Filmul incidentului aviatic din Tokyo. Care este procedura în astfel de cazuri de urgență

×
Codul embed a fost copiat

Pilotul avionului Gărzii de Coastă care s-a ciocnit de o aeronavă plină cu pasageri pe aeroportul din Tokyo nu știa cel mai probabil unde se află.  

Asta întrucât luminile de semnalizare, care ar fi trebuit să-l informeze că intră pe pistă, nu funcționau.

379 de oameni au fost salvați într-o operațiune de evacuare perfectă. Cinci oameni din aparatul de mici dimensiuni au murit în accident.

Autoritățile aviatice nipone au făcut publică o înregistrare de patru minute cu ultimele discuții dintre turnul de control și cele două aeronave.

Avionul Japan Airlines a primit undă verde pentru a ateriza la ora 17:43. La 17:45 pilotul avionului Gărzii de Coastă era informat să aștepte decolarea.

Citește și
Avion Tokyo
"A fost o minune". Cum au fost salvate toate cele 379 de persoane din avionul cuprins de flăcări. Evacuare în 90 de secunde
Ucrainenii uciși de un rus în Germania erau soldați răniți în război care se recuperau medical în Bavaria

Pilotul a confirmat primirea instrucțiunilor. Două minute mai târziu, avionul Gărzii de Coastă, cu șase oameni la bord, a fost lovit de aeronava de pasageri și ambele au fost curprinse de flăcări. Cinci oameni au murit. Rămân multe întrebări cărora anchetatorii trebuie să le găsească răspunsuri.

Will Ripley, corespondent CNN:Oare pilotul avionului Gărzii de Coastă nu știa unde se află sau turnul de control nu știa unde e acesta când i-au spus să aștepte? Și de ce niciunul din cei trei piloți din aeronava Japan Airlines nu a văzut avionul care se afla pe pistă, chiar în calea lor, și nu au abandonat aterizarea?”

După ce căpitanul avionului comercial a reuşit să frâneze complet, deși aeronava ardea, cei 379 de pasageri, printre care opt copii, dar și cei 12 membri ai echipajului au fost evacuați în 18 minute. O însoțitoare de bord de la compania Tarom ne explică în detaliu procedura în caz de urgență.

Alexandra Chițu, însoțitoare de bord Tarom:Dacă timp de 10 secunde nu primim din cabină comanda de evacuare pe ușile disponibile, noi atunci inițiem evacuarea. Evaluăm condițiile interioare și exterioare și deschidem ușa cu toboganul armat. Utilizăm megafoanele ca să ne facem auziți cât mai bine. Noi avem comanda „lăsați toate lucrurile!”. Adică prin comenzi le spunem ce au de făcut”.

Evacuare „miraculoasă”

Acestă evacuare, considerată de mulți „miraculoasă”, pentru că doar 14 persoane au suferit răni minore, a fost posibilă pentru că pasagerii au dat dovadă de o educație în spiritul disciplinei nipone și au urmat cu strictețe instrucțiunile însoțitorilor de bord.

Ileana Vaidasigan, instructor șef la Școala Superioară de Aviație Civilă: „Știți care este cea mai periculoasă armă în cazul unui incendiu? Panica. Nu focul în sine. Se crează panică și atunci practic oamenii se calcă în picioare. Dacă tu ții situația sub control - și asta vine tot de la însoțitorii de bord - dacă ești stăpân pe situație și le dau comenzile cât mai clar - „Urgentă!”, „Evacuați!” - ei au încredere și mă urmează”.

În primul rând, pasagerii au ieșit din avionul în flăcări fără să-și ia cu ei bagajele de mână. De altfel, asta recomandă ferm experții.

Cătălin Prunariu, director de zbor TAROM:Orice pasager care se oprește fie și pentru o secundă să-și ia un lucru, nu știu, actele, geanta, telefonul, blochează culoarul de evacuare. Toți cei care urmează după el rămân blocați. O secundă face diferența dintre viață și moarte, categoric”.

Odată ajuns la ieșirea de urgență vedeți toboganul pe care ar trebuie să ne aruncăm cu toții, din nou, fără să mai pierdem timpul. Nu mai stați, nu vă mai gândiți nimic. Pur și simplu luați poziția de sărit, cu mâinile pe piept, și vă aruncați fără să vă mai gândiți și fără să vă uitați înapoi. Odată ajunși jos nu s-a terminat povestea, pentru că trebuie să vă indepărați rapid de lângă aeronava care se află în flăcări și trebuie să eliberați toboganul pentru a face loc și celorlați pasageri.

Avionul Airbus A350 este unul dintre cele mai mari și performante în prezent, fiind construit din materiale speciale care îngreunează arderea. Aeronava companiei Japan Airlines era configurată în trei clase, First, Business și Economy, ceea ce înseamnă că majoritatea pasagerilor, aflați în partea din spate, au fost nevoiți să parcurgă aproape 50 de metri până în față pentru evacuare, în condiții de stres maxim, fum și vizibilitate redusă.

Aeroportul Haneda este cel mai aglomerat din Japonia, cu peste 700 de mișcări de aeronave zilnic. Pilotul român Dumitru Oprișiu a zburat deseori pe acest aeroport pentru Qatar Airways.

Dumitru Oprișiu, fost pilot Qatar Airways: „La un moment dat ne-a dat apropierea, ne-a spus „coborâți de la 5.000 la 4.000 de picioare și sunteți autorizați pentru pista 34, moment în care copilotul îmi spune că sub noi e unul la 4.000 de picioare și, într-adevăr, aruncând o privire afară l-am văzut sub noi”.

Anchetatorii au recuperat aparatele care înregistrează datele de zbor și discuțiile cu turnul de control ale avionului Gărzii de Coastă. Însă nu au reușit deocamdată să găsească dispozitivele similare ale aeronavei de pasageri.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Anunțul momentului la Rapid: ”99 la sută el va fi noul antrenor”
NEWS ALERT Anunțul momentului la Rapid: ”99 la sută el va fi noul antrenor”
Citește și...
Miracolul din Japonia. Cum a fost posibil ca 379 de oameni să iasă nevătămați dintr-un avion în flăcări, în 90 de secunde
Miracolul din Japonia. Cum a fost posibil ca 379 de oameni să iasă nevătămați dintr-un avion în flăcări, în 90 de secunde

Miracolul din Japonia, unde 379 de oameni au fost salvați dintr-un avion în flăcări, are o explicație. Se cheamă profesionalism și disciplină, spun experții, care au catalogat evacuarea de urgență drept una „de manual”.  

"A fost o minune". Cum au fost salvate toate cele 379 de persoane din avionul cuprins de flăcări. Evacuare în 90 de secunde

Toţi cei 379 de pasageri şi echipajul au scăpat din aeronava Airbus A350 care a fost cuprinsă, marţi, pe aeroportul Haneda din Tokyo, de o minge de foc după ce s-a ciocnit cu un avion mai mic al Gărzii de Coastă, la scurt timp după aterizare.

Imagini filmate de un pasager din interiorul avionului care a luat foc în Japonia. „Am crezut că o să mor”
Imagini filmate de un pasager din interiorul avionului care a luat foc în Japonia. „Am crezut că o să mor”

S-a dezlănțuit infernul pe pista celui mai mare aeroport din Tokyo. Un avion cu sute de pasageri s-a ciocnit la sol cu un avion mai mic al Gărzii de coastă, care urma să livreze ajutoare pentru sinstrați, după cutremurul cu magnitudinea de 7,6 de luni.

Momentul în care a luat foc avionul cu aproape 400 de oameni la bord, după ce s-a ciocnit altă aeronavă la aterizare. VIDEO
Momentul în care a luat foc avionul cu aproape 400 de oameni la bord, după ce s-a ciocnit altă aeronavă la aterizare. VIDEO

Un avion cu sute de pasageri la bord a luat foc, marţi, pe pista aeroportului Haneda din Tokyo, în urma unei coliziuni cu un avion al Gărzii de Coastă, relatează BFM TV şi BBC.

Avion în flăcări pe aeroportul din Tokyo, după ce s-a ciocnit cu altă aeronavă la aterizare. Cinci persoane au murit
Avion în flăcări pe aeroportul din Tokyo, după ce s-a ciocnit cu altă aeronavă la aterizare. Cinci persoane au murit

Un avion cu sute de pasageri a luat foc marţi la aterizarea pe pista aeroportului Haneda, din Tokyo. Compania aeriană Japan Airlines a anunţat că toate cele 379 de persoane aflate la bord, pasagerii şi echipajul, au fost evacuate, scrie Reuters.

Recomandări
„Țânțarul” care îl scoate din minți pe Putin. Cum epuizează Ucraina motorina și benzina din Rusia
„Țânțarul” care îl scoate din minți pe Putin. Cum epuizează Ucraina motorina și benzina din Rusia

Ucraina știe exact unde să lovească Rusia pentru a-i crea mari probleme. Kievul folosește o tactică în urma căreia țara lui Vladimir Putin are mult de suferit.

Iohannis se pensionează din funcția de profesor. Postul pe care l-a ținut blocat 27 de ani, scos la concurs
Iohannis se pensionează din funcția de profesor. Postul pe care l-a ținut blocat 27 de ani, scos la concurs

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von Brukenthal” a devenit vacantă şi poate fi ocupat de un titular.

Cauza surpării străzii din Slănic. Primele concluzii ale specialiștilor. Locatarii evacuați încă nu se pot întoarce acasă
Cauza surpării străzii din Slănic. Primele concluzii ale specialiștilor. Locatarii evacuați încă nu se pot întoarce acasă

Autoritățile din Prahova au prezentat, marți seară, concluziile cercetărilor făcute în cazul surpării de teren din orașul Slănic, care a dus la evacuarea a peste 40 de oameni.