Ciocolata și berea, produse vitale în Belgia pe timpul pandemiei. ”Fac parte din viața de zi cu zi”
În timpul perioadelor de carantină în țările din Europa numai magazinele considerate esențiale au rămas deschise. În mod neobișnuit însă, autoritățile belgiene au inclus în categoria produselor vitale ciocolata și berea.
Ce ar fi Crăciunul sau Revelionul fără ciocolată? Și nu se prea găsește în lume ciocolată atât de fină cum este cea produsă în Belgia.
Evident, belgienii o adoră. Și sunt atât de mândri de ciocolata lor, încât autoritățile au permis ca magazinele și buticurile unde se vinde să rămână deschise. Înfruntând val după val pandemia.
Ignace van Doorselaere, ciocolatier: "Ciocolata este o parte a culturii acestei țări. Face parte din viața de zi cu zi și este un produs care le aduce oamenilor bucurie".
Ciocolata belgiană a început cu Neuhaus. La origine, însă, compania vindea produse farmaceutice.
Pe la 1815, patronului i-a venit ideea să "îndulcească" pilulele, învelindu-le cu o crustă de zahăr. Iar la începutul secolului 20 nepotul fondatorului a trecut exclusiv la producția de dulciuri.
Pandemia de Covid a redus drastic vânzările, dar ciocolata belgiană nu a fost răpusă.
Ignace van Doorselaere: "Suntem norocoși că facem parte din industria alimentară. Iar magazinelor alimentare li s-a permis să rămână deschise permanent".
Bere vândută din ușă în ușă, la Bruxelles
Michelle Clifford, Sky News: "Anul acesta, în timpul lockdown-ului, magazinele considerate neesențiale au fost obligatoriu închise. Numai că ciocolata a fost considerată un produs alimentar esențial. La fel ca și cealaltă mare iubire a belgienilor: berea".
Mai ales că belgienii au sute de sortimente de bere.
În perioada carantinei, barurile si pub-urile, de obicei ticsite, au rămas închise luni la rând. Iar aceste afaceri s-au prăbusit cu aproape 98 %. Au scăzut mult și vânzările în magazinele clasice.
Însa Beer Mania, primul magazin online exclusiv de bere, a devenit o veritabilă instituție în Belgia.
Michael Eftekhari, fondator Beer Mania: "Magazinul meu online mi-a salvat viața. Oamenii au început să facă cumpărături pe Internet. Am livrat astfel bere în multe țări, distribuitorii au dus berea din ușă-n ușă la Bruxelles".
Comercianții își pun speranța în vaccinul anti-Covid ca să le readucă clienții. Pentru că, nu-i așa, berea se consumă mai cu spor în echipă.
Michael Eftekhari, fondator Beer Mania: "Noi bem bere la orice ceremonie, la nunți, de sărbători... Prietenii se întâlnesc la o bere, berea nu lipsește când oamenii se uită împreună la fotbal. Berea e foarte importantă, ca și cartofii prăjiți, fructele de mare. Face parte din stilul nostru de viață".
Pe care belgienii - și nu doar ei - speră să-l recapete cât mai repede.