Criză în porturile din SUA: “Este fără precedent. Sunt mai multe nave decât locuri de parcare”

Ultima actualizare: 07-10-2021 20:44

Zeci de vapoare încărcate cu containere pline de mărfuri sunt blocate în cele mai mari porturi din Statele Unite.

O criză uriaşă, cauzată în special de lipsa de personal, spun autorităţile, dar și de contextul pandemiei, creează înțârzieri în lanț, în procesul de livrare. În plus, specialiștii estimează o creştere progresivă a preţurilor.

În mod normal în aceste porturi nicio navă nu aşteaptă. Descarcă marfă şi pleacă mai departe. Acum, în cel mai mare port din sudul Californiei sunt cel puţin 55 de cargouri blocate şi alte câteva zeci sunt pe drum şi vor ajunge în zilele următoare.

Stephen Bor, comandant garda de coastă SUA: “E record de record. Este fără precedent. Sunt mai multe nave decât locuri de parcare. Operăm ‚o parcare cu plată’ în Oceanul Pacific.”

Toate aceste nave aglomerate în porturi ticsite de mărfuri, majoritatea fabricate în China. Şi în timp ce vasele încărcate zac în porturi, americanii aşteaptă cu săptămânile să le fie livrate comenzile.

Stephen Bor, comandant garda de coasta SUA: "Vedem de fapt aici toate produsele electronice, produse pentru casă. Ceea ce vedem de fapt aici sunt produsele pe care oamenii aşteaptă să le achiziţioneze de sărbători."

Această criză este încă un efect al pandemiei, spun oficialii.
După ce în luna august, principalele porturi pentru containere din China s-au supraaglomerat din cauza focarelor de covid, întreg fluxul de transport a fost dat peste cap.

Companiile care încearcă acum să livreze marfă în Statele Unite se confruntă și cu o lipsa acută de personal, în contextul noilor condiţîi de muncă impuse tot de pandemie.

Mario Cordero, director Portul din Long Beach: "Toate acestea sunt un semnal de alarmă pentru cei din industrie, pentru a ne da seama că nu mai putem funcţiona după modelul de ieri".

Afectaţi de criză din porturi sunt şi şoferii de camioane, epuizaţi de volumul de muncă şi de orele de aşteptare înaintea preluării mărfurilor.

"-În fiecare zi, 5-6 ore, în port.
-Trebuie să aştepţi 6 ore?

-Sau chiar 8.
-Sunt aici de 9 ore".

Asta înseamnă că fac mai puţini bani pentru că fac mai puţine ture.

Ca într-un lanț al slăbiciunilor- fiecare verigă a industriei, până la consumatorul din punctul final, resimte serios această problemă.

Cho Kwan, director depozit: "Am circa opt containere venite din China şi Vietnam, care aşteaptă undeva în port."

În timp ce marfa acestui comerciant stă în port, rafturile depozitelor sunt aproape goale. Iar clienții sunt nevoiți să aștepte, dar și să plătească, la final, mai mult pentru fiecare produs.

Stephen Bor/US Coast Guard: "Chiar nu pot să vă zic cât vor mai sta aici (navele - n.re.). Cred că nu ne rămâne decât să aşteptăm să vedem ce se va întâmplă."

Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO
MASKED SINGER ROMANIA
Monstrulica și-a dezvăluit identitatea la Masked Singer România. Oana Zavoranu era sub mască

07:20
Alt Text!
Exclusiv PRO TV Plus
Primul român care a învins în UFC vrea următoarea victorie. Nicolae Negumereanu vrea să scrie istorie la Las Vegas

09:15
Alt Text!
Doctor de bine
Stresul sau o alimentaţie dezechilibrată pot cauza dezechilibrul microbiotei intestinale şi pot afecta sistemul imunitar

05:45
Alt Text!
Întrebarea mesei rotunde
Întrebarea Mesei Rotude cu Andrei Aradits: "M-aș căsători cu Adi Nartea"

39:07
Alt Text!
Promo
PROMO Femeia Alege - Venirea concurentului MAX i-a dat Romaniței planurile peste cap

00:30
Alt Text!
Promo
PROMO SuperStar E timpul să fie legendari. E timpul pentru următoarea etapă. Recall SuperStar România

00:30
Alt Text!
UFC
Nicolae Negumereanu vs. Ike Villanueva

10:19
Alt Text!
Lecții de viață
Lecții de viață - sez. 6, ep. 64

42:30
Alt Text!
Interviurile lui Vitalie
Radu Mihaiu, primarul sectorului 2, recunoaște că are centrală de apartament. De ce nu ajunge agentul termic în sector?

30:29
Alt Text!
Visuri la cheie
Cinci motive pentru care ai nevoie de o asigurare pentru locuință

01:16
Alt Text!