Cum ar putea duce meniul McDonald’s la realegerea lui Donald Trump ca președinte al SUA. ”E pur și simplu o nebunie”
Un meniu la McDonald's care a ajuns să coste 16 dolari evidențiază cât de mulți americani resimt starea economiei, dar și modul în care intenționează să voteze la alegerile prezidențiale din 2024.
Mâncarea McDonald's a devenit simbolul greutăților cu care se confruntă cei mai mulți americani, scrie Insider.
Iar un meniu McDonald's dintr-un TikTok viral a ajuns afișul unei probleme cheie, care oferă câteva indicii și despre rezultatele alegerilor prezidențiale din 2024.
„Înțeleg că există o lipsă a forței de muncă”, spune utilizatorul @topheroliver, din Idaho, într-un videoclip postat inițial în decembrie 2022. „Îmi dau seama că există creșteri ale salariilor și o serie de alte lucruri. Dar 16 dolari? Șaisprezece dolari pentru un burger, cartofi prăjiți mari și o băutură. E pur și simplu o nebunie".
Videoclipul a câștigat popularitate recent, după ce McDonald's și-a lansat raportul anual, care dezvăluie că veniturile sale au crescut cu 8,1% în ultimul an. McDonald's a atribuit o parte din majorarea veniturilor „creșterilor strategice de preț”.
Așadar, în timp ce unele produse, precum ar fi burgerii nou, sunt scumpe, iar costul cartofilor prăjiți a crescut cu 20% în doi ani, este posibil ca prețurile altor produse populare să nu fi crescut la fel de mult. De exemplu, prețul Big Mac-ului a crescut cu doar 70 cenți.
52% dintre americani se declară săraci
Însă prețurile alimentelor au crescut din 2020, ceea ce este unul dintre motivele pentru care americanii se simt amărâți din punct de vedere economic, în ciuda datelor oficiale care sugerează că aceasta se află într-o poziție puternică. Și această atitudine influențează deja modul în care americanii vor vota la viitoarele alegeri prezidențiale.
Rezultatele unui sondaj realizat în octombrie de The New York Times și Sienna College au arată că fostul președinte Donald Trump îl conduce pe președintele Joe Biden printre respondenți din cinci din șase state cheie în lupta electorală – Arizona, Georgia, Michigan, Nevada și Pennsylvania.
Biden a fost lider în Wisconsin doar după ce a câștigat toate cele șase state la alegerile din 2020.
Unul dintre marile motive pentru schimbarea atitudinii acestor state cheie par să fie părerile alegătorilor asupra condițiilor economice actuale.
Astfel, la întrebarea „Gândindu-vă la economia națiunii, cum ați evalua condițiile economice de astăzi?”, 52% dintre alegătorii înregistrați au răspuns că sunt „săraci”, iar 81% au ales „potrivit” sau „sărac”. Doar 19% au ales „excelent” sau „bun”.
Imensa majoritate a americanilor chestionați spun că se încadrează la ”potrivit” sau ”săraci” în privința veniturilor
Și în defalcările stat cu stat, răspunsul a fost consistent. În cele cinci state înclinate spre Trump, respondenții care au ales „potrivit” sau „sărac” pentru viziunea lor asupra economiei SUA au variat de la 79% în Arizona, la 84% în Georgia. Chiar și în Wisconsin, singurul stat de câmp de luptă înclinat spre Biden, 76% nu au avut o viziune favorabilă asupra economiei.
În general, prețurile McDonald's au crescut cu aproximativ 10% anul acesta și urmează să fie majorate cu încă 10% anul viitor.
Această scumpire este mult mai mare decât inflația generală de 3,2%, citată de Indicele prețurilor de consum pentru octombrie și creșterea generală a prețurilor la produsele alimentare.
Potrivit Biroului de Statistică a Muncii din SUA, prețurile la alimente au crescut cu 5,4% în octombrie față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta se numără printre cele mai mari rate de inflație din categoriile urmărite, care includ, de asemenea, energie, vehicule, îmbrăcăminte, îngrijire medicală, adăpost și servicii de transport.
În timp ce inflația a scăzut de la vârful de 9,1% din iunie 2022, consumatorul american încă simte presiune din mai multe fronturi.
În ciuda unei piețe a muncii puternice, care i-a făcut pe americani să cheltuiască bani și să reducă inflația, iar pe unii experți să prevadă că țara va evita o recesiune, mulți americani se simt în continuare dezamăgiți în privința economiei. De fapt, acel sentiment a fost numit „vibecession”.
Există și elemente pro-Biden: veniturile americanilor au crescut cu 37% din 2019
Cu siguranță, există și alte subiecte importante pentru alegerile din 2024 și chiar și problema economică este mult mai complexă și decât o singură chitanță de la o masă la McDonald's.
Există, de altfel, un argument în sprijinul ideeii că politicile economice ale lui Biden au făcut viețile mai bune. De exemplu, valoarea veniturile medii nete ale americanilor a crescut cu 37% din 2019.
Dar chiar dacă acceptăm asta ca realitate, poate fi dificil pentru americani să simtă acel impact în fiecare zi. De exemplu, o mare parte din creșterea averii nete a consumatorilor este legată de capitalul propriu, care nu este întotdeauna ușor accesibil, mai ales atunci când ratele dobânzilor sunt ridicate.
Având în vedere că prețurile la restaurante precum McDonald's vor continua să crească, probabil că această povară de zi cu zi nu va dispărea înainte de alegerile din 2024.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: SUA, alegeri prezidentiale, scumpiri, McDonalds, 2024,
Dată publicare:
01-12-2023 10:59