Doi șefi ai Transporturilor din Spania au demisionat după ce au comandat trenuri noi, care nu pot intra în tuneluri
Doi înalți funcționari ai Spaniei din domeniul Transporturilor au demisionat din cauza unei comenzi nereușite pentru noi trenuri de navetiști, care au costat aproape 260 de milioane de euro.
Potrivit BBC News, trenurile nu au putut intra în tunelurile non-standard din regiunile nordice Asturias și Cantabria, pentru că erau prea mari.
Șeful operatorului feroviar spaniol Renfe, Isaías Táboas, și secretarul de stat pentru transporturi, Isabel Pardo de Vera, au demisionat.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Defecțiunea de proiectare a fost făcută publică la începutul acestei luni.
Guvernul spaniol susține că greșeala a fost depistată suficient de devreme pentru a evita pierderile financiare. Cu toate acestea, regiunea Cantabria a cerut compensații.
Renfe a comandat trenurile în 2020, dar în anul următor producătorul CAF și-a dat seama că dimensiunile pe care le primise pentru trenuri erau inexacte și a oprit construcția.
Rețeaua feroviară din nordul Spaniei a fost construită în secolul al XIX-lea și are tuneluri sub peisajul muntos care nu corespund dimensiunilor standard ale tunelurilor moderne.
Greșeala înseamnă că trenurile vor fi livrate în 2026, cu doi ani întârziere.
Renfe și operatorul de infrastructură Adif au lansat o investigație comună pentru a afla cum s-a putut produce eroarea.
La începutul acestei luni, ministerul spaniol al transporturilor a concediat un manager al Renfe și pe șeful Adif, responsabil cu tehnologia de cale ferată, din cauza acestei gafe.