Posta Romana tine oamenii la cozi si pierde scrisorile. Un colet a facut 2 zile din China si 22 din depozit pana la client
Birocratia excesiva, cozile interminabile si serviciile invechite sunt principalele reclamatii ale oamenilor atunci cind vine vorba despre Posta Romana.
Daca adaugam haosul, aroganta, incompetenta si nepasarea atunci intelegem de ce se tem clientii de aceasta companie. Din pacate, cei din conducere minimizeaza nemultumirile si pun totul, pe seama volumului mare de munca. Urmariti un material, realizat cu o camera ascunsa in cadrul campaniei ''Inspectorul Pro''.
- Uite domnul asta sta de 3 ore aici. Stai domnule de 3 ore?*
- Aproape.
- Aproape..
- Si e normal?? (rasete) Vi se pare normal ?? Cine-I de vina?? Noi suntem de vina. Nu sunteti ineficienti in ceea ce faceti?
- Nu!*
- Sau incompetenti?
- Dar dumneavoastra stiti de ce …ca sunt inca doi ca dvs care vin cu …
- Da si dumneavoastra stati de vorba.
- Da eu stau de vorba cu dumneata acum.
- Daca faceati treaba erati mai eficient.
- Da.
Scena, surprinsa inainte de inchiderea unui oficiu postal vamal din Bucuresti, arata cum este sfidat cetateanul intr-un sediu al Companiei Nationale de Posta. Iar sfidarea cea mai mare NU vine din atitudinea aroganta a inspectorului vamal ci din faptul ca el lucreaza cu publicul doar pina la ora 15.00. Acesta a tinut sa precizeze tuturor, insistent, ca NU va elibera colete peste program.
- La 3 fix am spus ca plec, v-am anuntat, imi pare rau.
- Auziti, eu am venit la 8 si 1 minut aici si dvs nu erati aici.
- La cat?
- La 8 si un minut.
- Si eu nu eram aici?
- Nu erati.
- Dar unde eram?
- Nu stiu.
- Hai domnule sa fim seriosi. La 8 fara 10 eu am fost in oficiu.
- Da, dar nu erati aici.
- Ei, nu cred. Nu cred c-ai fost! Oricum pana la 3 lucrez am spus, atata am program atata lucrez.
Macar daca aceste ore, petrecute la ghiseu, ar fi eficiente …
- Acum nu am stat aici 2 ore degeaba.
- Am anuntat acum o jumatate de ora…
- Eu eram aici de o ora cand ati anuntat!
- Si acum o jumatate de ora si acum o ora.. am spus ca la ora 3 am inchis si am plecat.
- Inchideti usa si termianti cu cei de aici.
- Da ce eu sunt paznic la usa? eu am facut o facultate. Am terminat o facultate nu stau sa ma uit cine intra si cine iese.
Defapt asta este marea problema a celor de la Posta Romana. Nimeni nu se uita sa vada cine intra si cine pleaca multumit. “Mi se pare absurd sa ai program pana la 3 in ziua de azi cand majoritatea oamenilor sunt prinsi intr-un program cel putin pana la 5 dupa-amiaza, cred ca de la management pleaca totul”, spune un client. “N-au o atitudine proactiva, indiferent daca vorbim de acest ghiseu sau de altul al Postei Romane. Nu sunt informatizati... niste doamne cauta in registre….repet, o sa traiasca 100 de ani.”
Coletele si scrisorile sunt greu de gasit si pentru ca serviciul de posta a ramas codas. Suntem singura tara din Uniunea Europeana care nu beneficiaza de un sistem de sortare automata a scrisorilor si pachetelor. Functionarii aleg manual fiecare plic sau cutie, la fel ca acum un sfert de veac. Reclamatiile trimise la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor intaresc ideea ca de la Posta Romana lipseste profesionalismul, se pierd scrisori si se distrug pachete.
Paul Anghel, director general ANPC: "Intirzierile, distrugerile, incurcaturile, acestea sunt principalele reclamatii care vizeaza posta.”
De altfel, chiar Posta Romana recunoaste, intr-un raspuns scris adresat Pro Tv, ca primeste cam 480 de reclamatii pe luna. Numai in 2016, aproape 11.600 de reclamatii au venit din Romania si alte peste 14.600 vizeaza pierderi sau nemultumiri externe. Pe care insa Posta Romana nu si le asuma, sustinand ca doar 31 de trimiteri au fost pierdute in tara noastra. Peste 12.000 n-au ajuns la destinatie, dar din motive care nu tin de Posta Romana, sublineaza conducerea acesteia.
Cezar povesteste ca a comandat un colet din China, care a facut 2 zile pina in Romania si alte 22 de zile din depozitul postei, pina la domiciliul sau. Orice incercare de a-si gasi pachetul mai devreme a fost un esec. I s-a transmis sa fie multumit pentru ca altii asteapta si cite 3 luni.
“Nu e nicio problema doar ca, intr-adevar, avem un volum foarte mare de trimiteri si se prelucreaza foarte greu. Suntem putini. Sunt clienti care au sunat si 2-3 zile”, ii spune functionara
Un astfel de comportament arata cit pret pun unii dintre angajatii postei pe clientii sai. In urma cu citeva luni, Alexandru Petrescu, fostul director al Postei Romane a fost deranjat cand Echipa ProTV i-a insirat problemele reclamate de cetateni. Acelasi Alexandru Petrescu face parte acum din Guvernul Romaniei. A fost promovat, initial, ca Ministru al Economei, iar mai apoi ca Ministru pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat. In locul sau la posta se afla interimar Andrei Stanescu, care a gasit de cuviinta sa pedepseasca ProTV. Interviul pe care I l-am solicitat, despre sirul neintrerupt al nemultumirilor oamenilor, ne-a fost respins.
O astfel de politica nu poate ascunde sub pres lista neajunsurilor. Birocratia excesiva, cozile interminabile, lipsa de personal, aglomeratia din sedii, ineficienta, plata haotica a pensiilor dar si achitarea intirziata a utilitatilor sunt in topul nemultumirilor oamenilor si apar si intr-un studiu realizat in 2015, pentru ANCOM. Cele mai multe reprosuri vizeaza coletele.
Imaginile cu sacii aruncati pe jos, devenite celebre pe internet, explica de ce multe dintre pachete ajung bucati sau pur si simplu nu mai ajung deloc. Deteriorarea unora dintre colete dar si intarzierea sau pierderea altora sunt aspecte viu disputate de reclamanti, unii dintre ei sustinind ca au dat si spaga ca sa-si poata lua coletul.
Asadar, cainii latra, caravana trece … Iar asta se intimpla de mai bine de 25 de ani la Posta Romana. Timp lung in care managerii NU au reusit sa faca rentabil singurul serviciu de posta care acopera fiecare colt de tara. Chiar daca anul trecut a realizat un profit de aproape 12 milioane de lei, Posta ramine o companie cu mari probleme financiare, din moment ce are in prezent datorii de 200 de milioane de lei.
Sursa: Pro TV
Etichete: anpc, datorii, cozi, posta romana, pierderi, clienti, colete, ghiseu, plangere, saci, alexandru petrescu,
Dată publicare:
06-04-2017 18:34