În absența zborurilor, o companie aeriană îi învață pe călători meseria de pilot. Cât costă o lecție la manșă
Din cauza pandemiei, călătoriile cu avionul nu mai sunt la fel de dese ca altădată, dar companiile aeriene încearcă să "compenseze".
Thai Airways, de exemplu, şi-a pus la dispoziţie simulatorul de zbor pentru cei care vor să experimenteze meseria de pilot.
În plus, vechea cantină a stewardeselor a fost transformată într-un restaurant tip avion. Mai exact, scaunele sunt precum cele pe care le regăsim la bordul aeronavelor.
Iar meniul e diversificat: conţine de la preparate servite la clasa Economy, până la "fine dining"-ul din First Class.
Aşa începe o zi de aventură în simultatorul companiei Thai Airways.
Se află în Bangkok, iar cei care îi trec pragul, păşesc într-o cabină de pilotaj identică cu cea a unui Airbus 380, jumbo jet-ul cu două etaje.
Cei care vor să aibă controlul manşei trebuie totuşi să plătească o sumă piperată.
O jumătate de oră costă 640 de dolari, dar pasionaţii în aviaţie pot să decoleze şi să aterizeze pe orice aeroport doresc.
Chawanrut Suttiworrapong, pilot aspirant: "Sunt foarte entuziasmat să experimentez ceva ce e atât de aproape de zborul real. Sper ca într-o zi să pot fi şi eu un pilot adevărat".
Până acum, 100 de oameni au experimentat senzaţiile manevrelor din simulator, cel mai în vârstă de 77 de ani, iar cel mai tânăr de doar 7 ani.
Căpitanul Chaisupatt Mulsrikaew, project manager: "Obiectivul nostru este să păstrăm relația cu pasagerii Thai Airways, cu cei care ne lipsesc sau cu cei care doresc să afle ce înseamnă meseria de pilot".
Din cauza pandemiei de coronavirus, Thai Airways îşi ţine avioanele la sol de mai bine de jumătate de an.
Cantina personalului, transformată în restaurant
Ca să mai compenseze lipsurile financiare, vechea cantină a personalului navigant a fost transformată în restaurant.
Scaunele sunt identice cu cele aflate la bord, iar băuturile şi mâncarea le sunt servite clienţilor chiar de către echipajul de cabină.
Thanida Israngkul Na Ayudhya, manager restaurant: ”Începând cu luna martie a acestui an, când virusul COVID-19 a început să se răspândească, zborile au scăzut dramatic, iar pasagerii noştri au ajuns aproape de zero. Drept urmare, nu mai avem de lucru şi, implicit, niciun venit, aşa că a trebuit să ne reinventăm".
Noua afacere are deja succes. În jur de 800 de clienţi trec zilnic pragul restaurantului.
"Acest loc îmi aduce aminte de perioada când mă aflam la bordul avionului și îmi face plăcere timpul petrecut aici. Atunci când merg pe culoar am impresia că mă aflu în avion şi mă bucur foarte mult să fiu aici".
Surprizele oferite de Thai Airways nu se opresc aici. Pe viitor, au în plan să opereze zboruri turistice deasupra Thailandei şi să pună în practică un curs de formare pentru viitoarele stewardese.