Avionul din Malaysia. De ce pasagerii nu au trimis mesaje si nu au sunat de pe telefoanele lor mobile, ca la 11 septembrie
New York Times face o comparatie intre ceea ce s-a intamplat la 11 septembrie in Statele Unite si situatia aeronavei ce pare tot mai mult sa fi fost deturnata.
In 2001, pasagerii zborurilor care au fost folosite de teroristi si-au trait ultimele clipe incercand sa le transmita mesaje celor dragi. Zeci de mesaje si apeluri au fost trimise din avioanele ce s-au oprit in Turnurile Gemene sau in Pentagon.
Intrebarea pe care si-au pus-o multi in cazul avionului din Malaezia, scrie NY Times, este de ce nimeni nu a incercat sa comunice DUPA ce avionul a virat brusc si nejustificat spre stanga.
"Pana acum nu exista nicio urma a vreunui apel efectuat din aeronava, dar inca verificam milioane de date de la companiile de telefonie", a spus Ahmad Jauhari Yahya, CEO al Malaysia Airlines intr-o conferinta de presa de luni.
Absenta oricarui semn dat de pe telefoanele mobile e cu atat mai surprinzatoare cu cat in avion erau in mare parte chinezi si malaysieni, a caror pasiune pentru gadget-uri e recunoscuta.
Potrivit radarelor militare, imediat dupa ce si-a schimbat drumul, avionul zbura la aproape 14.000 de metri, cu 1.000 mai mult decat nivelul maxim recomandat. Apoi, coborarea a fost brusca, iar avionul a ajuns la 7.000 de metri.
Un profesor de la Universitatea de Stiinte si Tehnologie din Hong Kong a declarat pentru NY Times ca altitudinea mare a facut cel mai probabil imposibila conectarea telefoanelor la retelele de la sol.
La 11 septembrie in schimb, avioanele zburau foarte aproape de sol, tintele lor fiind unele urbane. Astfel, acoperirea la telefoanele mobile era una foarte buna.
In plus, nu se stie cat timp au mai fost constienti pasagerii. O ridicare foarte rapida poate duce la o depresurizare a aeronavei. Daca mastile de oxigen au fost oprite intentionat, atunci pasagerii ar fi avut la dispozitie intre 15 secunde si 10 minute de oxigen inainte sa isi piarda cunostinta.