Cum arată taxiul electric fără șofer. Mașina este dotată cu o tehnologie inteligentă și poate fi condusă de la distanță
Cum arată o plimbare cu un taxi electric, fără șofer. Acest lucru este posibil în Las Vegas și oricine se poate bucura de o asemenea experiență parcă din viitor. Mașina este dotată cu o tehnologie inteligentă și poate fi condusă de la distanță.
Cu ajutorul unei aplicații simple, ce trebuie instalată pe telefonul mobil, oricine se află prin Las Vegas poate să comande această mașină atipică de ridesharing. Șoferul nu vine cu vehiculul, dar este prezent la „datorie”. Mai exact, conduce autoturismul de la distanță și are grijă ca pasagerul să ajungă în siguranță la destinație.
Caleb Varner, managerul companiei de ridesharing: „După ce selectezi această opțiune, o mașină va fi livrată în câteva minute, o metodă similară cu cea folosită de alte aplicații de mobilitate, cunoscută deja de utilizatori. Când mașina ajunge la locație va fi fără șofer, pasagerii se urcă în ea și pot călători oriunde doresc, fie că e vorba de câteva minute, câteva ore sau chiar pentru o perioadă mai mare de timp. La finalul cursei apasă un buton prin care o trimite înapoi. Șoferul, care stă pe acest scaun din spatele meu, va prelua mașina și o va trimite la pasagerul următor”.
Cel care se ocupă de cursă folosește un sistem asemănător cu cel utilizat pentru jocurile video și se bazează pe imaginile transmise de camerele video instalate la bordul autoturismului.
Antonella Rosa, șoferița „de la distanță”: „Nu e cu nimic diferit. Este ca și cum ai conduce orice altă mașină obișnuită”.
Tehnologia a mai fost testată, dar este pentru prima dată când ajunge oficial pe străzi. Serviciul este disponibil în centrul orașului Las Vegas și în jurul Universității din Nevada.
Caleb Varner, managerul companiei de ridesharing: „Ne așteptăm să fim semnificativ mai ieftini decât alte companii de ridesharing, pentru că, în esență, te conduci singur, nu trebuie să angajezi un șofer sau, mai bine zis, companiile de ridesharing nu mai trebuie să aibă un șofer care să te aștepte”.
Compania producătoare, originară din Berlin, a analizat această tehnologie timp de cinci ani și, în viitorul apropiat, intenționează să o extindă în alte țări, acolo unde legislația permite condusul autonom.