Cum s-a produs accidentul din Italia, în care au murit patru români. Podul avea o „gaură” de doi metri în bara de protecție
Podul de la Veneţia de pe care a căzut un autobuz electric cu turişti la bord, soldat cu 21 de morţi, inclusiv patru români, a fost construit în urmă cu 50 de ani şi trebuia să fie reparat din 2016, scrie News.ro.
În acel an s-a lansat un proiect de renovare, dar lucrările au început abia în septembrie. Reparațiile vizau inclusiv astuparea unei găuri în bara de siguranţă, scrie presa italiană, relatează AFP.
Lucrările de renovare începute luna trecută nu au ajuns, însă, la porţiunea de pod pe care a avut loc drama, declară în mai multe interviuri acordate presei italiene viceprimarul Veneţiei însărcinat cu Transportul, Renato Boraso.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Autobuzul electric, care aducea aproximativ 40 de turişti străini din centrul istoric într-un camping, a lovit bara de siguranţă - împotriva căreia a rulat pe o distanţă de câţiva metri -, după care a intrat într-o „gaură” de 1,5 metri în parapet şi a lovit o a doua barieră, iar apoi a căzut de la zece metri, în apropierea unei căi ferate, potrivit unor reconstituiri ale unor publicaţii.
Circumstanţele precise ale accidentului sunt în continuare necunoscute, iar ipoteza privilegiată este că şoferului i s-a făcut rău.
„Din cauza celor doi metri fără barieră a căzut autobuzul”, rezumă cotidianul Il Corriere della Sera.
„Scandalul barei de siguranță”
La Stampa denunţă „scandalul barei de siguranţă”.
„Aceste bariere nu sunt conforme legislaţiei actuale, dar erau în epoca în care au fost concepute. Găurile ar fi urmat să fie astupate anul viitor prin lucrări deja decise”, s-a apărat în presă Renato Boraso.
„Mă opun pentru ca serviciile noastre să nu fie date drept asasine. Începând din 2016, serviciile noastre se ocupă să repare această porţiune de bară de siguranţă. Nu putem atribui lucrări în valoare de şapte milioane de euro fără licitaţie”, a subliniat viceprimarul.
„Să ne întrebăm de ce în Italia o procedură în vederea unor lucrări trebuie să fie atât de lungă!. Lucrările care au început în septembrie au ajuns până la 400 de metri” de locul de unde a căzut autobuzul, a mai precizat Renato Boraso.
Bilanţul tragediei este de 21 de morţi şi 15 răniţi, inclusiv cinci în stare gravă.
În afară de şoferul italian, au murit nouă ucraineni, patru români, trei germani, doi portughezi, un croat şi un sud-african.
Sursa: News.ro
Etichete: accident, italia, venetia, autobuz electric,
Dată publicare:
05-10-2023 17:18