Cum își spionează mașinile electrice proprietarii și cine primește toate aceste informații

×
Codul embed a fost copiat

Şoferii chinezi care conduc maşini electrice au motive de îngrijorare în legătură cu siguranţa informaţiilor personale.

La cererea guvernului, peste 200 de producători de maşini de pe piaţa chineză au acceptat să transmită informaţii legate de localizarea maşinilor, către centre de monitorizare aflate în slujba autorităţilor.

Este încă un instrument care permite regimului să urmărească fiecare mişcare a cetăţenilor, spun, cu îngrijorare, experţii.

Când un şofer şi-a cumpărat o maşină Tesla, ştia că va conduce o maşină rapidă şi "arătoasă". Ce nu ştia, însă, este că informaţii despre fiecare drum pe care îl face vor ajunge în posesia autorităţilor.

Nu ştiu, nu sunt sigur. Poate nu este adevărat. Tesla poate avea informaţiile, dar de ce să le trimită la guvern? Este vorba despre viaţa mea privată. Aşa înregistrează mereu unde mă aflu”, a transmis un șofer.

Citește și
masina viitorului
Într-o fabrică din Sibiu se lucrează la mașina viitorului. Cum va arăta interiorul în 2025
Pedeapsa primită de doctorița din Suceava judecată pentru că a luat mită de la 280 de pacienți bolnavi de cancer în 20 de zile

Unde sunt, cât stau, unde merg în fiecare zi. Nu vreau ca aceste informaţii să fie dezvăluite", a transmis un alt șofer.

Compania americană este doar una dintre cei peste 200 de producători auto care transmit autorităţilor date despre localizarea maşinilor.

În Shanghai, informaţiile despre cele peste 222.000 de maşini electrice din oraş ajung la centrul de colectare, monitorizare şi cercetare a datelor. Fiecare punct de pe ecran reprezintă o maşină care circulă pe străzile din oraş. Un singur click oferă informaţii despre fiecare vehicul - marca, model, kilometraj şi încărcarea bateriei.

Odată vândută maşina, producătorul va transmite numărul de identificare către platforma noastră. Între timp, şi informaţiile legate de maşină vor ajunge tot aici. Dacă poliţia sau procurorii vor să afle informaţii despre localizarea maşinii, ne pot cere ajutorul. Niciun guvern nu are nevoie să îşi supravegheze cetăţenii printr-o platformă ca a noastră", explică Ding Xiaohua, director adjuct centru monitorizare maşini.

Pentru a corela numărul de identificare al maşinii cu informaţii despre proprietar, centrul de monitorizare trebuie să contacteze producătorul, ceea ce s-a întâmplat în trecut. Câteva companii auto au refuzat să comenteze, iar cei care au făcut-o au încercat sa-i liniştească pe clienţi.

"În caz că trimitem aceste informaţii, sunt sigur că o facem conform regulilor", spune Jose Munoz, head of Nissan's China operations.

"Ceea ce oferim sunt date despre maşini, nu despre cine e la volan", susține Jochem Heizmann, Volkswagen Group China chief executive.

Tesla a reacţionat spunând că în contractul pe care îl semnează cumpărătorii se stipulează că informaţiile maşinii pot fi trimise unor terţi, atunci când legea o impune.

Fostul secretar american pentru securitate internă de pe vremea administraţiei Bush crede că există motive serioase de îngrijorare.

Poţi afla multe lucruri despre activităţile de zi cu zi ale oamenilor, iar asta devine parte a supravegherii omniprezente, când aproape tot ceea ce faci este înregistrat şi stocat şi poate fi utilizat pentru a-ţi afecta viaţa şi libertatea", este de părere Michael Chertoff, fost șef pentru Securitate Națională a SUA.

Numai unul din nouă proprietari de mașini electrice intervievaţi de jurnalişti a declarat că ştie de această procedură. Poate şi pentru că respectivul este inginer specializat în maşini electrice.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless
Citește și...
De la Măgurele, a ajuns în armata SUA și director la GoPro. CEO-ul companiei a venit special la interviu ca să o laude
De la Măgurele, a ajuns în armata SUA și director la GoPro. CEO-ul companiei a venit special la interviu ca să o laude

E 8 dimineaţa la San Mateo, în Sillicon Valley. În câteva imobile vecine cu sediul producătorului de maşini electrice Tesla, deţinut de celebrul Elon Musk, îşi fac apariția angajaţii, rând pe rând.

Într-o fabrică din Sibiu se lucrează la mașina viitorului. Cum va arăta interiorul în 2025
Într-o fabrică din Sibiu se lucrează la mașina viitorului. Cum va arăta interiorul în 2025

Specialiştii de la o fabrică auto din Sibiu lucrează pentru a dezvolta o tehnologie nouă.

Locul în care a fost organizată prima cursă cu drone din lume. Cât de greu este concursul
Locul în care a fost organizată prima cursă cu drone din lume. Cât de greu este concursul

Cursele de maşini sau motociclete vor avea pe viitor concurenţă serioasă. Un nou tip de curse începe să se impună: cursele cu drone. La Amsterdam tocmai a avut loc prima competiţie mondială de aşa ceva.

Recomandări
Ucraina a retras de urgență o temută armă americană de pe front. Este prea slabă în lupta cu Rusia
Ucraina a retras de urgență o temută armă americană de pe front. Este prea slabă în lupta cu Rusia

Armata Ucrainei a decis să retragă una dintre armele pe care i le-a furnizat Washingtonul, după ce s-a constatat că este vulnerabilă în timpul atacurilor rusești.

Motivele pentru care procurorii au decis să vină acasă la Ion Iliescu, ca să-i aducă la cunoștință urmărirea penală
Motivele pentru care procurorii au decis să vină acasă la Ion Iliescu, ca să-i aducă la cunoștință urmărirea penală

Ion Iliescu devine oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie 1990, pentru infracțiuni contra umanității.

Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump.
Curtea Supremă din SUA a dezbătut imunitatea penală a lui Trump. "Fără ea, nu vei face nimic, devii un președinte onorific"

Curtea Supremă a SUA a dezbăutut, joi, imunitatea penală a lui Donald Trump. Majoritar conservatoare, aceasta a părut să respingă argumentele candidatului republican la Casa Albă.