Descoperirea care va schimba total zborurile peste Ocean. De la New York la Londra, in doar o ora
Timp de 27 de ani, avioanele Concorde le-au oferit pasagerilor un lux rar: timp economisit. Pentru un pret destul de mare, avionul supersonic te purta din New York la Paris in doar trei ore si jumatate.
In timp, pretul biletelor, combustibilul scump, numarul limitat de locuri si zgomotul provocat de deplasarea cu o viteza mai rapida decat cea a sunetului au fost motive suficiente pentru ca interesul pentru Concorde sa scada. In noiembrie 2003, Concorde s-a retras de pe piata.
Alegeri 2024
11:05
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Țările în care s-au deschis cele mai multe secții de votare la alegerile prezidențiale din 2024
Un cercetator MIT a inventat un concept care poate rezolva multe probleme din cele care au tinut Concorde-ul la pamant. Principiul e simplu: in loc sa zbori cu o aripa pe o parte, de ce sa nu incerci cu doua?
Qiqi Wang si colegii sai de la MIT au descoperit ca a zbura cu un avion biplan reduce considerabil frictiunea la viteze supersonice.
Asta ar insemna o reducere a costurilor, fiind nevoie de mai putin combustibil pentru deplasare, dar si o reducere a zgomotului sonic.
Wang ii datoreaza conceptul inginerului german Adolf Busemann, care in 1950 a venit cu ideea unui avion biplan care sa elimine socurile la viteze supersonice.
Problema cea mai mare este ca spatiul dintre aripi creeaza un canal foarte stramt prin care sa treaca aerul. Avionul se va descurca foarte bine la viteze supersonice, dar ii va fi greu sa le atinga.
Cercetatorii au apelat la simulari pe calculator pana cand au gasit o asezare unica a aripilor care sa rezolve si aceasta problema. Aripa de sus si aripa de jos se vor uni pentru a produce un spatiu mai larg prin care aerul sa treaca.
"Daca reduci combustibilul de care ai nevoie, ai nevoie de tot mai putin atunci cand te ridici de la sol ceea ce face deplasarea mai usor. E o reactie in lant".
Urmatorul pas al echipei e sa produca un model tridimensional care sa ia in calcul si alti factori ai unui zbor. Daca inventia lor va confirma in anii urmatori, am putea in curand sa asistam la o noua era in zborul deasupra oceanului.