Austria vrea să tripleze costurile de parcare pentru SUV-uri, după modelul adoptat prin referendum, la Paris
La o zi după ce parizienii au votat prin referendum pentru triplarea costurilor de parcare pentru SUV-uri, considerate poluante, o dezbatere similară a izbucnit în Austria.
Unii politicieni vor implementată aceeași măsură și acolo. Pe lângă aspectele legate de mediu, invocă și motive care țin de siguranță ori de spațiul necesar mașinilor de acest fel.
18 euro pentru o oră in care isi parcheaza masina în centrul Parisului. Atât vor plăti de la 1 septembrie șoferii de autoturisme mari, cum ar fi SUV-urile. Noua regulă se va aplica doar vizitatorilor, nu și parizienilor.
Măsura, decisă prin referendum la sfarsitul saptamanii trecute, le-a dat idei și altora. Politicienii din Partidul Verzilor cer acum același lucru pentru orașele din Austria.
Judith Schwentner, Viceprimarul din Graz: "Trebuie să găsim o soluție echitabilă pentru toți cei care călătoresc pe jos, care au nevoie de o anumită siguranță. Trebuie să proiectăm un oraș prietenos cu mediul. Asta înseamnă că trebuie să existe mai mult spațiu pentru copaci. Cu alte cuvinte, pentru a asigura toate acestea, fiecare trebuie să vină cu o contribuție."
În Viena, Salzburg sau Innsbruck, ecologiștii împărtășesc o viziune similară. Locuitorii au păreri împărțite.
Walter Kriwetz, comerciant: "Oamenii cu mașini mari își permit să cheltuie mai mult. Bicicliștii nu cheltuie nimic, doar călătoresc de la punctul „A” la punctul „B”. Eu unul plătesc mai mult impozitul auto, pentru că drumurile sunt întreținute de șoferi, nu de bicicliști."
Wolfgang Kiel, antreprenor: "Cred că e o idee bună. Mașinile mai mari au nevoie de mai mult spațiu pentru parcare, așa că proprietarii lor trebuie să plătească un pic mai mult."
Silvia Schandl, antreprenor: "E într-un fel o interdicție a mașinilor în oraș și nu cred că e o idee bună. Noi trebuie să fim accesibili pentru clienți și asta înseamnă deopotrivă bicicliști, pietoni și șoferi."
Avocații austrieci văd însă anumite obstacole din punct de vedere legal.
Matthias Wolf, avocat: "De exemplu, ar trebui să se schimbe legile federale, pentru că restricționează exact modul în care autoritățile locale pot percepe taxele de parcare."
Un refuz clar vine din partea primarului orașului Salzburg.
Oficialul respinge din start planul propus de ecologiștii din Partidul Verzilor, invocând probleme constituționale.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: taxa, masini, poluare, austria, ecologie, myimpact,
Dată publicare:
06-02-2024 08:44