dintr-o captura de ecran furnizata de o sursa egipteana.
CNN a precizat ca aceste mesaje de alerta au fost trimise "prin intermediul sistemului ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System)", care permite schimbul de informatii intre un avion in zbor si centrul operational al companiei aeriene.
Cu toate acestea, un oficial american a caracterizat informatia canalului CNN drept un zvon neconfirmat, noteaza Reuters.
O mana, doua scaune si cateva valize au fost gasite vineri dimineata la 8 kilometri sud de punctul in care zborul MS804 a disparut de pe radar. Anuntul a fost facut de responsabili militari egipteni. Locul respectiv este situat la 290 de km in largul Alexandriei.
Michael Goldfarb, fost responsabil al Agentiei Americane pentru Aviatie: "Daca resturile sunt rasfirate intr-o zona restransa, atunci probabil avionul s-a prabusit ca un bolovan in mare. Daca, in schimb, zona este extinsa, atunci se poate presupune mai degraba explozia unei bombe."
Pentru investigatori, asemenea indicii sunt importante, intrucat deocamdata nu se profileaza nici o ipoteza categorica despre cauza prabusirii avionului.
Gerard Feldzer, expert in aviatie: "Poate cea mai plauzibila teorie ar fi cea a unui atac. De ce? In primul rand, pentru ca a disparut dintr-o data de pe radare. Apoi, pentru ca nu au fost trimise mesaje de urgenta. In al treilea rand, din cauza situatiei tensionate a Egiptului si Frantei cu islamistii."
Insa mai multi oficiali americani au declarat ca analizarea imaginilor din satelit NU confirma producerea vreunei exoplozii la bord. A fost totusi avionul sabotat in vreun fel? O intrebare cu atat mai legitima cu cat, in ultimele luni, catorva zeci de angajati ai aeroportului parizian li s-au revocat autorizatiile de securitate, din cauza suspiciunii unor legaturi cu islamisti.
Max Foster, corespondent CNN: "Ar fi teribil daca s-ar dovedi ca un dispozitiv exploziv a fost plasat in avion pe aeroportul Charles de Gaulle. Si asta pentru ca masurile de securitate erau la un nivel fara precedent, inaintea Campionatului European de Fotbal. Acum, se fac o multime de verificari in legatura cu persoanele care au avut acces la avion: angajatii de la sol, personalul navigant ori pasagerii."