Diferența uriașă dintre traficul aerian de anul trecut și cel din timpul pandemiei
Cerul a devenit ca o autostradă goală în urma restricțiilor impuse în timpul în timpul pandemiei de coronavirus.
Situația este cel mai bine ilustrată de o imagine oferită de Eurocontrol, organizația europeană care se ocupă de siguranța traficului aerian.
În imagine sunt alăturate zborurile din aprilie anul trecut și cele din luna aprilie a acestui an.
Eurocontrol are o activitate de 60 de ani și reunește 41 de țări, printre care și România.
Noile reguli, o provocare pentru aeroporturi
Ridicarea restricțiilor din 15 mai nu înseamnă automat că vor putea fi reluate zborurile internaționale din aceeași zi. Cu alte cuvinte, nicio destinație nu este încă sigură.
Pe de altă parte, nici condițiile de călătorie nu vor mai fi aceleași. Companiile aeriene care operează la noi în țară așteaptă deciziile autorităților, pe această temă.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt Aeroportul Henri Coandă: „Desigur, nu se vor relua la nivelul la care au fost înainte de a fi oprite, ci va fi o reluare treptată. Vorbim de un set de reguli care vor trebui aplicate pe aeroporturi și în aeronavă. Aceste reguli urmează să fie comunicate de către autorități, pentru că vor fi niște reguli unitare pentru toate aeroporturile, nu numai din țară, ci din Europa și de asemenea, reguli unitare și pentru companiile aeriene, astfel încât, dacă se stabilește, de exemplu, păstrarea unei anumite distanțe fizice pe aeroport, aceasta trebuie mai mult sau mai puțin să fie asigurată și pe avion."
În momentul de față, aeroportul trebuie să asigure măsuri de distanțare socială, iar pasagerii trebuie să stea acum la cel puțin doi metri unul față de celălalt. Această măsură ar putea fi păstrată și după 15 mai, dar dacă se va întâmpla așa, activitatea aeroportului ar putea fi foarte mult îngreunată.
Și asta pentru că spațiul aeroportului este prea mic pentru a asigura distanțarea pasagerilor dacă sunt mai multe curse simultane.
Sigură pare a fi obligativitatea purtării măștii de protecție atât în aeroport, cât și la bordul avionului. Pe de altă parte, orice decizie legată de reluarea unor curse este influențată direct de situația particulară a fiecărei țări de destinație.
De pildă, acum, România a plasat în zona roșie și a suspendat prin ordonanță militară până pe 14 mai zborurile către principalele țări europene, adică Austria, Belgia, Elveția, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Spania și Turcia.
Cel mai mare aeroport al țării a avut în luna aprilie doar 18.000 de călători față de un milion două sute de mii în aceeași lună a anului trecut.
Companiile se pregătesc pentru reluarea zborurilor
În ciuda noilor reguli, compania aeriană, Ryanair, a anunțat că intenționează să reia o mare parte din zboruri în această vară.
Planul cuprinde 40% din totalul curselor și ar trebui pus în aplicare începând cu luna iulie, se arată într-un comunicat emis de Ryanair.
”După patru luni, este timpul ca Europa să zboare din nou, pentru a reuni prieteni și familii”, a declarat directorul executiv, Eddie Wilson.
Toți pasagerii și membrii echipajelor vor purta măști și vor fi supuși la teste pentru verificarea temperaturii corporale. De asemenea, vor fi permise mai puține bagaje de cală, iar la bord vor fi interzise plățile cash și cozile la toaletă.
În iulie și august, atunci când vor efectua chenk-in-ul online, pasagerii vor trebui să ofere detalii despre durata călătoriei și adresa la care vor putea fi găsiți la destinație, scrie Sky News.