”Fake news”. Milioane de oameni s-au uitat la o poză cu ”super luna”, crezând că e LIVE
Facebook nu a reușit să depisteze un caz de ”fake news”, adică ”știri false”, deși o postare de acest gen a fost vizualizată de peste 16 milioane de ori.
Potrivit CNN, este vorba despre o pretinsă transmisie LIVE pe Facebook, despre care autorii au spus că prezintă imagini cu ”super luna” deasupra Greciei.
De fapt, era o imagine de tip ”still” (așa cum este cunoscută de către cei care lucrează cu montaje video, n.red.), la care fusese adăugat un sunet care imita vântul.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Fotografia folosită în această transmie LIVE falsă este veche de cel puțin 9 ani și arată luna deasupra Templului Poseidon din sudul Greciei. Peste această imagine au fost adăugată data de 31 ianuarie 2018, ca să păcălească privitorii că s-ar uita la ceva din prezent.
Minciuna a fost postată pe pagina de Facebook EBUZZ, care, deși are postări foarte rare, înregistrează peste 250.000 de abonați - potrivit CNN.
Ulterior, video-ul respectiv a fost șters, iar Facebook a transmis CNN că acel clip a încălcat regulile companiei de socializare, însă nu a spus și de ce pagina nu a fost închisă de tot.
CNN a aflat că fotografia a fost realizată de Chris Kotsiopoulos, un fotograf amator, care a spus că imaginea sa a mai fost folosită fără acordul său de multe ori, însă niciodată în acest fel.
Nu se știe de ce acea pagină de Facebook a falsificat o imagine în acest fel. Este posibil ca cei care o administrează să fi intenționat să obțină un număr mai mare de abonați, în vederea folosirii lor în alte scopuri, precum trafic spre anumite site-uri, de unde ar fi putut obține venituri financiare.
Facebook contorizează o vizualizare a unui clip video atunci când un utilizator se uită la acesta mai mult de 3 secunde, chiar dacă acel clip apare trecător în News Feed-ul lor, mai precizează CNN.