Avionul cargo prabusit la Tokio avea la bord colete cu lichid inflamabil
Asta explica incendiul nimicitor declansat imediat dupa violentul impact cu pista, survenit in conditii de vant puternic. Nu e insa clar anchetatorilor de ce pilotii, avertizati din vreme asupra vartejurilor create de vant, n-au decis sa amane aterizarea.
La Tokyo, pista aeroportului Narita a fost redeschisa dupa accidentul dramatic in care au murit pilotul si copilotul avionului cargo.
Potrivit ministrului nipon al transporturilor, aparatul avea in cala recipiente cu substante inflamabile, ceea ce explica giganticul incendiu.
Expertii sunt de acord ca vantul puternic a avut un rol determinant in producerea accidentului. Curentii turbionari, care pot destabiliza chiar un avion de dimnesiuni mari, se formasera deasupra aeroportului pana la inaltimea de 600 de metri.
Ministrul japonez al transporturilor spune ca echipajul aparatului care aterizase cu putin timp inainte a avertizat turnul de control asupra conditiilor dificile cauzate de vant. Atunci, controlorul a transmis prin radio avertismentul catre pilotii avionului cargo.
Ramane, insa, intrebarea "Daca era pericol, de ce turnul de control a aprobat aterizarea?"
Vantul sufla cu forta unui taifun, dupa spusele martorilor, provocand acest accident dramatic pe aeroportul Narita din Tokio.
Pomperii au reusit abia dupa 2 ore sa stinga focul care a distrus in intregime aparatul cu exceptia cabinei. Avionul cargo a atins pista cu trenul de aterizare s-a ridicat brusc si a izbit iar solul cu reactorul din spate. Apoi s-a inclinat pe partea stanga si s-a rasturnat, alunecand, cuprins de flacari, pe pista.
Recuperati din carlinga cu rani grave, pilotul si copilotul au decedat in scurt timp.
Avionul, care venea din China, apartinea unei cunoscute companii americane de mesagerie.