Campionatul Mondial de fotbal din Rusia, evitat de marile branduri internaționale

×
Codul embed a fost copiat

Miliarde de fani din toată lumea vor urmări Campionatul Mondial de fotbal din Rusia, care a început joi. Ca orice eveniment sportiv de anvergură, campionatul e o mină de aur pentru publicitari.

La această ediţie însă, lucrurile stau diferit din cauza reputaţiei ţării-gazdă. Puţine sunt brandurile mari care vor să fie asociate cu Rusia.

Străzile Moscovei au fost cuprinse de atmosfera obişnuită la un campionat mondial de fotbal. La o privire mai atentă însă, apar şi diferenţele. Dintre sponsorii evenimentului lipsesc mărci internaţionale cunoscute, iar în locul lor au apărut companii chinezeşti mai puţin notorii.

Steve Martin, reprezentant al unei agenţii de publicitate: "Companii precum Wanda, care e cel mai mare dezvoltator imobiliar, sau Vivo, care e printre cei mai mari producători de telefoane inteligente, acestea sunt printre sponsorii principali, lucru nemaivăzut."

Iar asta se întâmplă pentru că brandurile occidentale nu s-au arătat interesate, de teamă să nu fie asociate cu ţara gazdă. Faţă de ediţia anterioară a campionatului, sumele oferite de sponsori au scăzut cu 11 la sută.

Citește și
femeie din SUA
O femeie a lovit mortal cu mașina un pieton în timp ce era live pe TikTok, în SUA. Ce au descoperit polițiștii după tragedie

Simon Chadwick, profesor la Universitatea Salford, Manchester: "Cu siguranţă în Occident Rusia este, în acest moment, incredibil de greu de vândut. Mă gândesc la drepturile minorităţilor sexuale, anexarea Crimeei, dopajul la scară mare şi până la cazul Skripal de otrăvire din Salibury."

Sponsorii care s-au implicat totuşi, au evitat referinţele la Rusia în reclamele dinaintea campionatului.

Dar nu numai reputaţia ţării-gazdă îi sperie pe publicitari. În 2015, mărci precum JOHNSON AND JOHNSON, SONY şi CASTROL şi-au retras sponsorizările pentru FIFA în urma scandalurilor de corupţie de la vârful federaţiei.

Simon Chadwick, profesor la Universitatea Salford, Manchester: "În mod clar, FIFA a trecut printr-o perioadă în care a devenit un brand mai degrabă toxic. Ceea ce începem să vedem acum e că un contract de sponsorizare cu FIFA a devenit o decizie în mare măsură politică."

Şi cum următoarea ediţie va avea loc în Qatar, Cupa Mondială va reveni pe teren sigur pentru publicitari abia în 2026, când va fi găzduită de SUA, Mexic şi Canada.

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Vladimir Putin, filmat în timp ce schimbă pase cu președintele FIFA. VIDEO
Vladimir Putin, filmat în timp ce schimbă pase cu președintele FIFA. VIDEO

Președintele Vladimir Putin a fost filmat în timp ce schimbă pase cu președintele FIFA Gianni Infantino, într-un material video de promovare a Campionatului Mondial de Fotbal găzduit de Rusia. 

Recomandări
Atac cibernetic de tip ransomware asupra Complexului Energetic Oltenia. Activitatea, parțial afectată
Atac cibernetic de tip ransomware asupra Complexului Energetic Oltenia. Activitatea, parțial afectată

Un atac informatic de tip ransomware, denumit „Gentlemen” a afectat, în noaptea de 26 decembrie, infrastructura IT de business a Societăţii Complexul Energetic Oltenia.

Aproape toată ţara intră sub avertizări de viscol şi vânt. Meteorologii au actualizat prognoza. HARTĂ
Aproape toată ţara intră sub avertizări de viscol şi vânt. Meteorologii au actualizat prognoza. HARTĂ

Meteorologii au emis mai multe avertizări de vreme severă, valabile în perioada 27 decembrie, ora 10:30 – 29 decembrie, ora 21:00, ce vizează intensificări ale vântului, precipitații predominant sub formă de ninsoare, viscol, ghețuș și polei.

Autorităţile au început fotografierea şi colectarea de date biometrice de la cetăţeni străini care intră şi ies din SUA
Autorităţile au început fotografierea şi colectarea de date biometrice de la cetăţeni străini care intră şi ies din SUA

Statele Unite introduc fotografierea şi colectarea datelor biometrice ale străinilor la frontieră, informează EFE.