Facebook a implementat un sistem de rugăciuni online. Cum funcționează
Facebook a implementat un sistem nou, dedicat utilizatorilor care vor să formeze grupuri de rugăciune pe reţeaua de socializare.Instrumentul este disponibil doar în Statele Unite, informează Reuters.
Sistemul de rugăciune al Facebook face parte din efortul mai larg şi recent al platformei sociale de a mări baza de utilizatori prin atragerea persoanelor din comunităţile religioase.
Facebook consideră că enoriașii sunt o comunitate importantă pentru a crește participarea pe rețeaua socială. Încă din 2017, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a dat bisericile ca exemplu pentru modalități de a conecta compania cu lumea. Atunci, Facebook a creat o echipă care să se axeze pe „parteneriate de credință”.
Șefa acestei echipe, Nona Jones, a declarat, pentru sura citată, că pandemia de coronavirus a dus la urgentarea acestor eforturi.
Sistemul de rugăciune a fost creat după ce Facebook a observat o creștere a numărului de oameni care cereau și ofereau rugăciuni în timpul pandemiei, a afirmat Jones, care este pastor în Florida.
Încercările de lărgire a prezenței rugăciunilor pe Facebook au culminat cu primul summit virtual de credință cu lideri religioși, eveniment care a avut loc luna trecută. În timpul evenimentului live, difuzat prin Facebook Live, liderii religioși au comunicat cu comunitățile religioase, în timp ce pe ecran curgeau emoji-uri cu inimioare.
Directorul operațional al Facebook, Sheryl Sandberg, a vorbit inclusiv despre un viitor în care liderii religioși să își țină ceremoniile online, cu ajutorul instrumentelor de realitate virtuală și realitate augmentată.
Facebook folosește rugăciunile pentru a personaliza reclame
La sfârșitul lunii mai, Facebook a lansat sistemul de rugăciuni pe care îl testase cu ajutorul unor comunități de credincioși. Sistemul este disponibil în grupurile de Facebook din SUA.
Într-un astfel de grup privat, o femeie a folosit instrumentul pentru a solicita oamenilor să se roage pentru o mătușă diagnosticată cu COVID-19. Ceilalți utilizatori de pe grup au răspuns prin apăsarea butonului marcat cu textul „M-am rugat”, iar numele lor au apărut apoi într-un spațiu marcat mai jos.
Utilizatorii pot fi notificați pentru a-și aduce aminte să se roage din nou a doua zi. Alți utilizatori au cerut rugăciuni pentru „o fată care a suferit o decepție în dragoste”, pentru examenul auto al unui fiu sau pentru probleme cu o firmă de asigurări.
Jones a confirmat, însă, că postările cu rugăciuni sunt folosite pentru a personaliza reclamele de pe Facebook și alt tip de conținut asemănător.
La rândul său, un purtător de cuvânt a spus că informațiile vor fi folosite pentru ca algoritmii Facebook să devină mai eficienți în a arăta reclame personalizate. Acesta a dat asigurări că datele nu vor putea fi folosite direct de companii pentru a trimite reclame țintite pe baza conținutului rugăciunilor.
„Una dintre cele mai mari comunități care folosește produse Facebook sunt oamenii credincioși. Când ne-am uitat pe datele legate de consumul de social media în pandemie am văzut o creștere masivă în categoria de spiritualitate”, a afirmat purtătorul de cuvânt.