De ce a fost eliberat Piedone. Curtea de Apel Bucuresti: Nu era treaba lui sa verifice daca la Colectiv exista aviz ISU

cristian popescu piedone

Judecatorul Luchian Constantin Constantinescu sustine, in motivarea deciziei prin care a dispus eliberarea din arest a lui Piedone, ca nu primarul este cel care emite autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor.

Curtea de Apel Bucuresti a dat publicitatii joi motivele pentru care judecatorul Luchian Constantin Constantinescu a dispus pe 11 noiembrie eliberarea din arest preventiv a fostului primar al sectorului 4 Cristian Popescu-Piedone, pus sub acuzare de DNA pentru abuz in serviciu daca functionarul a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit si fals intelectual, in legatura cu eliberarea autorizatiei de functionare pentru clubul Colectiv.

Tot atunci, au fost puse in libertate si doua functionare de la Primaria Sectorului 4: Aurelia Iofciu, sef Serviciu autorizari comerciale, si Luminita Larisa Ganea, angajata in cadrul aceluiasi serviciu.

"Prerogativele principale privind apararea impotriva incendiului apartin Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta. Art. 14. lit. f) din Legea nr. 307/2006 prevede ca primarul 'dispune verificarea indeplinirii masurilor stabilite prin avizele, autorizatiile si acordurile pe care le emite'. Or, primarul nu emite autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor, asadar nu intra in atributiile sale sa verifice daca agentul economic indeplineste masurile stabilite printr-o astfel de autorizatie", se arata in motivare.

In opinia magistratului, probele administrate de DNA "nu formeaza convingerea unei suspiciuni rezonabile privind savarsirea de catre inculpati a infractiunilor pentru care sunt cercetati".

Citește și
patroni Golden Fireworks
ANCHETA LA COLECTIV. Dupa Piedone, pirotehnistul si patronii firmei care au adus artificii in club vor sa fie liberi
Ce a pățit jurnalista care a filmat ultimele imagini cu Aleksei Navalnîi în viață

In continuare, judecatorul sustine ca, pentru a se retine savarsirea infractiunilor de abuz in serviciu si fals intelectual, care sa justifice luarea unor masuri preventive, este necesar ca probele administrate sa releve faptul ca Piedone si cele doua functionare "au urmarit sa obtina pentru ei sau pentru actionarii clubului Colectiv un folos injust, un profit necuvenit", constientizand ca legislatia privitoare la protectia impotriva incendiilor ar trebui interpretata in sensul ca Primaria Sectorului 4 avea obligatia de a verifica existenta autorizatiei PSI si ca Hotararea Consiliului Local nr. 22/29.02.2012 care reglementeaza procedura obtinerii acordului de functionare pentru agentii economici ar incalca aceasta legislatie.

"In opinia Curtii, aceste conditii necesare angajarii raspunderii penale a inculpatilor pentru infractiunile de abuz in serviciu si fals intelectual nu sunt indeplinite in stadiul actual al anchetei. In primul rand, se remarca faptul ca, pana la data solutionarii propunerii de arestare preventiva, in afara contactelor prilejuite de procedura de obtinere a avizului si autorizatiei de functionare, nu s-a conturat existenta altor relatii intre administratorii clubului Colectiv, pe de-o parte, si inculpatii Popescu Cristian Piedone, Luminita Ganea si Aurelia Iofciu, apropiati ai acestora sau alti functionari ai Primariei Sectorului 4 Bucuresti, pe de alta parte", se arata in motivare.

Relevanta in acest sens este declaratia lui Paul Gancea, administrator al clubului Colectiv, care a sustinut ca "nu au fost facute sponsorizari pentru activitati desfasurate de Primaria Sectorului 4 prin SC Colectiv Club SRL ori prin alte societati in care are calitatea de actionar sau administrator, nu a fost rugat de vreun functionar din cadrul Primariei Sectorului 4 sa gazduiasca evenimente la clubul Colectiv, nu i s-a cerut in mod direct sau prin persoane interpuse bani, bunuri sau alte servicii de catre functionarii publici in cadrul procedurii, nu a oferit asemenea foloase functionarilor, nu il cunoaste personal pe Popescu Cristian Piedone si nici pe vreun membru al familiei acestuia".

In al doilea rand, magistratul declara este foarte greu de acceptat din punct de vedere logic ca Piedone si ceilalti functionari ai Primariei Sectorului 4 care isi desfasoara activitatea in Serviciul Autorizari Comerciale sau in Directia Juridica "au cunoscut sau au prevazut ca HCL nr. 22/29.02.2012 privind aprobarea procedurii obtinerii acordului de functionare pentru desfasurarea activitatilor economice nu ar respecta legislatia in domeniul securitatii la incendiu si cu toate acestea, in decurs de mai multi ani, au acceptat sa incalce legea, riscand sa suporte sanctiuni chiar de natura penala".

Judecatorul are in vedere ca, potrivit art. 45 alin.1 si art. 49 alin.1 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, Consiliul local adopta hotarari, cele cu caracter normativ devenind obligatorii si producand efecte de la data aducerii lor la cunostinta publica.

Conform Hotararii nr. 55/28.08.2008 emisa de Consiliul Local al Sectorului 4 privind aprobarea procedurii obtinerii acordului de functionare pentru desfasurarea activitatilor economice in zonele publice, modificata si completata prin HCL nr. 22/29.02.2012, rezulta care sunt conditiile pentru ca un agent economic sa obtina acordul de functionare.

Insa, printre actele necesare pentru obtinerea acordului de functionare nu se regaseste autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor.

De asemenea, potrivit art. 19 alin. 1 lit. e si art. 20 din Legea nr. 340/2004, competenta verificarii legalitatii actelor administrative ale Consiliului local apartine prefectului.

Prefectul poate verifica masurile intreprinse de primar sau de presedintele Consiliului judetean in calitatea lor de reprezentanti ai statului in unitatea administrativ-teritoriala si poate sesiza organele competente in vederea stabilirii masurilor necesare, in conditiile legii.

"Or, pana in prezent, prefectul nu a sesizat niciun aspect care sa atraga atentia in sensul nelegalitatii HCL sus-mentionate sau in legatura cu nerespectarea acesteia a HG nr. 1739/2006 pentru aprobarea categoriilor de constructii si amenajari care se supun avizarii si/sau autorizarii privind securitatea la incendiu. Curtea mai retine ca, din punct de vedere al masurii de respectare a securitatii la incendiu, potrivit Legii nr. 307/2006, agentul economic este obligat sa solicite si sa obtina autorizatiile de securitate la incendiu prevazute in HG nr. 1736/2006. Ordinul nr. 3/2011 pentru aprobarea normelor metodologice de avizare si autorizare privind securitatea la incendiu si protectia civila este un act normativ emis de ministrul Administratiei si Internelor, iar Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta este institutia care are obligatia de a lua masuri pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor actului", se mai arata in motivare.

Astfel, articolul 23 prevede ca inspectoratele, prin inspectiile de prevenire, pe timpul executiei obiectivului de investitii pana la emiterea autorizatiilor, verifica prin controale periodice, prin sondaj, respectarea executarii lucrarilor din documentatiile avizate privind indeplinirea cerintei esentiale "securitate la incendiu", respectiv realizarea adaposturilor de protectie civila sau a punctelor de comanda.

De asemenea, conform art. 28 alin. 2 din Legea nr. 307/2006 pentru apararea impotriva incendiilor, "controlul de stat in domeniul apararii impotriva incendiilor se exercita, la nivel central, prin inspectia de prevenire si alte compartimente si unitati din structura sau subordinea Inspectoratului General, respectiv, la nivel local, prin inspectiile de prevenire din cadrul inspectoratelor, in scopul aplicarii unitare a prevederilor legale pe intregul teritoriu al Romaniei, potrivit competentelor".

Potrivit art. 46 alin. 1 din aceeasi lege, "constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 44 se fac de catre personalul prevazut la art. 28 alin. (2)".

"Asadar, prerogativele principale privind apararea impotriva incendiului apartin Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta. Art. 14. lit. f) din Legea nr. 307/2006 prevede ca primarul 'dispune verificarea indeplinirii masurilor stabilite prin avizele, autorizatiile si acordurile pe care le emite'. Or, primarul nu emite autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor, asadar nu intra in atributiile sale sa verifice daca agentul economic indeplineste masurile stabilite printr-o astfel de autorizatie", mai spune judecatorul Luchian Constantin Constantinescu.

Magistratul ii reproseaza colegului sau de la Tribunalul Bucuresti care a dispus arestarea lui Piedone ca "nu s-a aplecat insa cu suficienta atentie asupra legislatiei in acest domeniu, atribuind primarului responsabilitati in ceea ce priveste controlul in domeniul apararii impotriva incendiilor care, in realitate, apartin altei institutii, concluzionand doar pe baza unei interpretari discutabile ca eliberarea de catre Primarie a autorizatiei de functionare era conditionata de prezentarea autorizatiei la incendiu emise de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta si ca acest aspect a fost cunoscut de catre inculpati".

Mai mult, administratorii clubului Colectiv au avut intalniri cu reprezentantii ISU, insa modul in care acestia din urma si-au indeplinit atributiile de serviciu face obiectul cercetarilor intr-un alt dosar instrumentat de DNA.

"In contextul de ansamblu al faptelor astfel cum a fost retinut de catre Curte, imprejurarea ca cererea pentru obtinerea avizului de functionare a fost depusa in 06.11.2014 iar solicitantul nu s-a prezentat in termenul de 50 de zile prevazut pentru ridicarea actelor, dar cu toate acestea in 14.01.2015 documentele au fost eliberate, nu poate atrage o raspundere de natura penala a functionarilor din cadrul Primariei Sectorului 4 Bucuresti. Asadar, Curtea constata ca nu este indeplinita conditia generala prevazuta de art. 202 alin.1 din Codul de procedura penala pentru a se dispune arestarea celor trei inculpati sau luarea unei alte masuri preventive fata de acestia, neexistand probe sau indicii temeinice din care sa rezulte suspiciunea rezonabila ca inculpatii au savarsit infractiunile pentru care sunt cercetati, motiv pentru care, in temeiul art.425 (1) alin. 7 pct.2 lit. a Cod procedura penala va admite contestatiile", se arata in decizia Curtii de Apel Bucuresti prin care s-a dispus eliberarea lui Piedone si a celor doua functionare din arest preventiv.
 

Articol recomandat de sport.ro
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Nici Charleston, nici Stuttgart: unde ar putea juca Simona Halep al doilea turneu la revenirea în tenis
Citește și...
Ancheta fara precedent la Inspectia Judiciara, dupa eliberarea lui Piedone. Primarul a izbucnit in plans la iesirea din arest
Ancheta fara precedent la Inspectia Judiciara, dupa eliberarea lui Piedone. Primarul a izbucnit in plans la iesirea din arest

Eliberarea din arest a fostului primar de la sectorul 4 Cristian Popescu Piedone a dus la declansarea unei anchete fara precedent la Inspectia Judiciara.

ANCHETA LA COLECTIV. Dupa Piedone, pirotehnistul si patronii firmei care au adus artificii in club vor sa fie liberi
ANCHETA LA COLECTIV. Dupa Piedone, pirotehnistul si patronii firmei care au adus artificii in club vor sa fie liberi

Pirotehnistul care a adus artificiile in clubului Colectiv, dar si patronii firmei pentru care lucra, si care au incercat sa distruga dovezile ce duceau ancheta spre ei, ajung joi din nou in fata judecatorilor.

Lotul Piedone, eliberat din arest. Magistratul care i-a trimis initial dupa gratii, scandalizat de atitudinea pirotehnistilor
Lotul Piedone, eliberat din arest. Magistratul care i-a trimis initial dupa gratii, scandalizat de atitudinea pirotehnistilor

Surpriza de proportii in dosarul ''Colectiv''. Cristian Popescu Piedone a fost eliberat din arest. La fel si cele doua angajate, de la Primaria Sectorului 4, incatusate saptamana trecuta.

Recomandări
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”
Localnicii din Brăila povestesc îngroziți incidentul cu drona militară căzută lângă oraș: „Un huruit și pe urmă buuuuum!”

Este alertă în Brăila, după ce o dronă militară s-ar fi prăbușit, joi seară, pe un câmp, la câțiva kilometri de oraș.

Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este inscripționat pe ele | FOTO
Primele imagini cu rămășițele dronei căzute în Brăila. Ce este inscripționat pe ele | FOTO

Au apărut primele imagini cu rămășițele dronei militare care s-a prăbușit în Brăila, în Insula Mare.  

A fost deschis cel mai modern aeroport din România. Va deveni al doilea din țară după Otopeni | FOTO & VIDEO
A fost deschis cel mai modern aeroport din România. Va deveni al doilea din țară după Otopeni | FOTO & VIDEO

A fost inaugurat terminalul T4 al Aeroportului Iaşi, vineri, cel mai modern din România.