Softul modificat al Volkswagen, prezent si pe 1,2 milioane de autoturisme Skoda. Masurile luate de autoritatile romane

×
Codul embed a fost copiat

Scandalul Volkswagen ia amploare. Fostul sef companiei este anchetat de procurori. Intre timp Audi, divizia de lux a Volkswagen, a anuntat ca peste 2 milioane dintre masinile sale sunt echipate cu programul care pacaleste testele de emisii. 

Acelasi soft este prezent si pe 1,2 milioane de autoturisme Skoda, spune producatorul auto, citat de France Presse. In Romania, Registrul Auto nu stie deocamdata cate masini au softul respectiv, dar se asteapta ca toate sa fie rechemate in service. Victor Ponta spune ca din cand in cand este "binevenita o astfel de lectie pentru cei care la randul lor dau lectii".

In urma cu doua saptamani, Martin Winterkorn era cel mai puternic om din industria auto mondiala. Acum fostul director general al Volkswagen si-a dat demisia si este anchetat de procurorii germani, fiind suspect de frauda.

In mijlocul acestui scandal monstru se afla peste 11 milioane de masini diesel ale grupului Volkswagen, raspandite in toata lumea, care este posibil sa fi pacalit testele de poluare.

Germania, Franta, Italia, Spania, Olanda si Cehia au anuntat deja ca vor demara propriile teste sau investigatii. In timp ce Elvetia a recurs la o solutie extrema. A interzis temporar comercializarea unor masini cu motoare diesel ale grupului Volkswagen.

Citește și
volkswagen
Romania cere clarificari Germaniei in cazul masinilor modificate de Volkswagen. Proces colectiv urias, pregatit in UK

Martin Susteck, purtator de cuvant Ministerul German al Transporturilor: "Autoritatea Federala de Transport a cerut Volkswagen a vina cu un calendar concret si un set de masuri prin care sa remedieze problemele tehnice ale masinilor afectate. Autoritatea de transport a cerut Volkswagen sa prezinte acest plan pana pe 7 octombrie."

Ministrul german al Transporturilor spune ca este vorba de masini echipate cu motoare diesel de 1,2, 1,6 si 2 litri.

Iar Audi a anuntat ca peste 2 milioane dintre masinile sale au softul care pacaleste testele. Sunt vizate 8 dintre cele mai cunoscute modele ale marcii de lux.

Acum fiecare tara, inclusiv Romania, incearca sa afle cate dintre masinile grupului Volkswagen, care pacalesc teste de poluare, sunt inmatriculate pe teritoriul sau.

Cristian Bucur, director tehnic RAR: "Registrul Auto Roman nu a facut o astfel de estimare, in schimb am solicitat informatiile de la reprezentantul din Romania al grupului Volkswagen."

Un eventual raspuns va contine doar masinile noi vandute in Romania, nu si cele second-hand aduse din afara, care probabil le depasesc ca numar.

Cristian Bucur: "Noi ne asteptam sa fie vorba de o rechemare bucata cu bucata in service a vehiculelor implicate si remedierea situatiei. Anticipez ca nu vor exista costuri suplimentare pentru niciun detinator de astfel de vehicul din Romania. In caz ca vor aparea astfel de solicitari, in mod sigur ele vor fi onorate de catre reprezentantul producatorului din Romania."

Gratiela Gavrilescu, Ministrul Mediului: "Mi se pare anormal ca un cetatean de buna credinta, care a dat foarte multi bani pentru marca respectiva, sa fie pasibil intr-o perioada urmatoare cumva sa plateasca o aumita taxa de mediu. Lucrul acesta nu este adminisibil."

Deocamdata autoritatile romane nu au precizat daca se vor indrepta impotriva cuiva pentru a recupera diferenta de bani pentru taxa de prima inmatriculare in cazul in care se va dovedi ca o masina cu motorizarea euro 5 se califica in realitate la standardele euro 4. Reprezentantii RAR spun ca nici nu au capacitate tehnica sa faca astfel de verificari deoarece softul de pe masini i-ar pacali si nu detin tehnologia necesara pentru a verifica emisiile in trafic.

Grupul auto german Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare. Scandalul a fortat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost inlocuit cu Matthias Müller, directorul Porsche, una dintre cele 12 marci care apartin Volkswagen.

Reuters: Sefii Departamentelor de cercetare-dezvoltare de la Volkswagen, Audi si Porsche au fost suspendati

Sefii Departamentelor de cercetare-dezvoltare de la divizia de masini de pasageri a Volkswagen (VW), precum si cei de la Audi si Porsche au fost suspendati din functii, din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor, au declarat luni pentru Reuters surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.

Vineri, la reuniunea Board-ului de supervizare a grupului VW, s-a stabilit ca unii angajati ai companiei germane vor fi indepartati pana cand se va finaliza ancheta.

Reprezentantii Audi, VW si Porsche nu au comentat informatia. La Bursa de la Frankfurt, actiunile Volkswagen inregistrau luni dimineata un declin de 3%.

Joi, publicatia germana 'Bild' anunta ca doi dintre cei mai importanti ingineri ai grupului Volkswagen vor fi fortati sa demisioneze din cauza scandalului legat de manipularea testelor privind nivelului emisiilor. Ulrich Hackenberg, seful Departamentului de cercetare-dezvoltare al Audi, si inginerul sef al Porsche, Wolfgang Hatz, vor fi concediati, sustine publicatia germana.

Vineri, Board-ul de supervizare a anuntat ca noul director general al grupului Volkswagen este Matthias Mueller, seful diviziei Porsche. Matthias Mueller, in varsta de 62 de ani, a condus divizia Porsche in ultimii patru ani. Seful Volkswagen, Martin Winterkorn, si-a prezentat miercuri demisia, dupa o reuniune de urgenta a conducerii si principalilor actionari, pe fondul scandalului emisiilor. Winterkorn a declarat ca demisioneaza pentru a-si asuma 'deplina responsabilitate' pentru scandalul care a afectat compania germana.

Portofoliul Volkswagen, cel mai mare producator auto din lume, este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.

Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor facute de autoritatile SUA cu privire la emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA).

Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor si au anuntat ca 11 milioane de vehicule diesel vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Aproximativ 482.000 de vehicule diesel produse in perioada 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen si Audi includ acel software destinat sa modifice nivelul emisiilor, a anuntat EPA.

Numai in SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.

2,1 milioane de masini Audi au fost echipate cu motoare modificate

Audi, divizia de masini de lux a grupului Volkswagen (VW), a anuntat luni ca 2,1 milioane de masini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor dar nu si in timpul operatiunilor normale, transmite Reuters.

Aproximativ 1,42 milioane de vehicule Audi, dotate cu motoare care indeplinesc standardele de emisie EU5, sunt afectate in Europa Occidentala, 577.000 in Germania si aproape 13.000 in SUA, a confirmat luni un purtator de cuvant al Audi.

Printre modelele afectate se afla: A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 si Q5, a anuntat oficialul companiei germane.

Scandalul Volkswagen nu este decat partea vizibila a icebergului, avertizeaza organizatia de mediu T&E

Noile modele de automobile ale constructorilor auto europeni au emisii de CO2 cu peste 40% mai mari decat arata testele efectuate in laborator, afirma luni organizatia de protectie a mediului Transport & Environment (T&E), potrivit careia scandalul Volkswagen nu este decat partea vizibila a icebergului, transmite Reuters.

Grupul auto german Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Transport & Environment (T&E) afirma ca propriile sale studii nu dovedesc utilizarea unui astfel de soft si de catre alti constructori auto. Cu toate acestea, studiile efectuate de T&E scot in evidenta un decalaj in crestere intre emisiile de CO2 masurate cu ocazia testelor de laborator si cele constatate cu ocazia utilizarii pe drum, ceea ce face necesara o ancheta aprofundata asupra practicilor constructorilor auto.

Studiul T&E sustine ca unele modele de vehicule Mercedes, BMW si Peugeot consuma cu aproximativ 50% mai mult combustibil decat afirma constructorii. In consecinta, emisiile poluante sunt mai mari.

Analiza efectuata de T&E se bazeaza pe un studiu derulat in comun cu International Council on Clean Transportation (ICCT), care a contribuit la dezvaluirea scandalului Volkswagen in SUA. Acest studiu a scos in evidenta ca in cazul dioxidului de carbon diferenta intre emisiile de CO2 rezultate in cursul testelor de laborator si emisiile reale a crescut de la 8% in 2001 la 40% in medie in 2014 pentru vehiculele europene. Diferenta este si mai mare pentru anumite modele, fiind de 48% in medie pentru vehiculele Mercedes si chiar de 50% pentru noile modele din clasele A, C si E ale marcii germane.

'Scandalul Volkswagen nu este decat partea vizibila a icebergului', afirma Greg Archer, responsabil pentru autovehiculele ecologice in cadrul T&E. Potrivit acestuia, costul mediu pentru fiecare automobilist este de 450 de euro pe an, din cauza acestui decalaj intre emisiile de CO2 rezultate in cursul testelor de laborator si emisiile reale.

In schimb, Asociatia constructorilor europeni de automobile (ACEA) nu se poate afirma ca utilizarea de softuri care falsifica rezultatele testelor antipoluare, interzise in UE, este o problema care afecteaza intregul sector. Cu toate acestea, ACEA s-a declarat in favoarea revizuirii modului in care se efectueaza testele in laborator.

Suzuki si-a vandut participatia detinuta la Volkswagen

Producatorul auto nipon Suzuki Motor Corp a acceptat sa-si vanda participatia de 1,5% detinuta la Volkswagen AG grupului german Porsche Automobil Holding SE, pretul tranzactiei nefiind dat publicitatii, transmite MarketWatch.

Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare actionar al Volkswagen (VW). In urma vanzarii, Suzuki va inregistra un profit special de 36,7 miliarde de yeni (304 milioane de dolari), a anuntat compania nipona.

Saptamana trecuta, VW a pierdut o treime din capitalizarea sa bursiera, din cauza scandalului manipularii emisiilor vehiculelor. In pofida declinului titlurilor VW, Suzuki si-a mentinut intentia de a renunta la participatia detinuta la Volkswagen.

In 17 septembrie, Suzuki a rascumparat pachetul de 19,9% din actiunile sale detinut de Volkswagen, pentru 460 miliarde de yeni (3,8 miliarde de dolari). Luna trecuta, Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera Internationala de Comert a cerut grupului german sa-si vanda participatia detinuta la Suzuki.

Volkswagen va prezenta curand un plan de redresare

Volkswagen (VW) va veni, in urmatoarele zile, cu un plan privind modul in care vor fi reparate vehiculele diesel afectate de scandalul manipularii emisiilor, dupa ce statele europene au intensificat verificarile masinilor VW, Audi, Skoda si Seat, transmit Automotive News Europe, Bloomberg si Reuters.

Volkswagen, cel mai mare producator auto din lume, va anunta clientii si autoritatile, a anuntat purtatorul de cuvant al companiei germane, Peter Thul.

Autoritatile germane au cerut Volkswagen sa explice, pana la data de 7 octombrie, modul in care intentioneaza sa respecte standardele de mediu pentru motoarele sale diesel. Autoritatea Federala din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a trimis Volkswagen o scrisoare in care solicita grupului auto sa puna la punct "masuri obligatorii, precum si un calendar", astfel ca, pana la data de 7 octombrie, sa respecte standardele de mediu fara a recurge la programele software care au manipulat rezultatele testelor de poluare.

In cazul in care Volkswagen nu va respecta termenul limita, KBA avertizeaza in scrisoarea sa ca ar putea sa-si retraga aprobarea pentru toate modelele implicate in scandalul motoarelor trucate, ceea ce inseamna ca le va fi interzisa circulatia pe toate drumurile germane.

Volkswagen 'a manipulat' in Germania testele privind nivelul emisiilor la 2,8 milioane de masini, a anuntat vineri ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt. 'Pe baza datelor noastre, camionetele si masinile fabricate de Volkswagen sunt de asemenea echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare', a adaugat Dobrindt.

Autoritatile elvetiene au suspendat vanzarea modelelor diesel Audi, Seat, Skoda si Volkswagen fabricate in perioada 2009 - 2014. Ar putea fi afectat aproximativ 180.000 de vehicule.
 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Elvetia interzice vanzarea masinilor Volkswagen. Ce a promis Matthias Mueller, noul sef al concernului german
Elvetia interzice vanzarea masinilor Volkswagen. Ce a promis Matthias Mueller, noul sef al concernului german

Elvetia a interzis temporar vanzarea tuturor masinilor Volkswagen din categoria "Euro5", printre care s-ar numara autoturismele cu dispozitive montate pentru a pacali testele de emisii de noxe.

Romania cere clarificari Germaniei in cazul masinilor modificate de Volkswagen. Proces colectiv urias, pregatit in UK
Romania cere clarificari Germaniei in cazul masinilor modificate de Volkswagen. Proces colectiv urias, pregatit in UK

Romania cere o clarificare din partea autoritatilor germane, dupa ce acestea au anuntat ca Volkswagen a vandut si in Europa masini diesel, cu un soft care a pacalit testele de poluare.

Volkswagen a recunoscut ca a manipulat emisiile de la masinile diesel si in Europa. Suspiciuni si la Seat
Volkswagen a recunoscut ca a manipulat emisiile de la masinile diesel si in Europa. Suspiciuni si la Seat

Volkswagen a vandut si in Europa masini diesel cu un soft care a pacalit testele de poluare, anunta autoritatile germane. De altfel, scandalul botezat intre timp "Diesel-gate", se extinde si la alte marci din grup.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.